macman Skrevet July 26, 2006 Rapporter Skrevet July 26, 2006 Nogle der har et godt råd mht. mærke, model, hvis man kigger på en brugt stationcar der har kørt over 80.000 km til max. SEK 100.000,- (med lidt prutten gerne til ca. 80.000 SEK). Har kigget på: Audi A4, Audi A6, Ford Focus, Ford Mondeo, VW Golf, VW Passat (2000+ model) og Peugeot 406. Hvad med automatgear... hvad kan en sådan en gearkasse køre inden hovedrep. som sikkert koster kassen.
Mette Besvaret July 26, 2006 Rapporter Besvaret July 26, 2006 Jeg vil - igen - nævne en Volvo V 40 diesel (115 HK). Kører ca. 19 på literen ved blandet kørsel. Har selv en der har gået 180.000 km og den kører rigtigt godt. Købte min for 1½ år siden for 100.000 SEK og da havde den kørt 118.000. Den er stabil og sikker på vejene, hvilket jeg synes er en vigtig faktor, når man pendler mange kilometer hver dag.
macman Besvaret July 31, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2006 Det blev en Passat Tak for feed-back : ) Det blev en VW Passat Variant TDI fra 2000 med 150.000 km på klokken. Pris SEK 83.000, men så skal jeg også have fikset dørlås i førerside samt ny forrude og overvejer at få alm. alarm med fjernbetjening til centrallås. Tror ruden bliver skiftet i DK iflg. artikel i Politikens lørdagsliv i lørdags, men gode forslag modtages gerne. Det har været lidt af en kamp, da det ikke vrimler med diesel modeller i Skåneområdet og udvalget er begrænset. Biler der er solgt lige for næsen af en osv. samt ikke lige denne bil efter prøvekørsel, problemet har været tid, da jeg vi skal bruge 2 biler i det daglige, så deadline har været NU og ikke om 3 uger. Men med benzinprisernes himmelflugt og noget tyder på de ikke går nedaf i fremtiden, så overvejer jeg også at skyde vores Peugeot 307 SW 2.0 af og erstatte den med en dieselbil, hvad det så skal være ! ja det må markedet/udbudet vise. Men tak for input som jeg vil overveje ved næste indkøb : )
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu