cf05 Skrevet January 18, 2006 Rapporter Skrevet January 18, 2006 Hvis det nye forslag til fordonskatt bliver vedtaget bliver det generelt billigere at køre diesel, men er der forskel i skatten, hvis bilen har partikelfilter eller ej?
Kim H Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Ja der er forskel. I forslaget indgår, at der for biler med partikelfilter gives et fradrag i fordonsskatten på SKK 6000 fordelt over de første 3 år. Men - det skal liiiiige vedtages først. Oprindelig skulle det have været vedtaget inden udgangen af 2005. De seneste historier fortæller, at det nu skal behandles i marts 2006. Det kan så måske træde i kraft pr. 1. maj 2006 - men de nye satser forventes først at være gældende fra oktober 2006. Tålmodighed - tålmodighed - og mere tålmodighed.
bluee Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Får min HDi med partikelfilter Mandag, så håber da på det bliver vedtaget :-)
Kim H Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Får min HDi med partikelfilter Mandag' date=' så håber da på det bliver vedtaget :-)[/quote'] HDI - det kan være så mange forskellige - man kan jo blive nysgerrig ... Hvilket mærke? Hvilken model?
bluee Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Citröen C4 HDi 110Hk SX Pack, var ude og se den idag.. venter blot på nummerpladerne kommer og den bliver klargjort.
Kim H Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Citröen C4 HDi 110Hk SX Pack' date=' var ude og se den idag.. venter blot på nummerpladerne kommer og den bliver klargjort.[/quote'] Interessant - den står på min "short-list" over mulige diesel-biler.
Kim H Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Seneste nyt om lovgivningen Det er nu konstateret, at regeringen planlægger at fremlægge lovforslaget den 22. marts 2006.
bluee Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Den kører vist 24km/l hvilket jeg syntes er interessant. Men bestilte den i Oktober - så der er lang leverans tid på.
Kim H Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Den kører vist 24km/l hvilket jeg syntes er interessant. Men bestilte den i Oktober - så der er lang leverans tid på. ECE-norm 4,7 l/100 km - eller på dansk - 21,3 km/liter. Det er normen - det konkrete resultat afhænger for en stor del af, hvad der befinder sig ca. en armlængde bag rattet ;).
cf05 Besvaret January 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2006 Kim H: Tak for svaret, det er altid rart at få klar besked... Bluee: Tillykke med din nye bil. Duften af ny bil er en duft man alt for sjældent oplever på egen krop :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu