Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg syntes mit skinn i dytten begynder at se lidt træt ud, hvad er bedst at pleje sådan en beige kabine med?? ¨ Jeg har SONAX læder rens og pleje Begge-i-én. Rense det kan det men syntes lidt at plejen er et scam. Hvad er bedst at bruge?

Besvaret

Nu ved jeg ikke hvor gammel din kabine er, men jeg havde en BMW E30 fra 89 hvor min sorte læderkabine var begyndt at se lidt slidt ud. Læderet var blevet lidt brunligt og krakeleret. Der havde jeg rigtig god erfaring med det her: http://www.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?SeriesID=15&ModelID=39&CategoryID=32&MasterProductGroupID=96&ProductGroupID=402&ProductID=9253&MediaType=Screen&BackUrl=DisplayProductsNew.aspx%3fSeriesID%3d15%26ModelID%3d39%26CategoryID%3d32%26MediaType%3dScreen%26DummyId%3d0%23PgAnchor402&BackText=Kemi%2fplejemidler%2fmaling Først tænkte jeg det bare var salgsgas, men gav det alligevel en chance og blev meget positivt overrasket! Det er pisse let at smøre ind og smitter ikke af. Jeg ved dog ikke hvor længe det holder, men jeg brugte det 3-4 måneder før jeg solgte bilen og der så kabinen stadig helt frisk ud. Købte det hos Schmiedmann - http://e34.dk

Besvaret
Nu ved jeg ikke hvor gammel din kabine er' date=' men jeg havde en BMW E30 fra 89 hvor min sorte læderkabine var begyndt at se lidt slidt ud. Læderet var blevet lidt brunligt og krakeleret. Der havde jeg rigtig god erfaring med det her: [url']http://www.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?SeriesID=15&ModelID=39&CategoryID=32&MasterProductGroupID=96&ProductGroupID=402&ProductID=9253&MediaType=Screen&BackUrl=DisplayProductsNew.aspx%3fSeriesID%3d15%26ModelID%3d39%26CategoryID%3d32%26MediaType%3dScreen%26DummyId%3d0%23PgAnchor402&BackText=Kemi%2fplejemidler%2fmaling Først tænkte jeg det bare var salgsgas, men gav det alligevel en chance og blev meget positivt overrasket! Det er pisse let at smøre ind og smitter ikke af. Jeg ved dog ikke hvor længe det holder, men jeg brugte det 3-4 måneder før jeg solgte bilen og der så kabinen stadig helt frisk ud. Købte det hos Schmiedmann - http://e34.dk
Lyder sku godt..... hmm ´89 siger du, min kabine er fra ´03 og det er ikke fordi et er noget at komme efter, jeg syntes bare at der er et siddemønster/folder efter alm brug. Også mere og mere på forhøjningen på selve sædet(forhøjningen der er sportsstole) pga ind og udstigning.... Vil gerne bevare det nye look så man kan vel forebygge med det også tænker jeg!? Hmm ser det er beregnet til sort skinn... må lede efter noget til beige
Besvaret
Nej... Mercedes har noget helt specielt læder. Det anbefales at man bruger sort skosværte til mercedes. Se evt. her: www.stupidquestions.com
Er det ikke noget med Mercedes har problemer med deres årgange 99-03??:confused:
Besvaret
Er det ikke noget med Mercedes har problemer med deres årgange 99-03??:confused:
Jo, det er korrekt. Specielt den del af sædet man sidder på. Der kan komme pletter hvor det sorte slides helt af, og hvor man derfor bliver nødt til at smøre extra tykt lag på. Dette er ændret på '04-modellerne da flere taxichauffører havde klaget over at deres kunder var blevet sorte i bagdelen, angiveligt efter farven var smittet af. I første omgang løste mercedes problemet ved at smøre skosværte på den nederste del af sædet, og det er altså løsningen hvis man ejer en bil som er fra før ´04 :rolleye:
Besvaret
Jo, det er korrekt. Specielt den del af sædet man sidder på. Der kan komme pletter hvor det sorte slides helt af, og hvor man derfor bliver nødt til at smøre extra tykt lag på. Dette er ændret på '04-modellerne da flere taxichauffører havde klaget over at deres kunder var blevet sorte i bagdelen, angiveligt efter farven var smittet af. I første omgang løste mercedes problemet ved at smøre skosværte på den nederste del af sædet, og det er altså løsningen hvis man ejer en bil som er fra før ´04 :rolleye:
Det er derfor jeg altid har et håndklæde med :confused:
Besvaret
Jo' date=' det er korrekt. Specielt den del af sædet man sidder på. Der kan komme pletter hvor det sorte slides helt af, og hvor man derfor bliver nødt til at smøre extra tykt lag på. [/quote'] Det er jo derfor Mercedes bagfra staves :

SEDECREM

(gl. bayerish for "Siddecreme")

Besvaret

Jeg har brugt Turtle Wax, Leather cleaner & conditioner. Til at fjerne et par pletter på min gamle bils, beige læder. (Saab) Pletterne gik af uden problemer. Hele bilen fik en tur og det gjorde læderet mærkbart blødere og mere skinnende. Produktets naturlige farve er beige og jeg oplevede ikke nogen misfarvning eller afsmitning (på tøj) overhoved. Skal til at se hvordan det virker på sort Audi læder i den nye bil. gider bare ikke når det regner. Eneste lille problem er at de vist har blandet lidt "new car smell" i. Kabinen lugter i hvert fald meget af bilforhandler i en uges tid efterfølgende. Tror nok jeg købte det i Bauhaus.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...