Miguelito Skrevet January 18, 2006 Rapporter Skrevet January 18, 2006 Hej alle Jeg er ked af hvis dette emne har været oppe før, men folk plejer at være så søde og hjælpsomme her, så jeg håber i bærer over med mig hvis jeg gentager en tidligere tråd. Jeg skal flytte til Malmø i Marts måned, da jeg har fundet en dejlig bostadsret Jeg har forelsket mig fuldstændigt i en Mercedes CL500 fra 2001, som jeg vil hente i Tyskland, da jeg kan spare ca. 150.000 danske kr på bilen, ved at hente den iTyskland. Jeg henter den så snart alle papirer er gået i orden og jeg har modtaget svensk person.nr. Jeg betaler selvfølgelig moms i Tyskland (MwSt), så jeg slipper med 16% og jeg har nogenlunde styr på det med grænseplader. MEN Hvad er proceduren, når jeg har hentet min tyske tank? Jeg har allerede talt med et forsikringsselskab (salusansvar), så den del burde være på plads. Men hvad skal jeg være opmærksom på, udover de par tusinde kr til nummerplader? Skal bilen til et særligt syn? Er der andet jeg skal have i orden inden jeg kaster mig ud i privat import? mange vnelige hilsener Michael, snart "Svensker"
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Tullskyltar ("röda" 15 dagars) köper du på plats för 170-200€, tänk på att det MÅSTE vara Zoll Kenz. Du får inte köra i danmark med 5 dagars Kurrzzeit Kenz. Proceduren i Sverige kostar ca 2000SEK och innefattas även av en normal kontrollbesiktning (Syn) P.S Du kan inte spara 150' DKK på en CL i Tyskland, var UPPMÄRKSAM det finns mycket "skumma" bilar på marknaden...
Peter H. Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Michael: tror du skal lade en af os importör ta den hjem for dig. Så er du en hel del bedre stillet,ogsikker på at der ikke er fusket med den.. Og som Andreas også sir, er der ikke så mange penge at spare...
Miguelito Besvaret January 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2006 Hej igen.. Tak for svarene, det er rigtigt sødt af jer at i tager jer tid til hjælpe mig. Jeg har sammenlignet priser fra www.bilweb.se og www.mobile.de og har KUN kigget på forhandlerbiler fra større forhandlere. Pris billedet er at på en sort CL500 fra 2000/2001 med ca. 100.000 - 150.000 km på klokken, er der op til 145.000 at spare... Og jeg er uudemærket klar over at der er der er nogle der fusker på mobile.de, men derfor har jeg holdt mig til større forhandlere, gerne aut. mercedes forhandlere. Til Peter H: Hvis jeg finder en bil til lad os sige 31.000 Euro, hvad ender den med at koste, hvis du skal hente den hjem? Hvis den skal hentes enten i Ruhr området eller længere syd på?
Peter H. Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 M: vi tar mellem 20-25,000 sek + moms og det er inkl alt og 6 mdr garanti... Du skal väre velkommen til at ringe og höre närmere..:):)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu