TheMustangMan Skrevet November 22, 2006 Rapporter Skrevet November 22, 2006 Hej Jeg ved godt jeg sikkert bliver overfaldet nu, og der bliver råbt at jeg skal bruge søgefunktionen. Men det har jeg altså gjort, og jeg synes ikke jeg kan finde svar på det hele. Og jeg mangler en liste jeg kan gå efter når jeg skal til at købe bil her i SE for første gang. Men jeg mangler altså en "huskeliste" eller lign. som jeg kan gå efter. Jeg har fundet bilen jeg måske gerne vil købe (det er hos en forhandler, og jeg har pengene), så det må vel være første skridt. Jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe... 1. Find bilen du ønsker at købe 2. ? 3. ? ... osv.
Kim H Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 Hej Jeg ved godt jeg sikkert bliver overfaldet nu, og der bliver råbt at jeg skal bruge søgefunktionen. Men det har jeg altså gjort, og jeg synes ikke jeg kan finde svar på det hele. Og jeg mangler en liste jeg kan gå efter når jeg skal til at købe bil her i SE for første gang. Men jeg mangler altså en "huskeliste" eller lign. som jeg kan gå efter. Jeg har fundet bilen jeg måske gerne vil købe (det er hos en forhandler, og jeg har pengene), så det må vel være første skridt. Jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe... 1. Find bilen du ønsker at købe 2. ? 3. ? ... osv. 2. Køb den 3. Kør i den 4. Fyld brændstof på den fortsæt med 3 og 4 til du bliver træt af den . Hvis du vil have nogle bedre svar, må du være konkret med dine spørgsmål :)
hsahirf Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 2. Køb den 3. Kør i den 4. Fyld brændstof på den fortsæt med 3 og 4 til du bliver træt af den . Hvis du vil have nogle bedre svar, må du være konkret med dine spørgsmål :) 1½:Som i DK, sørg for en forsikring (hvis forhandleren ikke klarer dette for dig) så du kan køre lovligt når du henter og betaler bilen
TheMustangMan Besvaret November 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 22, 2006 2. Køb den 3. Kør i den 4. Fyld brændstof på den fortsæt med 3 og 4 til du bliver træt af den . Hvis du vil have nogle bedre svar, må du være konkret med dine spørgsmål :) Ok. Hvornår skal jeg kontakte forsikringen? Hvordan omreg. jeg den? Skal jeg have Forsikringspapirerne med når jeg køber/henter bilen? Hvordan betaler jeg? Findes der bankcheck herovre?
Kim H Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 Ok. Hvornår skal jeg kontakte forsikringen? Hvordan omreg. jeg den? Skal jeg have Forsikringspapirerne med når jeg køber/henter bilen? Hvordan betaler jeg? Findes der bankcheck herovre? 2. Du kan få forhandleren til at ordne forsikringen - det er mere eller mindre standardprocedure. 3. Den skal ikke omregistreres - en svensk bil beholder (i princippet) sit registreringsnummer "fra vugge til grav". 4. Falder væk som følge af pkt. 2 5. Din (svenske) bank kan udstede en "postväxel" - som svarer lidt til en bankcheck i DK.
TheMustangMan Besvaret November 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 22, 2006 2. Du kan få forhandleren til at ordne forsikringen - det er mere eller mindre standardprocedure. 3. Den skal ikke omregistreres - en svensk bil beholder (i princippet) sit registreringsnummer "fra vugge til grav". 2 -> Også selvom jeg vil bruge mit eget forsikringsselskab? 3 -> Den skal vel registreres så den står i mit navn?
Kim H Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 2 -> Også selvom jeg vil bruge mit eget forsikringsselskab? 3 -> Den skal vel registreres så den står i mit navn? 2. Du fortæller den flinke forhandler, hvor du ønsker at din bil skal forsikres 3. Det fikser forhandleren
TheMustangMan Besvaret November 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 22, 2006 Ok. Nu tror jeg næsten jeg jeg har det hele. Men hvad nu hvis jeg SELV vil klare det med forsikringen? Hvad gør jeg så? Og er der ikke nogen med at man skal tjekke om der er restgæld i den?
Kim H Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 Ok. Nu tror jeg næsten jeg jeg har det hele. Men hvad nu hvis jeg SELV vil klare det med forsikringen? Hvad gør jeg så? Og er der ikke nogen med at man skal tjekke om der er restgæld i den? Har ingen erfaringer med selv at klare forsikringen - måske andre kan bidrage her. Men - de fleste forhandlere kan tilbyde en meget billig startforsikring (som hedder noget forskelligt fra forhandler til forhandler). Disse forsikringer gælder typisk de første 6 måneder, og jeg har oplevet at de koster omkring 200 SEK om måneden. Man kan så i løbet af disse 6 måneder finde frem til lige præcis den forsikring, som man synes er bedst, og lade den nye forsikring træde i kraft, når den første er "slut". På www.vv.se under "Fordon/Sök fordons- & ägaruppgift" kan du gå ind med bilens registreringsnummer og se om der under "oplysninger" står noget om "kredit". Du har oplyst, at du vil handle hos en forhandler - få ham til at skrive i slutsedlen, at bilen du køber er gældfri (det kan selvfølgelig være en ide at checke hos Vägverket under alle omstændigheder).
TheMustangMan Besvaret November 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 22, 2006 Takker mange gange...
Kim H Besvaret November 22, 2006 Rapporter Besvaret November 22, 2006 Held og lykke med din Mustang ;)
TheMustangMan Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 Held og lykke med din Mustang ;) Mange tak, men det er nu ikke lige nødvendigvis en Mustang jeg skal have denne gang...
NGO Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Hvis du forsikrer selv. skriv nummerpladen ned, og begyndt at ringe rundt og få priser. når du har fået en pris du vil acceptere så siger man, ja tak og så skal de ha en masse oplysninger. Derefter er bilen forsikret i dit navn. Registreringen kan lige så godt foretages af dig selv som af bilforhandleren. Forhandleren vil så 5 minutter efter kunne se på sin computer at bilen er forsikret i dit navn og du kan køre. De gange jeg har handlet i sverige, har jeg skrevet under på et køb, og aftalt en dato for levering, så der er et par dage til at ordne papirer eller evt. klargøring fra forhandlerens side. så kan man selv i ro og mag side og finde den bedste pris. Jeg vil mene at man skal holde sig fra at lade forhandleren ordne forsikringen (medmindre det er en autoriseret forhandler på en ny bil). Det er beregnet på impulskøb og er ingen garanti for dig på at han ikke bare benytter et forsikringsselskab hvor han får provission (på samme måde som med finansiering)
Peter H. Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hvis du forsikrer selv. skriv nummerpladen ned, og begyndt at ringe rundt og få priser. når du har fået en pris du vil acceptere så siger man, ja tak og så skal de ha en masse oplysninger. Derefter er bilen forsikret i dit navn. Registreringen kan lige så godt foretages af dig selv som af bilforhandleren. Forhandleren vil så 5 minutter efter kunne se på sin computer at bilen er forsikret i dit navn og du kan køre. De gange jeg har handlet i sverige, har jeg skrevet under på et køb, og aftalt en dato for levering, så der er et par dage til at ordne papirer eller evt. klargøring fra forhandlerens side. så kan man selv i ro og mag side og finde den bedste pris. Jeg vil mene at man skal holde sig fra at lade forhandleren ordne forsikringen (medmindre det er en autoriseret forhandler på en ny bil). Det er beregnet på impulskøb og er ingen garanti for dig på at han ikke bare benytter et forsikringsselskab hvor han får provission (på samme måde som med finansiering) Tror du får svärt ved at finde et forsikringsselskab der kan göre det for 800 sek for et ½ år :)
TheMustangMan Besvaret December 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 1, 2006 Ja så fik jeg købt bilen. Det er en Pontiac Firebird Trans Am fra '95 Det foregik således: 1: Fandt bilen på www.bytbil.com 2: Ringede til sælger og aftalte en dag, jeg ville komme og se de. 3: Tog derop og kiggede og prøvekørte. 4: Da jeg gerne vil købe, betalte jeg med den samme en "handpenning" på 2000 sek. Og han skrev en kontrakt. Han spurgte så hvilket selskab jeg ville have den forsikret i, for så ville han klare det. 5: Tog i banken og fil lavet en "postväsel" på restbeløbet. 6: Kørte op og betalte det sidste og hentede bilen, og skrev de sidste papirer under, incl. dem fra vv, som han også sendte for mig. Tak for hjælpen...
Peter H. Besvaret December 1, 2006 Rapporter Besvaret December 1, 2006 Hmmm lavede du en privat handel med ham ?? ellers skal du da ikke skrive på reg att ..
TheMustangMan Besvaret December 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 1, 2006 Hmmm lavede du en privat handel med ham ?? ellers skal du da ikke skrive på reg att .. Jeg tror bare han solgte den for en privat...
Kim H Besvaret December 1, 2006 Rapporter Besvaret December 1, 2006 Tillykke med en sikkert fin bil :) Skal du så hedde "FirebirdMan" eller "TransAmMan"? ;)
TheMustangMan Besvaret December 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2006 Tillykke med en sikkert fin bil :) Skal du så hedde "FirebirdMan" eller "TransAmMan"? ;) Tja... Det er da et godt spørgsmål, men jeg tror nu bare jeg holder mig til MustangMan...
koustrup Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Har ingen erfaringer med selv at klare forsikringen - måske andre kan bidrage her. Men - de fleste forhandlere kan tilbyde en meget billig startforsikring (som hedder noget forskelligt fra forhandler til forhandler). Disse forsikringer gælder typisk de første 6 måneder, og jeg har oplevet at de koster omkring 200 SEK om måneden. Man kan så i løbet af disse 6 måneder finde frem til lige præcis den forsikring, som man synes er bedst, og lade den nye forsikring træde i kraft, når den første er "slut". QUOTE] Så som ungt menneske, gælder det bare om at skifte bilen ud hver 5 mdr. for at få den billige forsikring ,-)
Pendleren Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 2. Køb den 3. Kør i den 4. Fyld brændstof på den fortsæt med 3 og 4 til du bliver træt af den . Hvis du vil have nogle bedre svar, må du være konkret med dine spørgsmål :) Det svar er jeg nød til at trække på smileren over..
Gustaf Besvaret January 8, 2007 Rapporter Besvaret January 8, 2007 Ja så fik jeg købt bilen. Det er en Pontiac Firebird Trans Am fra '95 Det foregik således: 1: Fandt bilen på www.bytbil.com 2: Ringede til sælger og aftalte en dag, jeg ville komme og se de. 3: Tog derop og kiggede og prøvekørte. 4: Da jeg gerne vil købe, betalte jeg med den samme en "handpenning" på 2000 sek. Og han skrev en kontrakt. Han spurgte så hvilket selskab jeg ville have den forsikret i, for så ville han klare det. 5: Tog i banken og fil lavet en "postväsel" på restbeløbet. 6: Kørte op og betalte det sidste og hentede bilen, og skrev de sidste papirer under, incl. dem fra vv, som han også sendte for mig. Tak for hjælpen... Denne liste er guld værd! Tusind tak! Jeg er dog i tvivl om noget. Er en "postväsel" noget man kan få den svenske bank til at lave for en, hvis man nu f.eks. har taget et lån i hyttens friværdi (husets friværdi).
Peter H. Besvaret January 8, 2007 Rapporter Besvaret January 8, 2007 Denne liste er guld værd! Tusind tak! Jeg er dog i tvivl om noget. Er en "postväsel" noget man kan få den svenske bank til at lave for en' date=' hvis man nu f.eks. har taget et lån i hyttens friværdi (husets friværdi).[/quote'] Det er en Banknoteret check på dansk :):)
Gustaf Besvaret January 11, 2007 Rapporter Besvaret January 11, 2007 Det er en Banknoteret check på dansk :):) Thanks! Er der i øvrigt nogle steder her på dette forum, hvor der er blevet diskuteret bilkøb generelt og forskelle på det at købe bil i Sverige og i Danmark ? Jeg kunne selvfølgelig bare lige søge...
Humle Besvaret April 14, 2007 Rapporter Besvaret April 14, 2007 Har ingen erfaringer med selv at klare forsikringen - måske andre kan bidrage her. Men - de fleste forhandlere kan tilbyde en meget billig startforsikring (som hedder noget forskelligt fra forhandler til forhandler). Disse forsikringer gælder typisk de første 6 måneder, og jeg har oplevet at de koster omkring 200 SEK om måneden. Man kan så i løbet af disse 6 måneder finde frem til lige præcis den forsikring, som man synes er bedst, og lade den nye forsikring træde i kraft, når den første er "slut". Genoptager lige en gammel tråd med et dumt spørgsmål.... Den billige startforsikring til 200sek i nævner ... Det er vel kun en en trafikforsikring ? Eller hvad ? Lyder billigt hvis det er en halv eller hel forsikring.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu