Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

nå hov ja:) Det må du undskylde. Går du på et stort hold eller er det kun dig og din hvalp? Det er meget rart at finde et godt sted inden, så er der en mindre detalje at få styr på, når vi køber. Hvor tit går du til træning? Jeg kender faktisk ikke så meget til Amstaff, hvordan faldt dit valg på den? Tak for svar, forresten :)

Besvaret
nå hov ja:) Det må du undskylde. Går du på et stort hold eller er det kun dig og din hvalp? Det er meget rart at finde et godt sted inden, så er der en mindre detalje at få styr på, når vi køber. Hvor tit går du til træning? Jeg kender faktisk ikke så meget til Amstaff, hvordan faldt dit valg på den? Tak for svar, forresten :)
Hi hi du skal ikke undskylde det er der ingen grund til, mit indlæg var bestemt ikke ment som irretesættelse eller på anden måde negativ, men bare mit indput. Kira er min kæreste og det er hendes hund, og hende der har valgt at det skulle være Amstaff. Hun havde en Amstaff "Ivan" da jeg lærte hende at kende og hun går en hel del op i hunde:th2: Grunden til at det er mig der går til hundetræning er at jeg gerne skulle lære lidt om hvordan man opdrager sådan en størrelse. Vi er vel en 15 stykker på vores hold og bare det at møde andre hunde er en stor del af det, det er meget socialt. Vi lærer nogle ovelser der illustrere hvordan vi skal opdrage vores hunde og hun er go til at fortælle os hvad vores specifike hund kræver, for alle racer er ikke som bekendt ikke ens. Men når man ligesom mig og dig ikke er så erfarende med hunde ja så er det ligeså meget os ejere der er til træning, for hvis vi gør det rigtigt så skal hunden nok gøre som vi vil;)
Besvaret

Jeg vil da gerne fortælle hvorfor jeg har valgt amstaff. Faktisk var det ikke mig - men en tidligere kæreste der ville have racen. Men jeg syntes det er en fantastisk hund. Jeg syntes det er en smuk race. Den er så glad og imødekommende overfor mennesker. Det er en meget social hund der gerne vil følge ejeren overalt, hvis den kan komme til det. Så er det også et stort hyggedyr, som gerne sover længe :th2: Racen behøver ikke meget motion - den tilpasser sig sine omgivelser, den vil gerne "lave noget" og den egner sig rigtig godt til lydighed, spor. Faktisk må man ikke motionere en amstaff så meget de første år, da det er en race der udvikler sig langsomt. Overdreven motion kan medvirke til at udvikle HD. Ivan elsker vand og han kan svømme i pendulfart over Øresund i timevis hvia han altså fik lov :laugh: Det er en hund der ikke er for stor - men samtidig er der "en masse" hund. Den er ikke så stor at den ikke kan komme med de fleste steder hen. Der er dog en del negative fordomme omkring racen - man får tit en kedelig kommentar med på vejen på lufteture - dette er dog ikke så slemt i Sverige som i Danmark. Så man må være indstillet på at blive konfronteret med diverse ting og sager nogen gange - dette hører desværre med nogen gange.

Besvaret

Arha, jeg er med - Der er sammenhæng :-) Det er da super at du har lyst til at gå til hundetræning, kan godt se at det er både styrkende og godt for dig og hunden, skal helt sikkert også starte til sin tid. Mht. Amstaff racen kender jeg den ikke særlig godt, dog af omtale, og ja som Kira skriver, negativ desværre. Jeg kender dog ingen amstaff og kan jo så ikke udtale mig om dem, men kan godt forstå det kan være anstrengende og frustrerende hvis man gang på gang bliver mødt af fordomsfulde mennesker, som i bund og grund ikke aner hvad de snakker om - Åh skønne, dejlige Danmark :( Er glad for I ikke oplever det så slemt herovre. Kan høre at størrelsen er dejlig; en rigtig hund uden at være så stor at den bliver svær at have med rundt omkring.

Besvaret

Vi har hyret en af naboernes knægt ved navn Marcus, han gør det for 20 SKK pr. dag (hvilket hans mor synes var alt for meget) Emma elsker ham og han går og glæder sig til den cykel han kan købe til sommer. Fungere fint - gå tur og lidt leg efter skole i hjemlige rammer.

Besvaret
Han er kun 9 år :) så for ham er det mange' date=' og hans mor ville ikke have han fik flere.[/quote'] He he ja det er sku ellers en go idé, men tror det er en dårlig idé at sende en 9 årig ud med Ivan, så tror jeg godt jeg ved hvem der bestemmer hvor de skal hen:scared:
Besvaret
ja for en 9 årig er det en god løn' date=' værd at overveje og drengen er garanteret super glad for hunden også.[/quote'] Ja meget og så laver han børne ting som Emma synes er dødsjovt, f.eks. brække grene af træerne og hamre dem ned i jorden, løbe uden grund, ikke bange for at blive beskidt, slik skal deles, etc. Jo Emma synes han er :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...