Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil gerne købe en EU scooter i Danmark for der er de billigere. Jeg bliver nødt til at køre den til Helsingør og tage færgen til Sverige, men det kræver at jeg registrerer den i DK. Skal den også forsikkres? Må jeg gerne køre den i Sverige når den er reg i DK? Og så lige et andet spørgsmål; Man må godt køre to personer på en eu 45 i Sverige , ikke? Det må man vist ikke i DK.

Besvaret

Scooter på danske plader! Jeg har kontaktet vägverket på et tidspunkt omkring dette. Og svaret jeg fik var, at det ikke er lovligt at være bosiddende i Sverige og køre på en dansk indregistreret scooter. Så Samme regler gælder vel for den, som en bil. dvs. du skal omregistrere efter et vist tidsrum. Måske kan du finde en Scooter i Danmark, der er godkendt til svenske forhold CoC godkendelse osv. men tjeck lige med Vägverket først! Også forsikringsmæssigt. Og ja... Det bliver en lang tur over Helsingør.. Men det er trods alt gratis at få den med! Hilsen Peter.

Besvaret

Du kan ikke som svensker få noget reg. eller forsikret i DK og du må heller ikke køre på den i sverige hvis du endelig fik en anden som forsikringstager. Nu kender jeg flere der tager turen til Helsingør og så over med færgen. Men hvis du mener fra Kbh til Malmø vil jeg nok hellere tage broen og lade som det var en 150cc og tage bøden for at undgå at skulle køre hele den tur. Eller smide den bag en kassevogn eller på en trailer.

• 3 months later...
Besvaret

Er der nogen, der har fundet ud af, hvordan man impotere sådan en eu scooter fra dk til se? hvis den først skal registringssynes osv er fidusen ligesom væk... Leon

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...