Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja så er der lige en menings målling igen af biler. Skal have skiftet bil til en station car og står og vakler lidt mellem en af de to nedenstående: Ford Mondeo 2003-2004 med cirka 30.000-50.000 km på bagen en 2,0 Ghia eller Saab 95 2002-2003 med 85.000-100.000 km på bagen 2,0 T De står til cirka samme pris. Hvad tror i bedst der kan svare sig at købe i længden? Høre meget gerne meninger fra folk der har erfaringer med bilerne. Skal lige siges jeg køre cirka 100 km om dagen

Besvaret

Du beder om erfaringer men du får en menning :D HAr kørt lidt i en Modeo Ghia udgave og den synes jeg faktisk var lækker nok. Saab 9-5 har jeg kun siddet som passager i en enkelt gang. Dejlig bil umiddelbart men jeg kan ikke lide designet omkring instrumentering osv. Uanset hvad så tror jeg ikke du går galt i byen med nogen af dem. Gensalg på et tidspunkt tror jeg du får nemmere ved at sælge Saab'en.

Besvaret
Du beder om erfaringer men du får en menning :D HAr kørt lidt i en Modeo Ghia udgave og den synes jeg faktisk var lækker nok. Saab 9-5 har jeg kun siddet som passager i en enkelt gang. Dejlig bil umiddelbart men jeg kan ikke lide designet omkring instrumentering osv. Uanset hvad så tror jeg ikke du går galt i byen med nogen af dem. Gensalg på et tidspunkt tror jeg du får nemmere ved at sælge Saab'en.
He he alle er velkommen men meninger.
Besvaret

Hej, Jeg har selv lige købt en Mondeo Titanuim X - de er meget billige for tiden - de skal af med deres lagerbiler fordi der kommer en ny Mondeo næste år. Hvad det betyder ved gensalg tør jeg ikke spå om... Jeg kiggede også på SAAB men synes som du ikke om den indeni... lidt som med Volvo V70 fed bil... men den ligner Østtyskland indeni. Hvis den nu så ud som V50 så havde jeg købt den... Du kan få en spritny Mondeo HGV for 200.000 SEK for tiden: http://www.hedbergs.se/manual/annonser/olika/samlingsannonser/060706.htm - det er et godt argument i sig selv. Jeg sparede mere end 40.000 SEK i forhold til listeprisen på min. Vh Pelle

Besvaret
Ved du hvad sådan en koster at tage til service? Og nogen der lige ved hvad en SAAB 95 koster til service?
Hej Lynge, Nej jeg ved det faktisk ikke. Men på: http://www.bilkalkylen.konsumentverket.se/ kan du se hvad det koster at eje bilen over en given periode. Den anslår at du har rep på en Ford for 3.000 om året og 3.400 for SAAB'en... men det er jo aldrig til at sige... De anslår til gengæld at det er dyrere årligt at have en SAAB 60.000 i mod 50.000 for Forden. Her er det især et større værditab på bilen der gør udslaget. Jeg vidste ikke disse ting før jeg købte har først set det nu... og det glæder mig da... selvom det jo nok er lidt tommelfinger / lalala - så giver det jo nok et ok billede. Pelle

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...