Miriam Skrevet October 17, 2006 Rapporter Skrevet October 17, 2006 Sig mig lige en gang, er der nogen herinde der kan svare på om man må bruge dem til at køre til værksted i DK ? Eller om de kun må benyttes til at køre hjem til Sverige på og til værksted i SE. Anyone ?
Andreas- AutoPerformance Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Sig mig lige en gang, er der nogen herinde der kan svare på om man må bruge dem til at køre til værksted i DK ? Eller om de kun må benyttes til at køre hjem til Sverige på og til værksted i SE. Anyone ? Dom röda "Zollkenzeichen" 15/30 dagars får användas till och från verkstad även i DK, det får däremot inte dom gula "kurzzeitkennzeichen" Med sig skall man också ha själva försäkringsbeviset (ofta en grönt litet häfte) annars är försäkringen inte gällande.
Miriam Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Dom röda "Zollkenzeichen" 15/30 dagars får användas till och från verkstad även i DK, det får däremot inte dom gula "kurzzeitkennzeichen" Med sig skall man också ha själva försäkringsbeviset (ofta en grönt litet häfte) annars är försäkringen inte gällande. Ja, det er også min overbevisning, men min far har lige fået en bøde i DK for at køre på dem på vej til værksted ?!
Andreas- AutoPerformance Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Ja' date=' det er også min overbevisning, men min far har lige fået en bøde i DK for at køre på dem på vej til værksted ?![/quote'] Det är fel ! Har dessutom för mig att samtliga länder inkl. Danmark som försäkringen är gällande i står i det gröna häftet. http://www.nondos.com/versicherung-deckungskarten/Daenemark.html
Miriam Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 de henviser til færdselsloven § 73, stk 1, bekendtgørelse nr 1350 af 18 dec. 2000. § 90 stk 1 nr 7 ?? Må lige finde den senere, syntes bare det var mærkeligt at han har fået den
Homer Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg er blevet stoppet i Nordjylland på familiebesøg, mens min gamle S6'er var på røde skilte - betjenten ville blot tjekke at jeg havde bilen forsikret og intet andet. Og desuden indrømmede han også at han var en smule misundelig.:D Igen på vej over Øresundsbroen (dagen) efter, var der razzia hvor de kiggede efter stjålne køretøjer - der fik jeg samme omgang, men ingen problemer... Mystisk bøde han har fået der...
Andreas- AutoPerformance Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg er blevet stoppet i Nordjylland på familiebesøg, mens min gamle S6'er var på røde skilte - betjenten ville blot tjekke at jeg havde bilen forsikret og intet andet. Og desuden indrømmede han også at han var en smule misundelig.:D Igen på vej over Øresundsbroen (dagen) efter, var der razzia hvor de kiggede efter stjålne køretøjer - der fik jeg samme omgang, men ingen problemer... Mystisk bøde han har fået der... Bor han i Sverige ? Kan det ha med registreringsavgift att göra ?
spinner Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 de henviser til færdselsloven § 73' date=' stk 1, bekendtgørelse nr 1350 af 18 dec. 2000. § 90 stk 1 nr 7 ??[/quote'] Kapitel 15 -> Prøveskilte -> Faste prøveskilte -> § 90. Kørsel med faste prøveskilte må af prøveskilteindehaveren eller ansatte hos denne foretages til følgende formål: [...] 7) Kørsel her i landet med et køretøj, der indføres af en person, der har bopæl her i landet. Sådan kørsel må kun finde sted fra grænsen eller havnen direkte til det sted, hvor køretøjet skal registreres, eller hvor den, der indfører køretøjet, har bopæl, forretning eller værksted. (kan sku itte lige hitte ud af at linke i det der retsinfo/Pegasus-halløj)
Miriam Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Bor han i Sverige ? Kan det ha med registreringsavgift att göra ? Ja, han bor i Sverige, og meddelte at han skulle på værksted, men blev bedt om at vende bilen og køre hjem !! De tog derefter hans danske sygesikringskort. Det var i juni måned, og bøden er lige kommet i dag.
Guest ThomasO Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Det er så morsomt at noget der gælder i hele schengen ikke gælder i danmark. Her er endnu en forklaring: http://bilimport.tkrath.dk/ punkt 3 og 4. Her nævner de at det er noget med afgiften og sådan, så er det er jo højhelligt i DK. Men så har det jo netop intet med din far at gøre Fandt et sted der sælger dem i Flensborg, måske de ved noget konkret? http://www.beepworld.de/members69/zulassungsdienst/eksport-plader.htm He he he .... kan i huske Swoop... han måtte tage toget hjem, fordi en dansk strisser ikke vidste at han gerne måtte køre i sin bil i DK.
Miriam Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Ja, det virker lige som om de ikke har helt styr på det !!! Men var nu også ret overbevist om at han ikke har gjort noget forkert, så må vi se hvad de siger, når jeg ringer og fortæller dem det
Miriam Besvaret November 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2006 Nå vi sendte jo en klage og har i dag fået brev på at de efter revurdering har besluttet af opgive påtalen !!
Kim H Besvaret November 13, 2006 Rapporter Besvaret November 13, 2006 Nå vi sendte jo en klage og har i dag fået brev på at de efter revurdering har besluttet af opgive påtalen !! Godt gået - det er ikke hver dag man hører om nogen, som har vundet over "systemet" (og altså ikke noget med alkohol her :) )
Miriam Besvaret November 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2006 Godt gået - det er ikke hver dag man hører om nogen' date=' som har vundet over "systemet" (og altså ikke noget med alkohol her :) )[/quote'] Takker er også ret tilfreds med det selv :th2:
PRESTIGE AUTO Besvaret November 14, 2006 Rapporter Besvaret November 14, 2006 opgive påtalen De burde ha en bøde for at være uvidne.... har Politiet ikke givet jer ret, men bare sagt de ikke gider at fortsætte sagen?? Hvis i har Svensk Adresse, så er i under samme regler som Svenskere, dvs. i må kører på de røde plader i max 1 uge ifølge Svenske regler, i hele Europa... Danmark er med i EU ikk.. ell sådan delvist ihvertfald:laugh:
Miriam Besvaret November 15, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 15, 2006 De burde ha en bøde for at være uvidne.... har Politiet ikke givet jer ret, men bare sagt de ikke gider at fortsætte sagen?? Hvis i har Svensk Adresse, så er i under samme regler som Svenskere, dvs. i må kører på de røde plader i max 1 uge ifølge Svenske regler, i hele Europa... Danmark er med i EU ikk.. ell sådan delvist ihvertfald:laugh: De skrev at vi jo havde påpejet at vi havde kørt på udtagelsesplader og ikke tyskeprøve plader som de først havde antaget..... derfor havde han besluttet at opgive påtalen - Men andre ord ved de ikke en skid, men det vidste jeg fra første samtale hvor jeg blev anbefalet at ringe til motorkontoret... men vi sparede da en tusse :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu