Jump to content

Skat ved salg af Svensk bolig, retssag

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Som jeg forstår reglerne idag skal man betale en hvis procentdel af sit evt. overskud når man sælger sin Bostadsrätt og f.eks. flytter til Danmark. Men jeg har af min mægler fået at vide at der for øjeblikket køres en sag mod de svenske skattemyndigheder, med henblik på at undgå at betale skat når man flytter til DK, er der nogen der kender noget til dette.? Mvh Thomas Weber

Besvaret

I Sverige kan man skjuta upp skatten om man köper ett nytt hus eller lägenhet, men hittills har detta bara gällt inom Sverige. Detta har EU (?) protesterat mot, så från och med någon datum - som jag inte vet - gäller denna regel även om man köper något utomlands. Tror att det är detta du hört talas om.

• 2 weeks later...
Besvaret
I Sverige kan man skjuta upp skatten om man köper ett nytt hus eller lägenhet, men hittills har detta bara gällt inom Sverige. Detta har EU (?) protesterat mot, så från och med någon datum - som jag inte vet - gäller denna regel även om man köper något utomlands. Tror att det är detta du hört talas om.
Dette vil sige, at når/hvis man flytter tilbage til DK og har haft en en boligevinst i Sverige, så kan man for altid "skylde" skattepenge til Sverige, hvis man evt. resten af livet bliver boende i samme nyindkøbte bolig i DK eller hele tiden flytter til dyrere boliger......
Guest Supermule
Besvaret

Ja....................

Dette vil sige' date=' at når/hvis man flytter tilbage til DK og har haft en en boligevinst i Sverige, så kan man for altid "skylde" skattepenge til Sverige, hvis man evt. resten af livet bliver boende i samme nyindkøbte bolig i DK eller hele tiden flytter til dyrere boliger......[/quote']
Besvaret

det lyder godt - vi må håbe EU for presset sverige til at acceptere deres regler ikke harmonerer med reglerne om fri bevægelighed....:thumbup:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...