Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der har erfaring med at købe en skihytte i sverige ? Jeg tænker på om der er nogle gode områder 3-4 timers kørsel fra malmø, eller om man skal længere op ? Er der nogle bestemte hjemmesider som gør i salg af denne type huse?

Besvaret
Jeg tænker på om der er nogle gode områder 3-4 timers kørsel fra malmø, eller om man skal længere op ?
http://www.snorapporten.nu/ kan man se de forskellige skisportssteder. Der ligger en del områder øst for Göteborg, som kan være udmærkede en del af sæsonen, hvis man ikke er for krævende. Skal man være sikker på perfekte forhold hele vinteren, så skal man nok helt op til Dalarna, så det er nok nærmere 700 km's kørsel.
Besvaret

Hejsa. Jeg har Ingen konkrete erfaringer, men blev nysgerrig og kiggede lidt rundt efter en tur til Sälen. Alt inden for 100km omkreds så ud til at stige eksonentielt i pris, i forhold til hvor tæt de kom på området. men hvis man er villig til at køre omkring 100km hver vej, fra sin hytte, kan man godt finde hytter til meget rimelige penge oppe ved Dalarna, men omkring göteborg koster tingene vist bare. Men prøv på hemnet.se under fritidshuse. Mange af de der ligger i nærheden af skisteder reklamerer også med det.

Besvaret

Vær dog opmærksom på, at det godt kan tage tre timer at køre 100 kilometer på Sälen-egnen :-) Mht. Skåne-nære skisportsmulighed og tilhørende hyttemuligheder: En hytte på nordsiden af Hallandsåsen, altså på stykket mellem Ö. Karup og Åsljunga, kunne være en mulighed. Der er kun en god time derop, og ved Våxtorp ligger Vallåsens skianlæg, med gennemsnitligt 2,5 måned åbent om året. Det er ganske udmærket, og i hvert fald ligeså godt som de anlæg, det ligger længere væk, på linie med Göteborg (fx. Ulricehamn, Isaberg). Kort derfra ligger Sydalpin, som er noget dårligere, men som kan være udmærket til afveksling. De to anlæg har naturligvis ikke så mange pister som i Sälen-området, men jeg synes ikke, at det gør så meget. Sälen har nemlig heller ikke større faldhøjde, end at det let bliver op-og-ned af samme piste igen og igen. Misforstå mig ikke, stedet er superhyggeligt og meget anbefalelsesværdigt, men hvis du vil have længere pister a la Alperne må du vestpå til Trysil i stedet for (dog ikke så langt vestpå). Jeg synes også, at Hallandsåsen har masser at byde på om sommeren. Så snart man rammer sydsiden af Åsen kommer man i "Sverige" stemning, synes jeg, komplet med granskove og vidde udsigter. Spiller du golf er der også gode muligheder for det, specielt på den meget fine Örkelljunga, som tidligere var en skjult perle men nu vist er blevet en offentlig perle, fordi den simpelthen er kanonsjov, smuk og billig at spille. Udover det er der kort til Helsingborg/Kullen/Mölle osv. og jeg vil tro, at der er fine cykel/fiske/vandre osv. muligheder i området også. Mvh Henke

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...