Jump to content

Skat af aktieudbytte i svensk AB ?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et par spørgsmål omkring svensk AB og aktieudbytte. Aktieudbytte beskattes jo lavere end normal indkomst men hvis jeg vælger at få aktieudbytte fra mit svenske AB..... 1. Betaler jeg så KUN personlig udbytteskat i DK mens det svenske AB er 'fri for skat' i Sverige (i og med hele overskuddet jo udbetales som udbytte)? 2. Eller skal det svenske AB FØRST betale svensk skat hvorefter jeg får udbyttet som jeg derefter betaler dansk udbytteskat af ?? Jeg er bosiddende i DK. Tillægsspørgsmål: SKAL et svensk AB have en fast fysisk adresse med tlf-nummer og hele dynen eller er en postbox adresse nok? Spørger fordi jeg som sagt er bosiddende her og vil lave det meste af arbejdet herfra. Hvis et virtual office er 'minimumskrav', så ser jeg frem til et par links til nogle gode udbydere af denne service ? Mvh

Besvaret

Er ikke helt sikker men indgår udbytte ikke på lige fod med aktieindkomst jvf de nye regler ? I DK altså.

Besvaret

Dom nya reglerna from. 2005 är följande : Man kan ta kan du ta ut 64.950:- med 20% skatt. Skall du ta ut mer än 64.950 så blir uträkningen mer komplicerad och är beroende av ett antal faktorer, framförallt hur mycket lön bolaget utbetalat under det gångna året. Har ingen lön utbetalats kan man inte ta ut mer än 64.950:- Årets vinst (overskud) har inget med aktieutdelningen att göra. http://idenet.bth.se/servlet/download/news/22509/Tema3+Per.doc Du kan registrera ditt AB på en boxadress utan problem. http://www.postboxar.net/

Besvaret

Takker mange gange for svaret, Andreas. Nu er jeg så også i den situation, at jeg skal bruge en svensk revisor men efter at have kontaktet flere, er det desværre mere hovedreglen end undtagelsen, at de alle prøver at trække penge op ad lommen på mig uden at jeg får valuta for pengene. En revisor ville eks have 20.000skr for at oprette et AB. Da jeg svarede: 'Det kan jeg da selv gøre', sagde han overbærende.....jaaa det kan du jo godt. En anden var også deroppe. Det duer bare ikke! Er der nogle som kan give mig nogle links til gode, pålidelige svenske revisorer/firmaer som ikke prøver at tage røven på mig allerede inden det hele er kommet igang. Det må meget gerne være i Malmø-området eller indenfor rimelig radius da jeg gerne vil kunne være i køreafstand hvis og når man skal mødes. Andreas, har du nogle forslag ? Mvh

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...