Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en studenter eksame til Danmark, og er flyttet til Göteborg. Og havde tänkt mig at tage mig en uddannelse her, men findes der et sted hvor man kan få skiftet karakterene ud, til svenske, eller skal bare give det, som det er. Jeg mener bare, det er jo et heeeelt andet karakter system de har. Det ville de jo ikke fatte en prik af.

Besvaret

Både min kæreste og jeg har taget en del af vores uddannelse i SE - altså en dansk uddannelse, hvor et tilvalgsår er færdiggjort i Lund. Karakterer bliver ikke omregnet, men regnes efter devisen bestået/ ikke bestået. :)

Besvaret

Alt over 6 er bestået, under 6 er ikke bestået. Hvad der er derimellem regner man ikke med, uanset om man regner fra danske karakterer til svenske eller omvendt. I sverige bruger men G, VG og MVG, som står for Godkendt, Vel Godkendt og Meget Vel Godkendt - alt under G er ikke bestået. Får du VG i Sverige, bliver det overført som bestået, det gør G og MVG også. 13 bliver overført til SE som G, det gør 6 også - det er i princippet ligegyldigt, hvad du får af karakter, bestået er bestået uanset om det er VG eller G... :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...