Miguelito Skrevet January 24, 2006 Rapporter Skrevet January 24, 2006 Hej alle på debatten Jeg har læst den gode guide på autopower.se om kring de forskellige aspekter af at privat importere end bil fra Tyskland til Sverige... Jeg har fattet så meget at vis man har betalt tysk moms på en bil (der har kørt mere end 6000 km og er mere end 6 måneder gammel), så skal der ikke afregnes momsforskel i Sverige. MEN Der står også noget omkring at hvis man som privatperson skal købe en bil i Tyskland, skal man ikke betale tysk moms (eller svensk) HVIS bilen er en såkaldt §25 bil... citat fra autopower.se: "Vi i Sverige betalar i dagsläget en av världens högsta mervärdesskatter (moms) med våra 25%, dvs av alla varor vi köper tar staten ut 20 % i skatt. I Tyskland är momsen 16 % och kallas för "Mehrwärdessteuer", vilket förkortas "Mwst". Som svensk privatperson ska du alltid betala momsen i Tyskland. Undantaget är när bilen är en s.k. § (paragraf) 25-bil, vilket innebär att den är privatägd. Då finns, liksom i Sverige, ingen moms att betala. Dessa §25-bilar är oftast något billigare än bilar med avlyftbar moms." Hvad betyder det i praksis? er der en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig hvordan man slipper for moms (tysk, såvel som svensk) ved en sådan §25 bil, hvordan ved man at det er en sådan bil? Jeg gætter på at hvis du køber en bil af en privat person i Tyskalnd, så kan der jo ikke lægges moms oven i den brugt pris du får den til. Ligesom hvis jeg køber en brugt bil her i DK, så ksla jeg jo ikke betale 25% oveni i prisen, da der er betalt moms af bilen da den blev købt som ny hos en forhandler.. håber i bærer over med mig og vil tage jer tid til at svare. Mange hilsener Michael (der flytter til malmø i marts)
Peter H. Besvaret January 24, 2006 Rapporter Besvaret January 24, 2006 Som privat kan du ikke köbe en bil i tyskland uden moms, Og hvis der er en privat person i reg att ,er der blevet betalt moms af den i Tyskland.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu