Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Fliserne i mit badeværelse er slidte og ikke ligefrem pæne at se på. Tanken om at skulle pille hele skidtet ned og sætte nye op finder jeg uoverskuelig, så jeg overvejede om det er mulig at male sine fliser. Nogen der ved om det er et forsøg værd? Kan det lade sig at gøre at få dem til at se pæne ud ? Har også et grimt laminat gulv i min entré. Det har jeg fjernet og ser så at der ligger en stor tynd træplade og under den ligger der sand eller noget andet jordagtigt. Er det normalt at bruge sand/jord som gulvunderlag ? Et problem jeg står med her er at jeg har fjernet et fastskruet skab som var bygget op pået cement underlag. Nu vil jeg gerne lægge et pænt trægulv istedet, men gulvet er pisse ujævnt og især er hjørnet hvor skabet stod noget højere end resten af "gulvet". Gad vide om jeg bare kan fjerne træpladen og fylde mere sand på for at udjævne ujævnheden ;-) og så lægge trægulv ovenpå? Gad vide om jeg i det hel taget måtte fjerne det skab ? Det var jo skruet fast til væggen osv, men det fyldte ad h.t. og jeg har kun en lille skod lejlighed. (men den er billig) hehe

Besvaret

Du kan sagtens male dine fliser. Kan ikke huske fremgansmåden. Evt kan du jo spartle væggen så den er helt glat også male uden på det. Husk det skal være vådrums maling og spartel masse. Dit gulv...Sand som underlag har jeg godt nok aldrig hørt om. Kan godt forstå du vil have nyt gulv på efter du har flyttet skabet. Det jeg ville gøre var at fjerne det sand også spartle gulvet lige også lægge et svømmende gulv ovenpå. Evt hvis du fjerner for meget så der kommer et stort "hul" ned til gulvet efter sandet er væk så læg nogen strøer og læg gulvet derpå. Men hvis du ikke selv har forstand på det så gør dig selv den tjeneste at få en der kan finde ud af det til at gøre det.

Besvaret

Tak for tipset. Det lyder lidt kompliceret med gulvet, så det er nok bedst at overlade det til en kyndig. Hvem laver sådan noget ? tror du det bliver pænt at spartle væggen helt glat ? godt nok lidt af et arbejde at skulle slibe alle mellemrummene ned så det er så glat at det ikek kan ses. Hmmmm....må lige ned i Bauhaus og høre hvad de anbefaler.

Besvaret

Googlede lige og fandt lidt på byggekram Badeværelse Kan man spartle fliserne i et badeværelse, med vådrumsspartel, for så at male dem med en højglans maling?( inkl. bruseniche ) ? Svar fra Byggekram: Skalflex har introduceret et nyt produkt, Skalcem Armérpuds, som kan anvendes til at modernisere badeværelset. Med den nye puds skulle det være en enkel opgave at spartle de gamle og umoderne fliser, og resultatet bliver en stilren fliseflade med en mat og rustik overflade, der kan males i en hvilken som helst farve.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...