Guest jxhab Skrevet April 27, 2006 Rapporter Skrevet April 27, 2006 Selv den svenske konge har iværksat sin egen ulydlighed mod de stigende priser. Det er godt gået .. Klap dig selv på skulderen ;) http://ekstrabladet.dk/underholdning/kongelige/article193154.ece
Simon Irgens Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 angående de bensinpriser hørte jeg lige i morgen i radioen at bensinen i Saudi-arabien koster 95 gode danske øre..... Det er fandeme unfair:(
Guest Supermule Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Ja, men tak du vores regeringer for det..... Ellers ville der være overfyldt på vejene og folk ville ikke tænke over deres forbrug.....
Simon Irgens Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Ja' date=' men tak du vores regeringer for det..... Ellers ville der være overfyldt på vejene og folk ville ikke tænke over deres forbrug.....[/quote'] Ja det er der helt sikkert noget om men det er da på grænsen til det perverse at sælge skidtet så billigt kontra vores priser. Det kan vel være en provokation vendt mod vesten
Guest jxhab Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Ja det er der helt sikkert noget om men det er da på grænsen til det perverse at sælge skidtet så billigt kontra vores priser. Det kan vel være en provokation vendt mod vesten Mjah det ved jeg nu ikke. Supermule havde en god pointe omkring regeringen. Set fra et Benzinselskabs side så går der mange kroner og øre til afgifter til staten..Så det er nu altså ikke fordi benzinselskaberne absolut vil skrue benzinpriserne helt i vejret..
Simon Irgens Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 nej selvfølgelig ikke. De tjener vel det samme om den koster 5 eller 15 kroner.... Men det er da stadig skide irriterende uanset hvorn og hvordan
Michael Rasmussen Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Jeg syntes at det er ok at vi skal betale en hvis form for afgift på brændstoffet - Men jeg mener også helt klart at afgiften i dag er for høj. Trafikken så ikke være ud for 1½ år siden selv om der var benzinkrig og en liter diesel kunne købes for 4,50 kr. Så den med at regeringen begrænser transporten er jeg ikke lige HELT med på. Det er blot endnu en pengemaskine, til staten. Jeg mener dog at den høje afgift var helt på plads, hvis der som i vore nabolande ikke var den høje registreringsafgift på bilerne. Men som afgiftssystemet er nu i dk så mener jeg at det er direkte SVINSKT.
Guest ThomasO Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Når man ser rampen op ad broen ved lernackan hver morgen, er man ikke i tvivl om vi har mere end rigelig råd til at fyre masser af benzin af
Guest Supermule Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Nååååårh..... Du mener Launch Pad 39A........ ;)
splint Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Dyr benzin Ja, man kan roligt sigeat benzinen er blevet dyr. Man siger at danmark er selvforsynende m.h.t. olie og så kan man spørge sig selv om hvorfor man skal følge verdensmarkedsprisen. Hvorfor siger man så ikke også at man skal følge bilafgiften, skatten osv., som man har i andre lande. Neææh, hvor skulle pengene så komme fra. Kunne det ikke være dejligt hvis den danske regering ville værne om sine borgeres velfærd ved at sætte et loft over benzinprisen. Tænk hvor godt det ville være for vores økonomi. Folk skal ikke bruge en masse penge på brændstof udgifter, men kan bibeholde det høje forbrug, som er med til at skaffe arbejdspladser. Man taler om der rummelige arbejdsmarked, hvor folk er villige til at køre længere for at komme på arbejde. Så er der sikkert nogle der vil sige brug det offentlige, ja right, med de forsinkelser der konstant plager DSB, så skal det nok gå godt. Om sommeren så udvider skinnerne sig, om vinteren så er der formeget frost og sne så bliver skinnerne for små, om eftyeråret så er der formange blade på skinerne, så ja der er mange undskyldninger de har. Næh, det bedste ville være hvis vi fulgte saudierne, så ville det hel køre derudaf. (skulle lige af med fustrationerne)
Guest ThomasO Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Sad og læste lidt om det på nettet. Man gør sig mange tanker om oliepriser og sådan. Der er 2 sider af samme mønt. Fedt at leve med billig benzin og forbrug nu, hvad med de kommende generationer? Hvis vi holder bare lidt igen med vores livstil, er der en chance for at vores næste generationer har andet end udtørrede oliebrønde, nedslidte motorveje og forurening at bekymre sig om. Ikke så tosset regeringen sparer op nu olieprisen er høj, samtidigt inspirerer det også til forskning i alternativer. Men hvad, vi kan jo også bare suge den olie op... skyde den af til discountpris og give fanden i vores efterkommere.... ligesom folk gjorde i 60èrne... Her i Sverige har de helt fat i den lange ende, ren og fin energi nu... så kan de kommende generationer bekymre sig om opbevaringen af atomaffald i 10.000 år, vi er jo væk for længe siden... og nød godt af energien. Hvad rager det os. 9 eller 12 kr literen, det bekymrer mig ikke så meget, men jeg ville sove bedre om natten hvis jeg vidste de om 100 år roste os for, at have efterladt en pose penge der gav et lille afkast. Norge de har fattet det. De sparer op alt det de kan. Selvom visse nordmænd vil have fingrene i oliepengene, og lave gratis plejehjem, og varme i motorvejene.
Guest jxhab Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Ja olien er der nok af noget tid endnu (vi har rigeligt med olie de næste 40-50 år ca.) Derimod har det internationale olieagentur (dem som bestemmer mængden af olie som må produceres) sagt at de ikke vil øge mængden af olie på verdens markedet. Dette øger efterspørgelsen, da større lande så som Kina og Indien er begyndt at anvende rigtig meget olie. Det Saudiarabiske land som har sat sin benzinpris ned har et helt andet levegrundlag end DK & SE har og der vil den nedsatte benzin pris hjælpe mange mennesker med at få opretholdt deres levestandard, således at den ikke ligger på omkring en EU ko pr. dag :o) Den danske stat modtager ca. 70 % i afgift af en literbenzin, de resterende satser er produktionsomkostninger og margin (dette er mere eller mindre tilfældet i alle de europæiske lande). EU er nogle hyklere når de melder ud at benzinselskaberne skal sænkeprisen på deres benzin, når det er de forskellige lande/stater som tjener boksen på de høje benzinpriser. Da Denmark også er med i det internationale olieargentur vil det ikke være muligt for dem at sænke "vores" oliepriser. Alt olie bliver solgt på den internationale oliebørs og prisen som blev fastsat i går afspejles i den pris man skal betale for en liter benzin dagen efter. Præcis lige som valutakurser og for den sags skyld guld. Langt de fleste af de større benzinselskaber forsker aktivt i anvendelse af nye brændstof muligheder. Hvorimod små selskaber, som pt. kan presse prisen en smule mere end de større selskaber, ikke deltager i denne form for forskning. F. eks kan det nævnes at den bil som DTU sendte til Shell Eco marthorn sidste år er blevet patenteret, da de har kunne køre det der svarer til 671 km på 1 liter 95 oktan. Det er da et skridt i den rigtige retning. Sad og læste lidt om det på nettet. Man gør sig mange tanker om oliepriser og sådan. Der er 2 sider af samme mønt. Fedt at leve med billig benzin og forbrug nu, hvad med de kommende generationer? Hvis vi holder bare lidt igen med vores livstil, er der en chance for at vores næste generationer har andet end udtørrede oliebrønde, nedslidte motorveje og forurening at bekymre sig om. Ikke så tosset regeringen sparer op nu olieprisen er høj, samtidigt inspirerer det også til forskning i alternativer. Men hvad, vi kan jo også bare suge den olie op... skyde den af til discountpris og give fanden i vores efterkommere.... ligesom folk gjorde i 60èrne... Her i Sverige har de helt fat i den lange ende, ren og fin energi nu... så kan de kommende generationer bekymre sig om opbevaringen af atomaffald i 10.000 år, vi er jo væk for længe siden... og nød godt af energien. Hvad rager det os. 9 eller 12 kr literen, det bekymrer mig ikke så meget, men jeg ville sove bedre om natten hvis jeg vidste de om 100 år roste os for, at have efterladt en pose penge der gav et lille afkast. Norge de har fattet det. De sparer op alt det de kan. Selvom visse nordmænd vil have fingrene i oliepengene, og lave gratis plejehjem, og varme i motorvejene.
Nif Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Ja vi har jo råd til det. Selvom jeg ikke kører mere end 6 per liter kører jeg ikke mindre når prisen stiger nogle kroner. Og den høje bezinpris har heller ikke tyndet ud i mængden af biler på vejene. Men hvis de nye "økobiler" bliver til at betale vil jeg da meget gerne have en som bare kører 100 per liter og derover. Det ville da være genialt med "gratis" transport.
Mouse Besvaret May 5, 2006 Rapporter Besvaret May 5, 2006 Jeg syntes at det er ok at vi skal betale en hvis form for afgift på brændstoffet - Men jeg mener også helt klart at afgiften i dag er for høj. Trafikken så ikke være ud for 1½ år siden selv om der var benzinkrig og en liter diesel kunne købes for 4,50 kr. Så den med at regeringen begrænser transporten er jeg ikke lige HELT med på. Det er blot endnu en pengemaskine, til staten. Jeg mener dog at den høje afgift var helt på plads, hvis der som i vore nabolande ikke var den høje registreringsafgift på bilerne. Men som afgiftssystemet er nu i dk så mener jeg at det er direkte SVINSKT. Hvad er afgiften ? Når jeg kigger på de forskellige oversigter for benzinpriser, er det jo ikke fordi prisen svinger specielt meget i EU-landene (ca 8-11 DKK for okt. 95)
Guest jxhab Besvaret May 6, 2006 Rapporter Besvaret May 6, 2006 Hvad er afgiften ? Når jeg kigger på de forskellige oversigter for benzinpriser, er det jo ikke fordi prisen svinger specielt meget i EU-landene (ca 8-11 DKK for okt. 95) Som jeg blandt andet var inde på .. Se mit indlæg i samme tråd "Den danske stat modtager ca. 70 % i afgift af en literbenzin, de resterende satser er produktionsomkostninger og margin (dette er mere eller mindre tilfældet i alle de europæiske lande). "
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu