Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har tænkt mig at købe et svensk periodekort, da jeg ikke har fået min meddelse fra su-styrelsen om at jeg har ret til rabat. Men spørgsmålet er så - hvis jeg skal købe det svenske periodekort med studierabat, er det så nok at jeg har mit danske studiekort med mig? Eller skal man have noget andet også? Der står på skånetrafikkens hjemmeside at man skal have et studieintyg, men er det et almindeligt studiekort? Og kan man købe for mere end en måned af gangen, fx en måned og 3 dage? VH Helle

Besvaret
Og kan man købe for mere end en måned af gangen, fx en måned og 3 dage? VH Helle
HELLE ???? Øh.. skiftet navn ?? Man kan kun købe for 30 dage adgangen i Sverige. Hvis man køber det i DK, så bestemmer man selv hvor længe udover 30 dage man vil ha'.
Besvaret
et studiekort som bevis er nok!
Studiekort er nok hvis du køber i Sverige. Der er lige nogen ting du skal være opmærksom på. Hvis du vil købe kortet hos DSB i Danmark, skal du altid - både ved oprettelse og forlængelse - have støttemeddelelsen fra SU-styrelsen med. I Sverige er de - sjovt nok - ikke så nøjeregende og godtager et studiekort eller ligende. Det sjove er at prisen er forskellig Skånetrafikken og DSB imellem. Hos DSB koster et månedskort 710.- DKK. Hos Skånetrafikken koster det 1080.- SEK - altså en besparrelse på rundt regnet 150.- DKK pr. måned - Vigtigt når man er studerende :p
Besvaret
Hej Jeg har tænkt mig at købe et svensk periodekort, da jeg ikke har fået min meddelse fra su-styrelsen om at jeg har ret til rabat. Men spørgsmålet er så - hvis jeg skal købe det svenske periodekort med studierabat, er det så nok at jeg har mit danske studiekort med mig? Eller skal man have noget andet også? Der står på skånetrafikkens hjemmeside at man skal have et studieintyg, men er det et almindeligt studiekort? Og kan man købe for mere end en måned af gangen, fx en måned og 3 dage? VH Helle
Hold da kæft. Jeg har mistet evnen til at læse - er det godt når man studerer? Anyways - bestil støttemeddelelsen fra SU-kontoret på din skole og kør svensk den første måned. Beklager forvirringen :scared:
Besvaret
Hmm det vil sige at når man har sit studiekort og ikke er på SU i DK så kan man stadig få kortet med rabat i SE???
Yessir. Jeg havde ikke min støttemeddelese første gang jeg skulle ha et månedkort og skulle gi fuld pris i DK. Tog forbi Skånetrafikken med mit studiekort, og der var ingen problemer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...