CpX Skrevet May 19, 2006 Rapporter Skrevet May 19, 2006 Hej. Vil blot høre, om nogen har forsøgt, eller kender til en løsning med Telia og en evt. fast ip? Jeg ved de proklamerer på deres hjemmeside, med at man har en dynamisk og det er det eneste man kan få. Kan man købe en statisk? Eller kender nogen til problemet og har fundet ud af noget som f.eks. dyndns.dk? Jeg skulle egentlig have ringet til dem, men tror det er for sent nu... har lige bakset med en masse partitioner... Håber nogen kender noget til det!
Guest Supermule Besvaret May 19, 2006 Rapporter Besvaret May 19, 2006 Du skal over i deres prolane for at få fast ip....
HenrikP Besvaret May 20, 2006 Rapporter Besvaret May 20, 2006 Jeg har dynamisk hos Telia, men det har været den samme IP de sidste 3 mdr. Udover det har jeg en DynDNS service kørende. /Henrik
CpX Besvaret May 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 20, 2006 # Henrik -- Gider du skrive lidt mere om hvordan din dyndns og evt. tjeneste fungerer/kører? # Supermule -- Hvad med du med dette net? Erhverv?
HenrikP Besvaret May 20, 2006 Rapporter Besvaret May 20, 2006 Det fungerer på den måde at du kan pege et domænenavn ned på en dynamisk IP adresse. Dvs, min router opdaterer mit DNS navn en gang i døgnet hos DynDNS (Der er mange flere DNS services på nettet). Det betyder at selvom min IP skifter, vil mit DNS navn (www.xxx.yyy) altid pege på mit udstyr uanset hvilken public IP jeg har fået tildelt.. Men som sagt så har den ikke skiftet i 3 mdr og gør det forhåbentligt heller ikke.. Konen blir tosset hvis hun ikke kan se TV mere lige pludseligt Hvad skal du egentligt med en fast IP? /Henrik
CpX Besvaret May 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 20, 2006 Hey, taxa... Skal lave en mini server, som agerer fw, fil server osv... det hele, med 2 netkort i... el det er et projekt jeg vil lave... også fik jeg af vide at jeg skulle være sikker på jeg havde fast ip! Eller finde en løsning... Hvordan ser du dansk tv osv via net? har ikke sat mig ind i det... hvis du har et link... har dr1 og tv2... men mangler resten af danske...
HenrikP Besvaret May 20, 2006 Rapporter Besvaret May 20, 2006 Der er flere måder, f.eks StreamTV eller Sputnik, du skal bare have lavet et relay i DK for de nægter at sende til en Svensk IP adresse desværre. Jeg bruger nettet til min sat-box. Long story men det virker :th2: /Henrik
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu