Audii Skrevet September 13, 2006 Rapporter Skrevet September 13, 2006 Hej - Da jeg arbejder i DK og bor i Sverige - Kan jeg så godt få tilskud til transport? Her mener jeg, til min brobizz, benz eller et eller andet :)
Guest Trine Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Hvad mener du med tilskud?? Hvis du er begrænset skattepligtig i Danmark, så kan du få fradrag ligesom alle andre der kører til og fra arbejde plus ekstra fradrag for broen...
Audii Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 Skal man registrere det nogen steder med at få et højt fradrag eller sker det automatisk?
Guest Trine Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Skal man registrere det nogen steder med at få et højt fradrag eller sker det automatisk? Skat?? Automatisk?? Nope du skal selv indberette på din forskudsopgørelse og efterfølgende på din selvangivelse, og husk du skal kunne dokumentere din udgift... Det kører på fuldstændig samme måde som det altid har gjort. Ingen forskel der.
Okroner Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Fleksibel lønpakke Hvis du har en god arbejdsgiver, kan du få betalt brobizz - mod at gå ned i løn med det beløb som brobizzen koster. Til gengæld vil du så skulle afgive dit brobizz fradrag. Det bliver en pæn fordel, hvis du af din indtægt betaler topskat. Denne model gælder også hvis du bare vil have et tog-pendlerkort. Fidusen er at skattefar betaler lidt af din udgift i stedet for dig. Emnet har været diskuteret herinde og du kan se flere gode svar ved at benytte søgefunktionen. Firmabil eller tilskud kan slet ikke betale sig medmindre du bliver ansat i en svensk afdeling. Ellers skal du svare skat af bilens pris i DK og ikke den pris som du vil købe den til i SE. Biltilskud er som Moerke skriver også fuldt skattepligtigt.
Johan Besvaret September 14, 2006 Rapporter Besvaret September 14, 2006 Ellers så snak med Skat øresund, de kan helt sikkert også give dig de oplysninger du savner og fortælle dig hvad du skal gøre og hvad de skal bruge..... Men velkommen til........
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu