Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er lige flyttet til sverige d 1/5-06 :) og har importeret en bil som står i danmark.. Så jeg ville høre hvordan jeg får den til sverige..? Kan jeg køre den til min addresse i sverige på dk prøveplader...? Skal jeg leje dk prøveplader og have nogle nye ved broen når jeg kommer til sverige...? Eller skal jeg have svenske prøveplader med til dk når den skal hjem...? Har søgt i forumet men uden det store held...

Besvaret
jeg kender godtnok ikke reglerne' date=' men har da set en bil på DKprøveplader i garagen her i SE[/quote'] Jeg er selv blevet stoppet med DK-prøveplader her i S. Og nej det er slet ikke lovligt. Det skriver du også under på. "Pladerne" må ikke forlade DK. Men det er klart det nemmeste. Altså hvis ikke du kører nogen ned. Ellers er en Autotrailer mit bedste bud.
Besvaret

Autotrailer er desværre udelukket da bilen står i herning og det vil blive for besværligt da jeg heller ikke har en bil i kbh/malmø jeg kan låne så det vil bilve for meget transport... Tog fra malmø til herning. De gamle`s fiat tipo med autotrailer og Bmw 728 til Malmø... De gamle´s bil retur til herning og tog til malmø... For det første ville det tage en weekend og det ville koste spidsen af en ming-vase... Der må da være en måde man kan køre den over på, det kan jo lade sig gøre fra tyskland...

Besvaret
Der må da være en måde man kan køre den over på' date=' det kan jo lade sig gøre fra tyskland...[/quote'] De bliver tit og ofte kørt på en autotransport af forsikrings hensyn. Ellers tyske også danske prøveplader. Kan ikke huske om man også kan få svenske prøveplader. Læs nogen af import trådene. Der står en masse guldkorn.
Besvaret
Hvad med danske grænse plader. dem har jeg da kørt rundt i' date=' i sverige. Blev også stoppet i sverige af polisen, de sagde ok for dem....[/quote'] Om grænsenummerplader Hvis du har bopæl her i landet, men tager ophold af længere varighed i udlandet (mindst 6 måneder), kan du få tilladelse til midlertidigt at få et køretøj registreret på grænsenummerplader. Når du har grænsenummerplader på et køretøj, kan du kun køre i Danmark i begrænset omfang. eneste problem er jo at jeg ikke har addresse i danmark længere... kan det så lade sig gøre...?
Besvaret

Altså jeg havde adresse og boede i Sverige, da Jeg købte en ny golf R32 fra danmark, fik grænse plader på, mener jeg måtte køre med dem i en uge, det passede nemlig lige med at jeg nåede til reg syn og fik de svenske plader.

Guest Mogens
Besvaret
Hvad gav du for dem og hvor hurtigt fik du dem...?
Grænseplader koster det hvide ud af øjnene at forsikre, så dét droppede jeg ret hurtigt Istedet anvendte jeg faste prøveplader (ift. papirprøveplader), som er legale at anvende i hele Norden. Det står i de papirer, der følger med prøvepladerne. Du kan leje faste prøveplader - eller du kan alliere dig med en autoforhandler...
Besvaret
Grænseplader koster det hvide ud af øjnene at forsikre, så dét droppede jeg ret hurtigt Istedet anvendte jeg faste prøveplader (ift. papirprøveplader), som er legale at anvende i hele Norden. Det står i de papirer, der følger med prøvepladerne. Du kan leje faste prøveplader - eller du kan alliere dig med en autoforhandler...
Hej Mogens.. Er det noget jeg må ringe til dig og høre nærmere om...?
Guest Mogens
Besvaret
Er det noget jeg må ringe til dig og høre nærmere om...?
Vi kan evt. vende det over PM (tlf. nr.) Iøvrigt har jeg haft ringet til dig idag/aften ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...