Guest Trine Skrevet May 13, 2006 Rapporter Skrevet May 13, 2006 En ellers snart sjælden begivenhed indfandt sig idag. Jeg var i byen med tøserne igår og det gik lidt vildere for sig end hvad jeg åbentbart kan holde til... men nok om det pointen kommer nu. Jeg blev vækket kl ged i 'morges' (når man er hjemme kl 6 så er kl 10 vel også tidligt) af en øredøvende larm. Og siden da har jagerfly og al muligt andet støjende kram fløjet hen over vores lejlighed MEGET lavt over byen. Jeg så der var sat tribuner og andet kram op ved Ribersborg, er der flyveshow eller hvad fanden foregår der? Der er jo militær i hele byen... hvis det ikke var fordi jeg boede i super neutrale Sverige så ville jeg have troet vi var blevet invaderet....
TDC Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 Tror det er forsvarets marketings afdeling, der fyrer den af http://www.mil.se/article.php?id=15231 Så hold du dig bare indendøre, har sq hørt historier før med bagstive folk, der både er endt på sørøverskibe, fremmedlegionen og andre mærkelige steder
BS Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 :laugh: Så er jeg mere tilfreds med den næsten øredøvende stilhed der er heroppe idag. Så kan man virkelig høre hvordan kraniet knager:rolleye:
Guest jxhab Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 En ellers snart sjælden begivenhed indfandt sig idag. Jeg var i byen med tøserne igår og det gik lidt vildere for sig end hvad jeg åbentbart kan holde til... men nok om det pointen kommer nu. Jeg blev vækket kl ged i 'morges' (når man er hjemme kl 6 så er kl 10 vel også tidligt) af en øredøvende larm. Og siden da har jagerfly og al muligt andet støjende kram fløjet hen over vores lejlighed MEGET lavt over byen. Jeg så der var sat tribuner og andet kram op ved Ribersborg, er der flyveshow eller hvad fanden foregår der? Der er jo militær i hele byen... hvis det ikke var fordi jeg boede i super neutrale Sverige så ville jeg have troet vi var blevet invaderet.... hehe jeg undrede mig også.. Var næsten ved at køre galt over broen i dag fordi jeg samtidig lige skulle lure på den der helikopter der stod stille i luften meget tæt på udsigtspladsen. Og ellers ja så har villakvarteret været præget af jagerfly og højtalerspeak og jeg ved ikke hvad =) ..
hsahirf Besvaret May 14, 2006 Rapporter Besvaret May 14, 2006 det var "fösvarsmaktens dag", jeg var derude og kigge, der var diverse opvisninger, især kystjägernes landsætningsøvelse var imponerende fra første parket, ligesom luftopvisningerne var fedt (ja, han havde sgu styr på sin helikopter, ham der viste den frem) ... desuden var der flysimulatorer, luftværnssimulatorer samt fremvisning af isenkram fra håndvåben over rekognoseringskøretøjer til tanks og jagerfly. desuden masser af aktiviteter for børn, kan klart anbefales hvis det gentages næste år og vejret igen er godt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu