tim_pedersen_ Skrevet May 15, 2006 Rapporter Skrevet May 15, 2006 Hej. Jeg overvejer at købe en dieselbil og har et spørgsmål. Er de nye regler vedr. fordonsskat trådt i kraft og hvor finder jeg mere info om dem. Som jeg har forstået det indebærer de nye regler at man får et nedslag i fordonsskatten de første 3 år hvis bilen har partikkelfilter. Gælder dette nedslag også hvis bilen er en brugt importbil med partikkelfinter som bliver reg. i sverige. Eller kun hvis den købes i sverige. ? Som jeg har forstået det afhænger den nye fordonsskat af Co2 udslippet og bliver billigere hvis bilen opfylde 2006 normerne. Hvor finder jeg info om hvilke dieselbiler der opflyder denne norm. ? Tim
TDC Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Tror ikke der er noget sted hvor du kan se, hvilke biler der kommer under den nye "billige" kategori. Men find den bil du er interesseret i og regn lidt på det efter formlen her. http://www.regeringen.se/sb/d/6495/a/59987 Hvis den ikke bliver billigere, så er det bare at blive interesseret i en anden og regne lidt på den ;)
Kim H Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Check de forskellige bilmærkers hjemmesider (de svenske altså) ... Se på den enkelte models specifikationer. En dieselbil SKAL have "miljøklass 2005" for at være omfattet af de nye regler for fordonsskatt. Fradrag for partikelfilter forventes givet for biler som opfylder ovenstående forudsætning og desuden er forsynet med partikelfilter. Sidstnævnte fradrag forudsætter at bilen bliver registreret i "miljøklass 2005 PM" - som sjovt nok omfatter biler med dieselmotor og partikelfilter:rolleyes: . Der er i det tilgængelige materiale udtrykt en del tvivl om muligheden for at få privatimporterede biler klassificerede i "miljøklass 2005 PM" - og uden denne klassificering er der intet fradrag. Fradraget gives i øvrigt ikke nødvendigvis i 3 år - men i form af en rabat på SEK 6000 - for nogle biler er dette fradrag "brugt" allerede efter 1 år:sad: , medens det for andre vil tage længere tid:) Læs mere herom på www.vv.se - se efter fordonsskatt.
andersen Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Sticky-tråden i dette forum henviser til følgende side hvor man kan se både ny og gammel fordonsskatt på hver enkelt bil: http://www.ynnor.se/ynnorv2/05_vagskattekalkyl/default.asp
tim_pedersen_ Besvaret May 15, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2006 Tak for de hurtige svar. Et spørgsmål. Er Euro 4 lig med milijø klasse 2005 ?. Jeg har kigget på en 530 D, ifølge BMW's hjemmeside opfylder den Euro 4. Hvis jeg kigger på http://www.ynnor.se/ynnorv2/05_vagsk...yl/default.asp og taster BMW 530 d ind får jeg følgende. Kan det passe. ? BMW 530 d 2004 Nuvarande fordonsskatt: 6 797 kr/år Förslag ny fordonsskatt: 5 670 kr/år Vedr. partikkelfinter rabat på inportbiler. Hvornår kan man vide noget om dette. ? Mvh Tim
CAC Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 mange brugte Fabia RS til salg pludselig.. ... kan det skyldes de nye regler, og at de ikke opfylder de strengere krav og dermed ikke får den ønskede sækning i afgift?
Guest ThomasO Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Nogle modeller kan man ikke engang få dem eftermonteret fordi de simpelthen ikke fremstilles. Værd at undersøge. Ved ikke med en fabia RS.
Kim H Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 ... kan det skyldes de nye regler' date=' og at de ikke opfylder de strengere krav og dermed ikke får den ønskede sækning i afgift?[/quote'] Absolut - det var ikke for sjov at jeg solgte min, inden svenskerne begyndte at spekulere i ændring i fordonsskatt og rabat for partikelfilter ...;)
CAC Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Absolut - det var ikke for sjov at jeg solgte min' date=' inden svenskerne begyndte at spekulere i ændring i fordonsskatt og rabat for partikelfilter ...;)[/quote'] Hvad køber du/I så i stedet for RS'en? Nogen gode bud på en dieselbil i samme prisklasse... med partikelfilter altså?
Kim H Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Hvad køber du/I så i stedet for RS'en? Nogen gode bud på en dieselbil i samme prisklasse... med partikelfilter altså? Jeg valgte en overgangsløsning i form af en Skoda Octavia - med benzinmotor. Stor og utrolig rummelig bil - meget meget komfortabel. Bestemt ikke nær så brændstoføkonomisk som RS'en. 2.0 FSI motor - har kørt ca. 25.000 km og kører 15 km/l. Nu går jeg og venter på en BMW X3 - selvfølgelig med dieselmotor:thumbup: - og partikelfilter:th2: . Med hensyn til andre dieselbiler i samme klasse som Fabia RS ... Der findes vist ikke nogle biler med samme motor og partikelfilter - endnu. Men Citroen har både en C3 og en C4 med en 1.6 motor, ca. 110 HK - og partikelfilter. C3'en er visse steder i Sverige klassificeret som miljøbil! Jeg har prøvet dem begge og de kører ganske udmærket, men har ikke helt samme muskler som RS'en.
tim_pedersen_ Besvaret June 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 21, 2006 Træder de nye regler i kraft som planlagt. ? Hej. Jeg har søgt på vv's hjemmeside og diverse svenske hjemmesider men kan ikke finde noget svar. Træder de nye regler i kraft som planlagt den 1 Juli vedr. 6000 kr. i rabat ved partikkelfinter, samt de nye regler for fordonsskat senere på året. Der må jo være truffet en beslutning hvis det skal nå at træde i kraft til 1 juli 2006. Tim
Kim H Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Hej. Jeg har søgt på vv's hjemmeside og diverse svenske hjemmesider men kan ikke finde noget svar. Træder de nye regler i kraft som planlagt den 1 Juli vedr. 6000 kr. i rabat ved partikkelfinter, samt de nye regler for fordonsskat senere på året. Der må jo være truffet en beslutning hvis det skal nå at træde i kraft til 1 juli 2006. Tim De nye regler er vedtaget ... http://www.vv.se/templates/page3____16514.aspx Her kan du læse mere om partikelfilterbestemmelserne http://www.vv.se/templates/page3____680.aspx Her kan du læse mere generelle oplysninger om "fordonsskatt" - du må dog selv klikke på diverse links, hvis du vil læse om detaljerne
tim_pedersen_ Besvaret June 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 21, 2006 Hej Kim. Tak for den info. For at være helt sikker har jeg lige ringet til VV. Og de bekræftede at reglerne vedr. Partikkelfilter og skatterabat træder i kraft pr. 1. Juli 2006. Reglerne om den nye lavere fordonsskat træder i kraft pr. 1 Oktober 2006. Nu er mit spørgsmål. Hvis jeg vælger at inporterer en 1 år gammel bil som opfylder milijø norm 2005, er diesel bil og har partikkelfinter. Vil den så komme ind og få del i skatterabatten på 6000 kr. automatisk eller skal jeg fremvide noget specialt ved besigtningen hos bilprovningen. ? Jeg har læst mig frem til at den skal opfylde følgende. Vilka fordon omfattas? För att ett fordon ska få omfattas av skattelättnaden ska det - drivas med diesel - uppfylla kraven för miljöklass 2005 - ha ett partikelutsläpp på högst 5 mg/km, det vill säga uppfylla kraven för miljöklass 2005PM. Tas i trafik första gången senast under 2007 Er der nogel som ved hvordan de vil behandle dette på bilbesigtningen. ? Evt. nogle af jer som selv importerer biler fra Tyskland. Tim Pedersen
tim_pedersen_ Besvaret June 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 21, 2006 Lige et tillægs spørgsmål. Er Emissionsklasse Schaltgetriebe EURO 4 = milijø norm. 2005 ? Det står der på mange af de nye VW Diesel motorer. Tim
splint Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Hej Tim Har selv lige købt den nye passat 2.0 TDI (170 hk). Er en kanon bil. Rykker godt, er næsten lydløs. Opfylder miljøklasse 2005 og har partikkelfilter. Kommer til at betale ca. 5000 i vægtafgift og ca 4700 i forsikring. Den kører bare godt.
tim_pedersen_ Besvaret June 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2006 Hej Splint. tillykke med den nye bil. Det lyder til en rigtig lækker bil. Men den er vel købt som ny i sverige og den forsikringspris du oplyser er for halvforsikring. Ik. ? Det som jeg søger oplysninger om er hvis man selv vælger at importerer en bil. Måske vi skal have Autohäus på banen eller et af de andre firmaer der importerer fra tyskland til at svare på dette. Tim
Peter H. Besvaret June 23, 2006 Rapporter Besvaret June 23, 2006 Tim: Du skal bare fortälle synsmanden om det,og det står også i den Tyske reg att..:):)
Tommyaa Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Hvordan finder man ud af hvad bilen er?? i tyskland står der jo euro 3 eller 4 f.eks, hvad koster det da "normalt" at have en dieselbil??? Jeg overvejer en mercedes e class 220d 2003 model, hvad koster sådan en i afgift? Eller en volvo s60 2,4d 163hk??? Tommy
Guest ThomasO Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Hvis du går op i den sticky øverst i biltråden, der finder du nyttige links på netop bilskatten. Flinke Gio har lagt dem der, så vi ikke skal finde dem om og om igen.
tim_pedersen_ Besvaret June 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 27, 2006 Euro 4 skulle være lig med svensk Milijø norm 2005 ifølge anden tråd her i debatten.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu