Guest Supermule Skrevet July 14, 2006 Rapporter Skrevet July 14, 2006 Hvis man nu har 2 bærbare og en stationær, samt en maskine der ikke laver det store, men er godt bestykket....., hvordan ville i sætte det lille netværk op, så de alle 3 kunne dele filer, mail osv....??? Jeg har indtil videre delt roden på "serveren" og bruger delte mapper i word, excel osv..... men mail kan den ikke hitte ud af..... Det kunne jo være fedt, hvis man kunne synkronisere det hele, så man altid kørte med de sidste mails osv...... Nogen ideér eller alternativer????
runel Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Det kunne jo være fedt, hvis man kunne synkronisere det hele, så man altid kørte med de sidste mails osv...... Nogen ideér eller alternativer???? Sæt din egen IMAP postserver op på den maskine du har i overskud. På en unixmaskine ville jeg måske endda share mit homedir fra serveren. Så arbejde du altid på den samme fil, fra de tre klienter. Google ka hjælpe dig med IMAP.
Guest Supermule Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Hvilken imap server program ville du vælge??? Sæt din egen IMAP postserver op på den maskine du har i overskud. På en unixmaskine ville jeg måske endda share mit homedir fra serveren. Så arbejde du altid på den samme fil, fra de tre klienter. Google ka hjælpe dig med IMAP.
Guest ThomasO Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Mule det her kan godt være billigt, hvis man er villig til at investere tiden i det. Han mener ikke en IMAP server, men en emailserver der kører IMAP protokollen, således at man kan synkronisere sin mail med/fra flere klienter. Hvorfor vælger du ikke bare en hosted Exchange hos eks Wannafind, så kan du også høvle mails på en QTEK eller blackberry fætter. Så kører man bare cashed mode i sin mailprofil på den bærbare. Gad godt nok ikke have et firma, og så der går kludder i mailserveren. Så er man presset. Den slags skal man arbejde med hver dag, eller kunne tåle nedetid på. Hosting i dag er jo ikke ret dyrt. Til folk der hænger på i kanten af indlægget: De fleste e-mailklienter kan konfigureres til at give adgang til e-mail enten via POP3- eller IMAP-protokollen. Ved POP3 hentes e-mail ned til e-mailklienten og slettes derefter fra e-mailserveren. Ved IMAP eksisterer et ægte klient <-> server forhold idet e-mails bliver på e-mailserveren og e-mailklienten giver besked til serveren om hvad den ønsker der gøres ved en given e-mail. Eksempelvis kan man på en IMAP-e-mailserver oprette andre mapper hvor e-mail fra indbakken kan flyttes over i, e-mail kan naturligvis slettes osv. Fordelen er at brugeren kan se alle sine e-mails fra en vilkårlig e-mailklient eller endda benytte flere forskellige e-mailklienter uden at e-mail der allerede er læst og hentet ned skal flyttes.
Guest Supermule Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Jeg vil gerne rode med det selv.... Jeg kan godt tåle nedetid og vil ikke betale for hosted exchange...... Så jeg skal bruge lidt hjælp til dette... Mule det her kan godt være billigt' date= hvis man er villig til at investere tiden i det. Han mener ikke en IMAP server, men en emailserver der kører IMAP protokollen, således at man kan synkronisere sin mail med/fra flere klienter. Hvorfor vælger du ikke bare en hosted Exchange hos eks Wannafind, så kan du også høvle mails på en QTEK eller blackberry fætter. Så kører man bare cashed mode i sin mailprofil på den bærbare. Gad godt nok ikke have et firma, og så der går kludder i mailserveren. Så er man presset. Den slags skal man arbejde med hver dag, eller kunne tåle nedetid på. Hosting i dag er jo ikke ret dyrt. Til folk der hænger på i kanten af indlægget: De fleste e-mailklienter kan konfigureres til at give adgang til e-mail enten via POP3- eller IMAP-protokollen. Ved POP3 hentes e-mail ned til e-mailklienten og slettes derefter fra e-mailserveren. Ved IMAP eksisterer et ægte klient <-> server forhold idet e-mails bliver på e-mailserveren og e-mailklienten giver besked til serveren om hvad den ønsker der gøres ved en given e-mail. Eksempelvis kan man på en IMAP-e-mailserver oprette andre mapper hvor e-mail fra indbakken kan flyttes over i, e-mail kan naturligvis slettes osv. Fordelen er at brugeren kan se alle sine e-mails fra en vilkårlig e-mailklient eller endda benytte flere forskellige e-mailklienter uden at e-mail der allerede er læst og hentet ned skal flyttes.
Lynge Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Det der IMAP sjov bruger vi også på arbejdet så vi kan tjekke mail hjemmefra og fra vores fælles mail, det virker kanon og kan klart anbefales. Jeg har desværre ingen idé om hvordan det sættes op og virker, sorry, men Mule du er på rette spor hvis du prøver at få det til at virke.
Guest Supermule Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Ja det må vi da håbe....Eller også bevæger jeg mig ud i noget, hvor ingen kovending er mulig...:D Det der IMAP sjov bruger vi også på arbejdet så vi kan tjekke mail hjemmefra og fra vores fælles mail, det virker kanon og kan klart anbefales. Jeg har desværre ingen idé om hvordan det sættes op og virker, sorry, men Mule du er på rette spor hvis du prøver at få det til at virke.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu