Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle Nogen her der kan hjælpe ?? vi har lige købt og hentet vores sprit nye bil i Sverige. Men til vores overraskelse havde forhandleren lavet en lille men dyb ridse i vores ene dør som de så sagde de ville lappe. Vi sagde jo ikke noget og fik så bare den seddel at de kunne lave den efter de kom fra ferie i august. Men efter vi har tænkt lidt så synes vi da vi er berettiget til en ny dør. Bilen er jo HELT NY, og koster temmelig mange penge, og hvis vi så skal sælge den videre på et tidspunkt kan de jo så sige, jamen den har været skadet med ridse hvis de nøjes med at lappe den, så nu vil jeg fanme have en ny dør!!! Nogen der ved hvor man går videre og kan få på skrift vi er berettet til en ny dør eller hvordan og hvorledes ???

Besvaret

Principielt har I 3 muligheder: 1) Hæve købet 2) Kræve forholdsmæssigt afslag 2) Få forhandleren til at udbedre skaden 1) og 2) er næppe aktuelt for jer ad 3) Forhandleren har ret til at udbedre skaden, og det kan gøres på 2 måder: Ny dør eller spartle og male den gamle. Jeg vil umiddelbart mene at han er berettiget til det sidste, idet skadens omfang næppe gør at en ny dør er påkrævet. Det er op til forhandleren at godtgøre at døren efter spartling og maling kan sidestilles med en ny dør - I kan evt. efterfølgende få arbejdet vurderet af en fagmand. Er den ikke som "ny" kan I (igen) kræve forholdsmæssigt afslag. God fornøjelse

Besvaret

Tak for dine svar Men hvem kan man ellers kontakte i sverige for at få den helt korrekte vurdering af profesionelle ? Det er vel ikke forsikringsselskaber er det ?

Besvaret
Det ved jeg nu ikke om jeg vil give dig ret i. Her hvor jeg arbejder der havner de sager der nu når så lang (ikke så mange) oftest hos dem.
Enig - hvis sagen når "langt". Så vidt jeg kan læse er denne sag ikke nået specielt langt endnu, så det er måske at skyde gråspurve med kanoner hvis ARN bliver inddraget.. Endnu... :)
Besvaret
Enig - hvis sagen når "langt". Så vidt jeg kan læse er denne sag ikke nået specielt langt endnu' date=' så det er måske at skyde gråspurve med kanoner hvis ARN bliver inddraget.. Endnu... :)[/quote'] Nej for sagerne starter jo der hvis vi ikke selv kan løse dem !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...