Peter Skrevet January 25, 2007 Rapporter Skrevet January 25, 2007 Var i sidste weekend ude og prøve den nye C4 Picasso HDi FAP EGS med 138 hk og syntes ganske godt om bilen. Samme model (og motor) leveres også med rigtig automatgear (men har lidt mere moment). Hos Citröen opgiver de en effekt på 270 Nm for EGS modellen, som er et 'semi' automatgear, imens de opgiver en effekt på 320 Nm for modellen med automatgear, og vi taler stadig om den samme 2 liters HDi motor..!! Er der nogen som har erfaring med at 'chippe' sådan en sag..?? Hvis bare jeg kunne få 320 Nm ud af dyret ligesom Citröen leverer den med automatgear ville de være fint. Hvis det er muligt at 'chippe' yderligere vil det være super..:th2: Med venlig hilsen Peter
runel Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Var i sidste weekend ude og prøve den nye C4 Picasso HDi FAP EGS med 138 hk og syntes ganske godt om bilen. Samme model (og motor) leveres også med rigtig automatgear (men har lidt mere moment). Hos Citröen opgiver de en effekt på 270 Nm for EGS modellen, som er et 'semi' automatgear, imens de opgiver en effekt på 320 Nm for modellen med automatgear, og vi taler stadig om den samme 2 liters HDi motor..!! Er der nogen som har erfaring med at 'chippe' sådan en sag..?? Hvis bare jeg kunne få 320 Nm ud af dyret ligesom Citröen leverer den med automatgear ville de være fint. Hvis det er muligt at 'chippe' yderligere vil det være super..:th2: Med venlig hilsen Peter Hej Peter, jeg har ikke nogen konkret erfaring med bilen, men undrer mig over om der mon ikke er en grund til motoren har færre kræfter, hvis det nu alligevel er den samme konstruktion. Måske den nye gearkasse ikke kan tåle det høje moment? Det er blot en tanke, du skal måske undersøge det nærmere.
Peter H. Besvaret January 26, 2007 Rapporter Besvaret January 26, 2007 Var i sidste weekend ude og prøve den nye C4 Picasso HDi FAP EGS med 138 hk og syntes ganske godt om bilen. Samme model (og motor) leveres også med rigtig automatgear (men har lidt mere moment). Hos Citröen opgiver de en effekt på 270 Nm for EGS modellen, som er et 'semi' automatgear, imens de opgiver en effekt på 320 Nm for modellen med automatgear, og vi taler stadig om den samme 2 liters HDi motor..!! Er der nogen som har erfaring med at 'chippe' sådan en sag..?? Hvis bare jeg kunne få 320 Nm ud af dyret ligesom Citröen leverer den med automatgear ville de være fint. Hvis det er muligt at 'chippe' yderligere vil det være super..:th2: Med venlig hilsen Peter Du skal også huske på at garantien på bilen forsvinder når du piller ved den :(
Peter Besvaret January 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 26, 2007 Hej Runel og Peter - tak for svar. God pointe både med hensyn til gearkasse og garanti... hvis gearkassen godt kan håndtere det kan man så mon få den tunet 'officielt' via Citröen..?? Jeg mener at huske det var muligt i DK hos f.eks. Peugeot...(tror jeg nok..:-))
leon Besvaret January 26, 2007 Rapporter Besvaret January 26, 2007 Du kan sagtens få den chiptunet, men ville også undersøge det med gearkassen. Saab bruger hirsh og vw abt ved ikke om Citroen har en hvor garantien holder, men ring og spørg, så er der ingen tvivl.. Mvh Leon
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu