Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nogen der er inde i reglerne for Hobbyverksamhet ? Der står at: "Om det blir underskott ett år får detta inte dras av mot någon annan inkomst. Underskottet får i stället sparas upp till fem år efter inkomståret och dras av från eventuellt kommande överskott av samma verksamhet." men også at "I princip är alla inkomster skattepliktiga och alla utgifter för hobbyn avdragsgilla. Avdrag för kostnader får dock inte göras med högre belopp än som motsvarar inkomstårets intäkt av verksamheten." Hvordan får man underskud hvis udgifterne ikke må overstige indtægterne ???

Besvaret

Det er reelt den samme ting der er skrevet 2 gange, du kan sagtens have underskud, men du kan ikke trække mere fra end du har tjent, så du altså går i 0. Til gengæld kan du tage det der ligger udover (underskuddet) og bruge de næste 5 år, såfremt du har overskud dér som fradrag.. De svenskere... :-) /HP

Besvaret

Tror bare jeg henvender mig til en der kan vejelde lidt når den tid kommer. Men som jeg læser det kan man undgå at betale skat af sin indkomst hvis man blot køber udstyr ( i mit tilfælde foto udstyr) der overstiger indkomsten?

Besvaret
Tror bare jeg henvender mig til en der kan vejelde lidt når den tid kommer. Men som jeg læser det kan man undgå at betale skat af sin indkomst hvis man blot køber udstyr ( i mit tilfælde foto udstyr) der overstiger indkomsten?
Ja, den del af din indkomst som stammer fra din Hobbyvirksomhed.. /HP

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...