Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Eftersom jeg flytter til Dk på tirsdag, og kører i en lejet bil i ca 14 dage endnu. Må jeg bo i Dk og kører på Svenske plader? OBS-Skal lige siges jeg er blevet Svensk Statsborger!!! Og det er jo en lejet bil. :cool:

Besvaret

Det er ligemeget om bilen er lejet, eller hvor du er statsborger. Hvis du har bopæl i danmark må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil inden for danmarks grænser. Der kan dog gives dispensation i omkring 3 uger til udlændinge der flytter til danmark. Kontakt den lokale politistation. Der kan sikkert komme meget sjov i af at se dem floppe rundt og forsøge at hitte ud af hvad reglerne er omkring sådan en dispensation.

Besvaret
Hvis du har bopæl i danmark må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil inden for danmarks grænser. Der kan dog gives dispensation i omkring 3 uger til udlændinge der flytter til danmark. Kontakt den lokale politistation. Der kan sikkert komme meget sjov i af at se dem floppe rundt og forsøge at hitte ud af hvad reglerne er omkring sådan en dispensation.
Tak for tippet vedr. 3 ugers dispensation. Det får jeg sandsynligvis brug for.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...