Guest PeterK Skrevet February 5, 2006 Rapporter Skrevet February 5, 2006 Hej!!! Vi flytter til Malmø indenfor et års tid, og har følgende spørgsmål: Min kone har lige fået kørekort og jeg ønsker selvfølgelig at hun hurtigst muligt får noget rutine, så hun ikke bliver til grin på broen:) MEN vi gider jo heller ikke at købe en ny/brugt bil i DK med disse sindsyge afgifter, så derfor overvejer vi følgende scenarier, men ved ikke helt hvad som bedst kan betale sig: 1: Købe en ny bil i DK og når vi flytter til Sverige, så får vi refunderet betalt afgift i DK 2: Købe en ny bil på grænseplader i DK og når vi er flyttet til Sverige, så kommer der svenske plader på. (Kender i øvrigt ikke betingelser/vilkår/økonomi for grænseplader på nuværende tidspunkt...Gør I?) 3: Leje en bil i DK eller køb af en brugt til 80-100.000, som efterfølgende sælges når vi flytter. Vi ønsker IKKE at købe en skodbil til 20-40.000. Desuden skal der være plads til barnevogn. Vi ved allerede på nuværende tidspunkt at min kone skal have den nye Toyota RAV som kommer til Marts. Bilen registreres i mit navn, da jeg er elitebilist (hun våger ikke at lave buler:fight: ) Hvilket Scenarie anbefaler I - set ud fra økonomi og sikkerhed
NGO Besvaret February 5, 2006 Rapporter Besvaret February 5, 2006 Hej Peter. 1. Hvis du køber en ny bil i danmark og skal ha afgiften refunderet senere, skal du ikke regne med at du får nogen fair behandling af skattefar, de bestemmer selv hvad de mener de skal give dig tilbage, og de lægger ikke skjul på at det er til deres egen fordel. 2. Grænseplader må du max køre med i danmark i 21 dage, så medmindre din kone kun skal træne i Sverige, er den mulighed er nok ude af billedet for jeres vedkommende. 3. Mest oplagt for jer vil nok være at lease en bil, så ved i også helt nøjagtigt hvad i kommer af med og får ikke bekymringer med at skulle sælge den når i alligevel står og er ved at flytte. Held og lykke med det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu