Guest ThomasO Skrevet December 23, 2006 Rapporter Skrevet December 23, 2006 Indholdet slettet da jeg gerne vil have slettet min profil af admin. Har anmodet om dette ASAP-
watcher Besvaret December 24, 2006 Rapporter Besvaret December 24, 2006 http://www.i-s.dk/TFL_modul/TFL_modul.htm overvej det her eller få noget Xenon i bilen, de har i snit levetid på 2-3000timer nu ved jeg ik hvilken årgang din A4 er, men nu når du sir den sidder fast med 4 skruer går jeg ud fra det er en 8E 2001-2004 model alt efter årgang skal du have et Canbus xenonkit du får meget mere lys ud af dine lygter og pæren holde MEGET MEGET længere jeg har aldrig skiftet en xenon pære endnu på min gamle bil det var monteret i 1½ år og på den nye a4 jeg har fået har jeg kun kørt med det 1 måned så der er ik så meget info og hente:D hvis du ska bruge et ska vi nok fix en sunddebat special price:th2: Efter at have skiftet 3x H7 pærer i min A4 på under et år' date= gik jeg lidt i dybden med hvad pokker der sker med de pærer. Prøv at læse denne artikkel. http://www.vibilagare.se/produkttest.asp?guid=007C928B-8207-4872-879C-8DA0FFDBF02D&PageNo=0&pageid= En test af H7 pærer viste en brændtid fra 51 timer til 1.053 timer på de allerbedste.(gennemsnittet ud af 3 ens fra hvert mærke) Artiklen forklarer også hvordan H7 pærene, har en markant kortere levetid end foregængeren H4. Den havde i en tidligere test af H4 en vinner brændetid på 2.500 timer. Moderne bilers overspænding i elsystemet gør heller ikke sagen bedre, derfor er disse tal fra testen også ret optimistiske. Jeg kunne ud af artiklen læse at mine Osram pærer indkøbt hos AUDI som originalreservedel til 109 DKR, kun har en levetid på 358timer i snit. Taget i betragtning a man til den svenske pris på vinderpærene, faktisk næsten får hver 3 pære gratis, istedet for at købe AUDIs skodpære, er der omænd ikke småpenge så en del tid at spare på skiftet. På en A4 skal man jo "bare" løsne 4 skruer og noget andet kabelværk, og så løfte hele parabolen frem og ud. Næste gang smider jeg testvinderen i begge lygter, og skifter dermed alle 4. De går jo alligevel i stykker. Vinderene er: OKQ8 tankstationernes: General Electric H7 LongLife 55 W // 1.015 timer- til 92SEK Toyotas standardpære: Optifit H7 Long-Life 55 W (Philips) // 1.034 timer- til 76 SEK. Bemærk bildelsfirmaet Micros pærer, de holder 51 timer flat out alle 3. Det er en arbejdssuge - og så er de brændt af.
watcher Besvaret December 24, 2006 Rapporter Besvaret December 24, 2006 hmm det lyder underligt med den føler, måske skal den bar lige nulstilles på VAG-com hvis du har adgang til sådan en?? det lyder underligt med dine xenon oplevelser jeg har kun været UTROLIGT glad for mit jeg kan se skiltene meget før og lyset er meget bedre og "længere/bredere" orig Xenon til din kan findes for små 3000kr på ebay komplet jeg gav 3300 for min S4 i sorte med orig xenon og med hensyn til faceliftet så kan det også klares:th2: http://www.hofele.com/design/en/Audi_A4_8E/audi_a4_8e.html ;) Tak for tilbuddet :) Jeg har en 2005 lige før faceliftet. Så det er nok en omformuleret 2004 :) Mine egne erfaringer med Xenon er faktisk lidt negative. Min MB W210 havde så svagt Xenon, at det var ret svært at se noget når man ikke havde reflexer fra genstande i mørket. På BMWen gik den ene lygte amok, og man skulle nogle dage slukke og tænde lyset for at genstarte pæren manuelt under kørslen. Til tider stod den og kørte i ryk, på højdejusteringen i nogle små pulserende bevægelser. Nogle gange slukkede den hvert 2 minut. BMW anede ikke hvorfor, men tilbød mig at skifte hele lygten for den nette sum af lidt over 5000 kr. Iøvrigt var Xenonlyset ikke imponerende heller, det blændede fint når man stod foran, men man så dårligere i lyset af den end de nuværende H7 i AUDIen. Så umiddelbart er der ikke noget der fortaler for Xenon, med mindre det lige sidder i bilen når jeg køber den. Ved ikke om jeg vil ofre de penge. Men.... Det som ærgrer mig mest, var at jeg skiftede en pære idag, og da jeg drev lygtehuset ind igen, fik jeg fisket den ledning der går videre fra powerkablet til lygten, og strukket den grundigt. Ved ikke hvad en bruges til, løber ud til en føler i grillen og har et markeringsgult stik. Men nu lyser min Airbag lampe. Går ud fra at jeg trak i et kabel til en føler i fronten måske. Er det noget du kan fixe, eller ved noget om?
Peter H. Besvaret December 24, 2006 Rapporter Besvaret December 24, 2006 Efter at have skiftet 3x H7 pærer i min A4 på under et år' date= gik jeg lidt i dybden med hvad pokker der sker med de pærer. Prøv at læse denne artikkel. http://www.vibilagare.se/produkttest.asp?guid=007C928B-8207-4872-879C-8DA0FFDBF02D&PageNo=0&pageid= En test af H7 pærer viste en brændtid fra 51 timer til 1.053 timer på de allerbedste.(gennemsnittet ud af 3 ens fra hvert mærke) Artiklen forklarer også hvordan H7 pærene, har en markant kortere levetid end foregængeren H4. Den havde i en tidligere test af H4 en vinner brændetid på 2.500 timer. Moderne bilers overspænding i elsystemet gør heller ikke sagen bedre, derfor er disse tal fra testen også ret optimistiske. Jeg kunne ud af artiklen læse at mine Osram pærer indkøbt hos AUDI som originalreservedel til 109 DKR, kun har en levetid på 358timer i snit. Taget i betragtning a man til den svenske pris på vinderpærene, faktisk næsten får hver 3 pære gratis, istedet for at købe AUDIs skodpære, er der omænd ikke småpenge så en del tid at spare på skiftet. På en A4 skal man jo "bare" løsne 4 skruer og noget andet kabelværk, og så løfte hele parabolen frem og ud. Næste gang smider jeg testvinderen i begge lygter, og skifter dermed alle 4. De går jo alligevel i stykker. Vinderene er: OKQ8 tankstationernes: General Electric H7 LongLife 55 W // 1.015 timer- til 92SEK Toyotas standardpære: Optifit H7 Long-Life 55 W (Philips) // 1.034 timer- til 76 SEK. Bemærk bildelsfirmaet Micros pærer, de holder 51 timer flat out alle 3. Det er en arbejdssuge - og så er de brændt af. Jeg ved godt hvad problemet er... Du sätter dine små feddet finger på glaset,det er derfor de bränder af :):)
Guest Supermule Besvaret December 24, 2006 Rapporter Besvaret December 24, 2006 Det bedste lys jeg nogensinde har set på en bil std, var på min ML55'er..... Det lyste bare helt fantastisk. På 210'eren sad der Xenon, men ikke i en DE linse. Det er som regel det der gør forskellen. Jeg er godt tilfreds med lyset på Audi'en, men der er ikke bi-xenon på.....Som på ML'eren og det kan ses når man blænder op!!!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu