Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi er lidt forviret. Vi vil meget gerne have en hund, men er der nogen der kender et godt sted at handle hund, vi søger schæfer, meget gerne hvid. Jeg forstår ikke alt det med rabiesvacciner, ormekur, pas osv. Jeg forstår at jeg skal have min hund vaccineret mod rabis. og at den skal have en ormekur, men hvor tit skal den have den orme kur, vi bor i sverige, og ville gerne have hunden med når vi skal besøge venner og familie i DK. og passet skal det fornyes eller holder det hele hundens levetid? Hvad koster første gangs rabiesvaccination, og derefter? Hvad koster første gangs ormekur og derefter? hvad koster et pas, og derefter? (stempel afgifter osv.) micro chip? skal man det eller hvad? Håber at en kan hjælpe os, vi vil meget gerne have en hund.

Besvaret

Hej Nogle af dine spm. bliver besvaret i denne tråd Den hvide schæfer er en selvstændig race som heder vit herdhund (på svensk ;)) Deres hjemmeside der er både link til opdrættere og en (h)valp liste. Den alm. schæfer's hjemmeside Alt med priser er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge. Vi har spurgt helsingborg dyresygehus og en 4 veckors attest (den man skal bruge når man pendler hvor ormekuren er skrevet på) koster næsten 700 kr hvor vores hestedyrlæge laver den for 200 kr. Prisen svinger lige så meget eller mere som prisen hos frisøren. Passet er ikke et pas i den forstand så man skal til politiet og købe det. Det er blot en betegnelse for hundens rejse papire. Man får det hos dyrlægen og det koster en 20-35 kr ( alt efter ens dyrlæge's priser) hundepas.jpg Hunden skal være chippetog vaccineret når du køber den hos en avler, desuden skal du sikre dig at hvalpen også har et veterinärbesiktningsintyg fra dyrlægen der er under .. hmmm jeg mener det er 1 uge gammel. Held og lykke :)

Besvaret
Alt med priser er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge. Vi har spurgt helsingborg dyresygehus og en 4 veckors attest (den man skal bruge når man pendler hvor ormekuren er skrevet på) koster næsten 700 kr hvor vores hestedyrlæge laver den for 200 kr. Prisen svinger lige så meget eller mere som prisen hos frisøren.
damm - det tror jeg på - vi giver omkring 150,- DKK for vores 4-veckors hos dyrlægerne på kongelundsvej... Mvh Alex

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...