Jump to content

KLAGSHAMN institution status

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Vi er ved at købe hus i Klagshamn og har et barn på 1,5 år... Er der nogle som er opdateret på daggis situationen??? Vi kommer fra DK og ved ikke om det giver en fordel som tilflytter??? Vi regner med at flytte aug/sep 2006.

Guest michaelbo
Besvaret
Hej, Vi er ved at købe hus i Klagshamn og har et barn på 1,5 år... Er der nogle som er opdateret på daggis situationen??? Vi kommer fra DK og ved ikke om det giver en fordel som tilflytter??? Vi regner med at flytte aug/sep 2006.
Situationen er ikke god i Bunkeflo/Klagshamn. De giver ingen fordel at komme fra DK. Få skrevet børnene op den dag i ankommer, det kan ikke ske tidligt nok. I ankommer lige når ungerne er rykket op, så det er muligt der er rift om pladserne.
Besvaret
Situationen er ikke god i Bunkeflo/Klagshamn. De giver ingen fordel at komme fra DK. Få skrevet børnene op den dag i ankommer, det kan ikke ske tidligt nok. I ankommer lige når ungerne er rykket op, så det er muligt der er rift om pladserne.
Jeg vil nu sige at det er en fordel for jer at i kommer på i aug, hvor der netop bliver en masse pladser ledige. Men i bør nok få dem skrevet op evt. med fiktivt person nr, så de ved i er på vej. De ved jo inden hvad de for at ledige pladser, da de opsiges med 3 mdr. varsel, så de bliver jo tildelt til dem i kø, et godt stykke tid inden man starter.
Besvaret
Jeg vil nu sige at det er en fordel for jer at i kommer på i aug' date=' hvor der netop bliver en masse pladser ledige. Men i bør nok få dem skrevet op evt. med fiktivt person nr, så de ved i er på vej. De ved jo inden hvad de for at ledige pladser, da de opsiges med 3 mdr. varsel, så de bliver jo tildelt til dem i kø, et godt stykke tid inden man starter.[/quote'] Ok.......Det er som om "infrastrukturen" slet ikke følger med boligbyggeriet i Malmø-området. De bygger på livet løs i Bunkeflo/Klagshamn, MEN man kan jo nærmest ikke finde en butik i området...Butikspotentialet må være enormt. Ved godt der åbner et kæmpe butikscenter ved Svågertorp, men det tager da min. 2-3 år!!! Er der nogle af jer som bor i Klagshamn eller gææter I bare?? Tidligere er der nogle som har skrevet at der er mange ledige pladser i bla. Bunkeflo!!!
Guest michaelbo
Besvaret
Er der nogle af jer som bor i Klagshamn eller gææter I bare?? Tidligere er der nogle som har skrevet at der er mange ledige pladser i bla. Bunkeflo!!!
vi bor ikke i Klagshamn, men et stenkast... Nej vi gætter heller ikke, har selv to rollinger. Der er ikke mange ledige pladser i Bunkeflo, det er noget fordrukkent sludder, der er virkelig pres på pt. men der kommer ca. 70 pladser i løbet af 2006, men om det er nok...
Besvaret
Ok.......Det er som om "infrastrukturen" slet ikke følger med boligbyggeriet i Malmø-området. De bygger på livet løs i Bunkeflo/Klagshamn, MEN man kan jo nærmest ikke finde en butik i området...Butikspotentialet må være enormt. Ved godt der åbner et kæmpe butikscenter ved Svågertorp, men det tager da min. 2-3 år!!! Er der nogle af jer som bor i Klagshamn eller gææter I bare?? Tidligere er der nogle som har skrevet at der er mange ledige pladser i bla. Bunkeflo!!!
Vi bor i Bunkeflo og har vores datter der, og ved der er rift, så nej der står ikke inst men pladser frie. Det er mig bekendt også ved at blive bygget nye inst., og der kommer nok flere til, de er de jo nød til. Og vi ser meget fremtil det nye butiksområde åbner, så man slipper for at tage til Limhamn for at handle, det gør de fleste af dem der bor ved os.
Besvaret

Vi har vores barn i Gottorps førskolan, og der siger de at der lige pt ikke er noget problem at få plads til sit barn i Bunkeflo, da de ikke har fyldt op i de nye institutioner de er ved at bygge så det er bare at få dine børn skrevet op. Du kan få et fiktivt cpr-nr på kommunen. Det fik vi til vores pige, og fik også plads inden vi flyttet. Har hørt fra andre forældre at der ikke er nok pladser i Klagshamn, og vi har derfor flere børn fra Klagshamn i Bunkeflo

Besvaret
Vi har vores barn i Gottorps førskolan' date=' og der siger de at der lige pt ikke er noget problem at få plads til sit barn i Bunkeflo, da de ikke har fyldt op i de nye institutioner de er ved at bygge så det er bare at få dine børn skrevet op. Du kan få et fiktivt cpr-nr på kommunen. Det fik vi til vores pige, og fik også plads inden vi flyttet. Har hørt fra andre forældre at der ikke er nok pladser i Klagshamn, og vi har derfor flere børn fra Klagshamn i Bunkeflo[/quote'] Fiktivt CPR-nummer.......ER det til min datter eller kan jeg evt. bruge mit gamle?....Har tidligere boet i Sverige
Besvaret
Fiktivt CPR-nummer.......ER det til min datter eller kan jeg evt. bruge mit gamle?....Har tidligere boet i Sverige
Det er til din datter. Du for det samme person nr som du tidl. har haft.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Vi er flyttet til Västre Hamnen v årsskiftet og skal flytte ud i vores nye hus i Klagshamn midt i maj :laugh: Mht at få institutionsplads til vores 2 piger (1½ og 3½ år) har det ikke været det helt store problem. Det er ikke så let at få plads i institutionerne i Klagshamn - vi fik tilbudt plads derude til den store pige men takkede nej, da vi gerne ville have dem i den samme institution. Vi endte med at få begge piger i den samme (nyåbnede) förskola i Bunkeflostrand. For os er det intet problem, at de går i Bunkeflo, da vi alligevel skal den vej, når vi kører mod broen. Ud af 15 børn er der 4 der er fra Klagshamn. Fra jeg første gang havde kontakt til pladsanvisningen og til vi havde en plads gik der ca 3 måneder. Modsat hvad jeg har oplevet i KBH, er de utroligt hjælpsomme herovre, og det hjælper at ringe og maile dem ofte. På et forældre møde fik vi at vide, at Bunkeflo var det område i Malmø der havde øget antallet af deres nye förskola pladser mest (jeg kan ikke huske det eksakte tal, men jeg synes de sagde der var åbnet 5 nye institutioner i 2005). Desværre er Klagshamn vidst ikke rigtigt fulgt med.

Besvaret

Iøvrigt blev vores piger skrevet op med deres danske cpr numre. Vi skulle blot have en svensk adresse vi kunne bruge. Og der kan man sagtens bruge sin kommende adresse, hvis det er OK med den der bor der i forvejen (han vil nemlig modtage jeres post). Vi brugte en af adresse på en af vores venner i Malmø - pladsanvisningen var helt med på, at det ikke var der vi boede.

• 2 weeks later...
Guest PeterK
Besvaret

Tak for alle svarene.... Har netop modtaget diverse formularer fra kommunen og får nu skrevet vores lille pige på 1,5 år op. Man skal bare oplyse nuværende adresse i DK og kommende adresse i SE. Dog er vores kommende adresse en byggeplads:confused: Der kommer ca. 70 nye daggis pladser i Klagshamn senere på året, men pt. er Klagshamn fuldt!! Dog er der muligheder i Bunkeflo og Hyllie-området....... Hvis der er nogle som har "opdaterede" nyheder, så skriv endelig.....

• 2 months later...
Guest PeterK
Besvaret

Hej!! Nogle som har opdateret status på institutionsplads i Bunkeflo/Klagshamn??

• 3 weeks later...
Guest PeterK
Besvaret
Hej!! Nogle som har opdateret status på institutionsplads i Bunkeflo/Klagshamn??
Så fik vi en plads!!!!:)
Besvaret

Hej Peter Nu skal vi jo også snart flytte, og jegg vil lige høre dig, og andre, hvordan har du/I valgt institution? På den ansøgningsblanket jeg har kan man nemlig foretrække institutioner frem for andre. Problemet er jeg ikke rigtigt kan finde noget relevant info om de forskellige muligheder. Hvad gjorde I?

Guest PeterK
Besvaret

Vi talte med nogle venner der allerede er etableret i Sverige. Men via nedestående link kan I få fat i de rigtige personer, afhængig af hvilken del af Malmø i skal bo i: http://www.malmo.se/skolautbildning/forskoleverksamhet15ar.4.33aee30d103b8f15916800051896.html Det skal siges at vi har fået plads i en ny institution i Limhamn som åbner den 21. aug. Vi skal bo i Klagshamn, men der er det umuligt at få plads. Ca 1-2 års ventetid.......... Søg alle steder i en radius af 10 km fra jeres bopæl, hvis I vil sikre jer en plads indenfor overskuelig fremtid...... Mvh Peter

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...