MC Manden Skrevet January 24, 2007 Rapporter Skrevet January 24, 2007 Jeg har af uransanglige grunde anskaffet mig en iPod Nano... Det skulle jeg så nok ikke ha' gjort !!! Det skrammel spiller simpelthen med så lav styrke at jeg f.eks. ikke kan overdøve normal samtale i toget, og det er jo li'som det jeg har købt den for. Og, en anden ting... lydstyrken er ikke den samme på alle filer... Hvorfor ?? Det kan da ikke passe at dette (af mange kaldet Det 8. Vidunder) skrammel virkelig ikke kan afspille musik i ens lydstyrke ? Jeg har slået diverse ting fra iTunes således at DET ikke burde ha' betydning. Hvad fa'en er der galt ??? Og, ja.. Jeg har skruet helt op for "begge" lydstyrker...
Admin Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 Jeg har af uransanglige grunde anskaffet mig en iPod Nano... Det skulle jeg så nok ikke ha' gjort !!! Det skrammel spiller simpelthen med så lav styrke at jeg f.eks. ikke kan overdøve normal samtale i toget, og det er jo li'som det jeg har købt den for. Og, en anden ting... lydstyrken er ikke den samme på alle filer... Hvorfor ?? Det kan da ikke passe at dette (af mange kaldet Det 8. Vidunder) skrammel virkelig ikke kan afspille musik i ens lydstyrke ? Jeg har slået diverse ting fra iTunes således at DET ikke burde ha' betydning. Hvad fa'en er der galt ??? Og, ja.. Jeg har skruet helt op for "begge" lydstyrker... Forskellige filer har da ikke ens lydstyrke. Der er en funktion i Itunes der skulle kompensere for det, men jeg synes ikke den virker. Jeg vil give dig ret i at forstærkeren i IPOD'en ikke er for vild.
MC Manden Besvaret January 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2007 Forskellige filer har da ikke ens lydstyrke. Der er en funktion i Itunes der skulle kompensere for det, men jeg synes ikke den virker. Og, hvorfor har de så ikke det ?? I min Samsung mp3 afspiller er lydstyrken da ens. Og, jeg vil gætte på at lydstyrken er ens på alle de c'ere de er rippet fra ?? Den funktion der gør at alle afspilles med ens styrke, skruer alle NED på samme niveau .... SKOD
runel Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 Og, hvorfor har de så ikke det ?? I min Samsung mp3 afspiller er lydstyrken da ens. Og, jeg vil gætte på at lydstyrken er ens på alle de c'ere de er rippet fra ?? Den funktion der gør at alle afspilles med ens styrke, skruer alle NED på samme niveau .... SKOD Fordi forskellige CD'er er indspillet med forskellig gain. Hvis du ripper en CD fra 80'erne/tidlige 90'ere vil du høre at musikken er meget lavere indspillet dengang. Nutildags indspiller man det meget højere, men har som en ulempe mindre dynamisk område. Den der konstant-volumen funktion der er i ipod'en og i itunes stinker. Drop den. Istedet skal du normalisere alle dine mp3'ere så de har samme lydstyrke. Hvis du googler på mp3gain eller aacgain ka du hente noget software til at gøre det for dig. Så ka du osse "booste" volumen så meget lyden forvrænger, hvis du nu har de lyster. Nogen af de iPods der er solgt i europa har med vilje fået den maksimale lydstyrke begrænset per EU reglement, fordi vores kære franske medborgere ikke selv kunne finde ud af at skrue ned så de ikke blev døve. Der findes masser af info på nettet om det, men her er lidt til at starte på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303414 og her et program til at fjerne begrænsningen http://gopod.free-go.net/
MC Manden Besvaret January 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2007 Hvis du ripper en CD fraDer findes masser af info på nettet om det, men her er lidt til at starte på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303414 og her et program til at fjerne begrænsningen http://gopod.free-go.net/ Ja, og så ryger min iPod snart så langt væk fra min lejlighed som jeg kan kaste den !!! Jeg kan ikke opdatere til 1.1.4 .... kan kun opdatere iTunes (som jeg jo allerede gjorde forleden) og den anden sw-pakke gælder ikke for en 2GB Nano
Jønsson Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Gopod fungerer da fint til 2gb nano...:)
MC Manden Besvaret January 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 25, 2007 Gopod fungerer da fint til 2gb nano...:) Sjovt, min skriver "No iPod detected" ...eller, sjovt er måske ikke det rigtige jord.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu