Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvis det nye forslag til fordonskatt bliver vedtaget bliver det generelt billigere at køre diesel, men er der forskel i skatten, hvis bilen har partikelfilter eller ej?

Besvaret

Ja der er forskel. I forslaget indgår, at der for biler med partikelfilter gives et fradrag i fordonsskatten på SKK 6000 fordelt over de første 3 år. Men - det skal liiiiige vedtages først. Oprindelig skulle det have været vedtaget inden udgangen af 2005. De seneste historier fortæller, at det nu skal behandles i marts 2006. Det kan så måske træde i kraft pr. 1. maj 2006 - men de nye satser forventes først at være gældende fra oktober 2006. Tålmodighed - tålmodighed - og mere tålmodighed.

Besvaret
Får min HDi med partikelfilter Mandag' date=' så håber da på det bliver vedtaget :-)[/quote'] HDI - det kan være så mange forskellige - man kan jo blive nysgerrig ... Hvilket mærke? Hvilken model?
Besvaret
Citröen C4 HDi 110Hk SX Pack' date=' var ude og se den idag.. venter blot på nummerpladerne kommer og den bliver klargjort.[/quote'] Interessant - den står på min "short-list" over mulige diesel-biler.
Besvaret
Den kører vist 24km/l hvilket jeg syntes er interessant. Men bestilte den i Oktober - så der er lang leverans tid på.
ECE-norm 4,7 l/100 km - eller på dansk - 21,3 km/liter. Det er normen - det konkrete resultat afhænger for en stor del af, hvad der befinder sig ca. en armlængde bag rattet ;).
Besvaret

Kim H: Tak for svaret, det er altid rart at få klar besked... Bluee: Tillykke med din nye bil. Duften af ny bil er en duft man alt for sjældent oplever på egen krop :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...