st1berg Skrevet February 12, 2007 Rapporter Skrevet February 12, 2007 Nu varer det ikke længe (15dage, ikke fordi jeg tæller:rolleye: ), før vi overtager vores hus i det svenske. Flytter dog først i slutningen af April:( Derfor sidder jeg jo selvfølgelig konstant og leder efter den rigtige bil. Jeg havde tænkt mig at få hentet en i tyskland. Jeg er nået frem til 2 forskellige og ved ikke rigtig hvilken en det skal være. 1. Mercedes E320CDI w211 2. BMW 530D E60 Begge med partikel filter. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan svare på.... 1. Når der i annoncerne står "vat reclaimable", hvad dækker dette over. 2. Hvis der står "netto export" er det så den pris man køber den til eller hva? 3. Er der nogen der vil anbefale et firma til at hente sådan en slæde... Altså med en fornuftig pris og en god service? Kommenter oz gerne bil valget......
DarkAdMiN Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 Nu varer det ikke længe (15dage, ikke fordi jeg tæller:rolleye: ), før vi overtager vores hus i det svenske. Flytter dog først i slutningen af April:( Derfor sidder jeg jo selvfølgelig konstant og leder efter den rigtige bil. Jeg havde tænkt mig at få hentet en i tyskland. Jeg er nået frem til 2 forskellige og ved ikke rigtig hvilken en det skal være. 1. Mercedes E320CDI w211 2. BMW 530D E60 Begge med partikel filter. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan svare på.... 1. Når der i annoncerne står "vat reclaimable", hvad dækker dette over. 2. Hvis der står "netto export" er det så den pris man køber den til eller hva? 3. Er der nogen der vil anbefale et firma til at hente sådan en slæde... Altså med en fornuftig pris og en god service? Kommenter oz gerne bil valget...... :th2: Skal selv ud og købe samme bil om ca. halvt år og er ikke i tvivl om det bliver den! Rigtig nice bil med alt fra komfort til power. Godt valg! Desuden er den faktisk økonomisk når man tænker på 3.2l motor. Jeg skal selv ned og hente den fra tyskland så jeg lytter med her på tråden. Hvad har du set på? Farve? KM? årgang osv?
Guest michaelbo Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Vat reclaimable betyder at du kan få momsen godtgjort hvis du bor uden for eu. Netto eksport det ved jeg ikke. Hent de selv og spar pengene, det er ikke så svært, men tænk dig om og få din bil synet på et aut. værksted og er der noget som ikke passer så drop det. der bliver svindlet så du tror det er løgn. Der er iøvrigt en meget lang række spørgsmål på dette emne stillet til dette forum, brug søgefunktionen og du vil se lyset ! halelejua ! You see the light?
Guest Mogens Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Nu varer det ikke længe (15dage, ikke fordi jeg tæller:rolleye: ), før vi overtager vores hus i det svenske. Flytter dog først i slutningen af April:( Derfor sidder jeg jo selvfølgelig konstant og leder efter den rigtige bil. Blækket var dårligt tørt vedr. vor bolighandel, da jeg købte vores '03 BMW 530d touring steptronic Jeg havde tænkt mig at få hentet en i tyskland. Jep, the way to do it Jeg er nået frem til 2 forskellige og ved ikke rigtig hvilken en det skal være. 1. Mercedes E320CDI w211 2. BMW 530D E60 I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan svare på.... 1. Når der i annoncerne står "vat reclaimable", hvad dækker dette over. 2. Hvis der står "netto export" er det så den pris man køber den til eller hva? 3. Er der nogen der vil anbefale et firma til at hente sådan en slæde... Altså med en fornuftig pris og en god service? Jeg vil bare sig eet - sørg for at det fremgår af faktura/slutseddel, at den tyske moms ér betalt. Så mindsker du risikoen for at komme i klammeri med det svenske skattesystem vedr. det. Der er desværre nogle med CWR-nummer, som har faldet for fristelsen og købt uden moms i Tyskalnd og så registreret bilen i Sverige uden at betale momsen. Derfor er der nu kastet voldsomt lys på dén trafik Kommenter oz gerne bil valget...... Køw da en BMW 535d - så har du den rigtige. Mener at Homer har een til salg - eller måske han har solgt den?
nielsen.se Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Nu varer det ikke længe (15dage, ikke fordi jeg tæller:rolleye: ), før vi overtager vores hus i det svenske. Flytter dog først i slutningen af April:( Derfor sidder jeg jo selvfølgelig konstant og leder efter den rigtige bil. Jeg havde tænkt mig at få hentet en i tyskland. Jeg er nået frem til 2 forskellige og ved ikke rigtig hvilken en det skal være. 1. Mercedes E320CDI w211 2. BMW 530D E60 Begge med partikel filter. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan svare på.... 1. Når der i annoncerne står "vat reclaimable", hvad dækker dette over. 2. Hvis der står "netto export" er det så den pris man køber den til eller hva? 3. Er der nogen der vil anbefale et firma til at hente sådan en slæde... Altså med en fornuftig pris og en god service? Kommenter oz gerne bil valget...... vat reclaimable betyder at der er betalt moms på den og at den derfor er klar til eksport til en privatperson uden den skal momses i et andet land. Ydermere kan det også betyde at hvis du køber bilen som firma kan du løfte moms af den i hjemlandet. Netto export betyder at det er prisen _uden moms_. Typisk er det til andre bilhandlere i eu. Kig ikke på dem. Een af fordelene ved at købe bil i tyskland er jo netop den lavere moms. Hent selv og spar de 30K+ som de fleste "proffesionelle" tager for den ydelse. Mit råd er som andre også har givet, få den testet, eller alternativt køb den hos en aut. forhandler. Sørg for at der står i papirerene at den ikke har været skadet eller at der ikke ellers er pillet ved den. I det øjeblik det står skrevet fra en aut. forhandler kan du lade handlen gå tilbage. Jeg har hentet 2 biler dernede og skal også hente en mere snart. Du bruger 2 dage på det. men sparer mange penge og får en god/spændende oplevelse. Se om ikke din bank har en filial/partner i tyskland. Dertil kan du overføre penge på en midlertidig konto, dem kan du hæve når du skal betale, så slipper du for at rende rundt med 250K på lommen.. Som andre også har sagt og vil sige, søg lidt herinde. Det er et af de emner der er meget debatteret. Ellers så er google også din ven! Der er ikke noget at være nervøs for, der er tusindevis at mennesker der køber i bil til eksport i tyskland hver uge!
Peter H. Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Nu varer det ikke længe (15dage, ikke fordi jeg tæller:rolleye: ), før vi overtager vores hus i det svenske. Flytter dog først i slutningen af April:( Derfor sidder jeg jo selvfølgelig konstant og leder efter den rigtige bil. Jeg havde tænkt mig at få hentet en i tyskland. Jeg er nået frem til 2 forskellige og ved ikke rigtig hvilken en det skal være. 1. Mercedes E320CDI w211 2. BMW 530D E60 Begge med partikel filter. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan svare på.... 1. Når der i annoncerne står "vat reclaimable", hvad dækker dette over. 2. Hvis der står "netto export" er det så den pris man køber den til eller hva? 3. Er der nogen der vil anbefale et firma til at hente sådan en slæde... Altså med en fornuftig pris og en god service? Kommenter oz gerne bil valget...... Du kan også välge den sikker vej og bruge et firma som os, så slipper du for alle problemerne og den bliver lev synet lige til at köre i :):) Du kan läse mere på vores hjemmeside http://www.auto-haus.se/beställ-bil.aspx
st1berg Besvaret February 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2007 :th2: Skal selv ud og købe samme bil om ca. halvt år og er ikke i tvivl om det bliver den! Rigtig nice bil med alt fra komfort til power. Godt valg! Desuden er den faktisk økonomisk når man tænker på 3.2l motor. Jeg skal selv ned og hente den fra tyskland så jeg lytter med her på tråden. Hvad har du set på? Farve? KM? årgang osv? Jeg tror at jeg har kigget på alle der har været til salg de sidste par mdr. Men udgangspunkt er sort, sølv eller noget blåligt, alle metalic! Årgang bliver efter økonomi og den peger i retning af en 04.Derudover må det gerne være en stationcar, men det er ikke et must......
st1berg Besvaret February 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2007 Blækket var dårligt tørt vedr. vor bolighandel, da jeg købte vores '03 BMW 530d touring steptronic Jep, the way to do it Jeg vil bare sig eet - sørg for at det fremgår af faktura/slutseddel, at den tyske moms ér betalt. Så mindsker du risikoen for at komme i klammeri med det svenske skattesystem vedr. det. Der er desværre nogle med CWR-nummer, som har faldet for fristelsen og købt uden moms i Tyskalnd og så registreret bilen i Sverige uden at betale momsen. Derfor er der nu kastet voldsomt lys på dén trafik Køw da en BMW 535d - så har du den rigtige. Mener at Homer har een til salg - eller måske han har solgt den? Ville klart gerne have en 535d, men den er sq desværre lige over mit budget. Har oz set den Homer har/havde til salg og havde jeg mønterne var den hurtigt parkeret i min indkørsel:p Udover det så glæder jeg mig bare så meget til at komme afsted og få alle disse praktiske ting overstået. Det er sq så frustrerende at sidde her på frederiksberg og vente, og vente, og vente, og...............
st1berg Besvaret February 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2007 vat reclaimable betyder at der er betalt moms på den og at den derfor er klar til eksport til en privatperson uden den skal momses i et andet land. Ydermere kan det også betyde at hvis du køber bilen som firma kan du løfte moms af den i hjemlandet. Netto export betyder at det er prisen _uden moms_. Typisk er det til andre bilhandlere i eu. Kig ikke på dem. Een af fordelene ved at købe bil i tyskland er jo netop den lavere moms. Hent selv og spar de 30K+ som de fleste "proffesionelle" tager for den ydelse. Mit råd er som andre også har givet, få den testet, eller alternativt køb den hos en aut. forhandler. Sørg for at der står i papirerene at den ikke har været skadet eller at der ikke ellers er pillet ved den. I det øjeblik det står skrevet fra en aut. forhandler kan du lade handlen gå tilbage. Jeg har hentet 2 biler dernede og skal også hente en mere snart. Du bruger 2 dage på det. men sparer mange penge og får en god/spændende oplevelse. Se om ikke din bank har en filial/partner i tyskland. Dertil kan du overføre penge på en midlertidig konto, dem kan du hæve når du skal betale, så slipper du for at rende rundt med 250K på lommen.. Som andre også har sagt og vil sige, søg lidt herinde. Det er et af de emner der er meget debatteret. Ellers så er google også din ven! Der er ikke noget at være nervøs for, der er tusindevis at mennesker der køber i bil til eksport i tyskland hver uge! Der er bare så mange aspekter i det! Det er sq ikke fordi at jeg er bange for at købe bil i udlandet, har gjort det før. Men det er bare noget hat når jeg ikke fatter en skid af hvad de siger, havde nemlig ikke tysk i skolen (fransk:rolleye: ). Har godt nok en svoger der er tysker og bor her i danmark... ved bare ikke om jeg orker at hive ham med derned. Så er der oz det med mønterne, hvis det koster +30k, så flyver jeg selv afsted, men kan det gøres lidt billigere, er jeg sq tilbøjelig til at få andre til det. Alene det at tage fri 2 dage fra arbejde kan jo let koste en god del penge når man er selvstændig, + at jeg jo kan få garanti og lidt forsikring oveni sådan som jeg læser det. Ikke at det er meget, men det løber jo op!!!:D
nielsen.se Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Der er bare så mange aspekter i det! Det er sq ikke fordi at jeg er bange for at købe bil i udlandet, har gjort det før. Men det er bare noget hat når jeg ikke fatter en skid af hvad de siger, havde nemlig ikke tysk i skolen (fransk:rolleye: ). Har godt nok en svoger der er tysker og bor her i danmark... ved bare ikke om jeg orker at hive ham med derned. Så er der oz det med mønterne, hvis det koster +30k, så flyver jeg selv afsted, men kan det gøres lidt billigere, er jeg sq tilbøjelig til at få andre til det. Alene det at tage fri 2 dage fra arbejde kan jo let koste en god del penge når man er selvstændig, + at jeg jo kan få garanti og lidt forsikring oveni sådan som jeg læser det. Ikke at det er meget, men det løber jo op!!!:D Jeg forstår dig godt. Men det med at tyskere ikke kan engelsk er efterhånden reduceret til dem over 55. Men ja jeg forstår din bekymring. Det kan jo være et parameter der gør at du fravælger den pågældende forhandler. Jeg gik klart også efter dem der talte engelsk, men det var først efter at jeg havde skrevet på tysk med dem at jeg spurgte om de kunne engelsk. Der er flere oversætningssteder på nettet. Søg på "online translation" på google. Det er en begyndelse. Det med prisen skal du jo selv vurdere, enig. Jeg synes bare det er for meget at give når det ikke er en dyrer bil. Jeg mener at give 10% eller mere af bilens pris til en gut med en trailer der henter den for dig... Garanti? Ja bevares men der er da også købelov i tyskland og forbrugerrettigheder. Skulle jeg hente en dyr bil, i stil med dem mogen og trinity herinde fra henter ville jeg sikkert også alliere mig med en "fagmand" det giver også mere mening at betale 30k for at hente en bil til 600K 2 dage eller en 1 dag plus en lørdag. Der er flere muligheder. Nu kender jeg ikke dit beregningsgrundlag. Tjener du de der 12-15K om dagen synes jeg ikke du skal tage afsted selv medmindre du har en interesse for det. http://bilimport.tkrath.dk/ http://www.motormannen.se/mm/site/bilen/kop_salj/import/ http://www.autopower.se/importguiden/default.asp
Peter H. Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Jeg forstår dig godt. Men det med at tyskere ikke kan engelsk er efterhånden reduceret til dem over 55. Men ja jeg forstår din bekymring. Det kan jo være et parameter der gør at du fravælger den pågældende forhandler. Jeg gik klart også efter dem der talte engelsk, men det var først efter at jeg havde skrevet på tysk med dem at jeg spurgte om de kunne engelsk. Der er flere oversætningssteder på nettet. Søg på "online translation" på google. Det er en begyndelse. Det med prisen skal du jo selv vurdere, enig. Jeg synes bare det er for meget at give når det ikke er en dyrer bil. Jeg mener at give 10% eller mere af bilens pris til en gut med en trailer der henter den for dig... Garanti? Ja bevares men der er da også købelov i tyskland og forbrugerrettigheder. Skulle jeg hente en dyr bil, i stil med dem mogen og trinity herinde fra henter ville jeg sikkert også alliere mig med en "fagmand" det giver også mere mening at betale 30k for at hente en bil til 600K 2 dage eller en 1 dag plus en lørdag. Der er flere muligheder. Nu kender jeg ikke dit beregningsgrundlag. Tjener du de der 12-15K om dagen synes jeg ikke du skal tage afsted selv medmindre du har en interesse for det. http://bilimport.tkrath.dk/ http://www.motormannen.se/mm/site/bilen/kop_salj/import/ http://www.autopower.se/importguiden/default.asp Nu glemmer du jo at de 30 k er inkl Alt fly ned til Tyskland ( man köber jo ikke bilen i berlin vel ) dvs syd Tyskland ca 3,500 sek måske dyre, bruge tid på at få styr på historien på bilen,Mymåle laken, transport af bilen hjem ( ikke en trailer ) men et transport firma hvor der er fuld forsikring på 7,500 sek.( det er jo lidt dumt kan köre bilen 1,200 km kun på ansvar forsikring. Syn 2,230 sek Garanti 7,500 ( og hvis der ikke er EU garanti på den, kan du ha et stort problem når du selv skal köre den til Tyskland og stille den hos handleren med död motor på en trailer ) OSV OSV... Og så er der 6 mdr kasko for 800 sek... hvor mange penge spare man ikke lige der ???? Til sidst er det ikke en Direktimport når en Aut handler tar den hjem... Dvs hvis en handler tar en bil hjem og der er fusket med Mil på den, skal du ikke til Tyskland med dit problem.. Så der er ca HELE 10,000 sek som vi betaler moms og skat af...
nielsen.se Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Nu glemmer du jo at de 30 k er inkl Alt fly ned til Tyskland ( man köber jo ikke bilen i berlin vel ) dvs syd Tyskland ca 3,500 sek måske dyre, bruge tid på at få styr på historien på bilen,Mymåle laken, transport af bilen hjem ( ikke en trailer ) men et transport firma hvor der er fuld forsikring på 7,500 sek.( det er jo lidt dumt kan köre bilen 1,200 km kun på ansvar forsikring. Syn 2,230 sek Garanti 7,500 ( og hvis der ikke er EU garanti på den, kan du ha et stort problem når du selv skal köre den til Tyskland og stille den hos handleren med död motor på en trailer ) OSV OSV... Og så er der 6 mdr kasko for 800 sek... hvor mange penge spare man ikke lige der ???? Til sidst er det ikke en Direktimport når en Aut handler tar den hjem... Dvs hvis en handler tar en bil hjem og der er fusket med Mil på den, skal du ikke til Tyskland med dit problem.. Så der er ca HELE 10,000 sek som vi betaler moms og skat af... Jeg skrev mit indlæg for at fortælle om at det ikke er svært at gøre det selv, ikke for at angribe de forretningsdrivende der tilbyder at gøre det. Jeg kan ikke på et ordentligt sagligt grundlag udtale mig om de enkeltheder du nævner herover. Men det lyder da helt sikkert som en fin service, og helt sikkert relevant til de personer der er usikre på selv at hente bilen hjem. Men nu skal vi ikke gøre det til rocket science. Det er bare en bil der skal hentes. Men jeg vil gerne lige aflive det rygte om at der ikke er forsikring på bilen når man selv kører hjem. Køber man en ADAC forsikring er man fuldt dækket! Den dækker præcis som en helförsäkring. Uheld, påkørsel, tyveri, brand med mere. Sætter man eksportplader på dernede og køber ADAC forsikring kan man køre alt det man vil i hele verden...
st1berg Besvaret February 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 14, 2007 Nu er det ikke fordi at jeg tjener 12-15 kilo om dagen... desværre:cry: det ville ellers være nice. Så var det nok oz en større slæde jeg skulle have mig. Men ellers synes jeg jo oz at debatten afspejler det samme som foregår inde i mit hoved På den ene side kan jeg jo gøre alt klart hjemmefra, med hjælp fra min tyske svoger, og det med at spare penge kan man jo godt lide, og det ville da oz være cool nok med en tur igennem det tyske land. Jeg vil under alle omstændigheder sige at i forhold til mit relative budget synes jeg at 30k er i overkanten. Men der er oz ting ved at få nogen til at hente den der tiltaler mig. Jeg sparer mig alligevel en del besvær, lidt luksus dyr er man vel!!?? Samt selve garantien, det er jo netop ikke fordi man har lyst til at køre hele vejen tilbage fordi der er et eller andet galt.... Jeg ved det sq ikke.......
Miriam Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Samt selve garantien, det er jo netop ikke fordi man har lyst til at køre hele vejen tilbage fordi der er et eller andet galt.... Jeg ved det sq ikke....... Den europa garanti/forsikring man kan tegner, betyder ikke nødvendigvis at du skal til Tyskland for at få bilen lavet. Det er bare vigtigt at man kontakter sin forhandler inden, og aftaler forløbet. Så kan man jo aftale at man får den lavet heroppe, og de så refundere regningen igen. Køber du af en ordentlig/aut. forhandler, er det som reglt ikke noget problem.
Schacke Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Hej Steenberg Snart velkommen til det Skånske........:) Da min kone og jeg flyttede herover sidste år, skulle jeg have fat i en Mercedes S500 (W220) fra 2001, da jeg ikke orkede at tage til tyskland selv, men gerne ville have en derfra grundet det store udvalg, lod jeg et firma klare det. Evt. ring til Andreas fra www.sportbilcenter.se, han fandt min, hentede den til mig, lod mig besigtige den inden den blev synet og fik plader på, da jeg havde sagt god for den klarede han alt med syn og papirer og jeg fik min bil på svenske plader incl. 1 år bilgaranti (gennem Svensk bilgaranti). Alt det tog han kun kr. 15.000 sek for. Har været yderst tilfreds med ham, hils fra Emil hvis du ringer til ham. Held og lykke med "eventyret" og selvfølgelig skal du vælge merceren.....
nielsen.se Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Hej Steenberg Snart velkommen til det Skånske........:) Da min kone og jeg flyttede herover sidste år, skulle jeg have fat i en Mercedes S500 (W220) fra 2001, da jeg ikke orkede at tage til tyskland selv, men gerne ville have en derfra grundet det store udvalg, lod jeg et firma klare det. Evt. ring til Andreas fra www.sportbilcenter.se, han fandt min, hentede den til mig, lod mig besigtige den inden den blev synet og fik plader på, da jeg havde sagt god for den klarede han alt med syn og papirer og jeg fik min bil på svenske plader incl. 1 år bilgaranti (gennem Svensk bilgaranti). Alt det tog han kun kr. 15.000 sek for. Har været yderst tilfreds med ham, hils fra Emil hvis du ringer til ham. Held og lykke med "eventyret" og selvfølgelig skal du vælge merceren..... Lyder som en god forretning. Hvis den pris holder endnu, så er det da bare at bede sportbilcenter gøre det! Helt sikkert. Men ifølge autohaus beregninger og dækningsbidrag så tilsætter den stakkels Andreas altså i omegnen af 5K.. Eller er der mon nogen der regner forkert? Passede prisen så med den pris der var i tyskland for den samme bil pågældende tidspunkt?
Schacke Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Lyder som en god forretning. Hvis den pris holder endnu, så er det da bare at bede sportbilcenter gøre det! Helt sikkert. Men ifølge autohaus beregninger og dækningsbidrag så tilsætter den stakkels Andreas altså i omegnen af 5K.. Eller er der mon nogen der regner forkert? Passede prisen så med den pris der var i tyskland for den samme bil pågældende tidspunkt? Om han sætter til eller ej skal jeg lade være usagt, men jeg tror at hans forretning går rigtig godt, han har eksisteret i malmø i ca. 10 år, bare på andre lokationer. Om prisen passede med det de stod til på Mobile.de er jo svært at sige da forskellene er enorme dernede og en masse af de "billige" er altid solgt når man ringer. Jeg betalte 199000 SEK for en Mercedes S500 med fuld historik, alt i udstyr incl. keyless go, årgang 2000 med 96000 km på tælleren med fuld servicebog. Han fortalte mig at han kunne holde prisen på et fornuftigt niveau grundet gode samarbejdspartnere i Tyskland, han skal altså først selv til Tyskland når der er sgat ok for bilen af hans tyske samarbejdspartnere. Han tager også selv ned og henter dem (kører bilen hjem) han sparer derved noget i transport. Jeg var rigtig godt tilfreds med ham og har været i kontakt med ham mange gange siden for at snakke løst og fast, skalhelt sikkert bruge ham næste gang den skal skiftes.
Peter H. Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Lyder som en god forretning. Hvis den pris holder endnu, så er det da bare at bede sportbilcenter gøre det! Helt sikkert. Men ifølge autohaus beregninger og dækningsbidrag så tilsætter den stakkels Andreas altså i omegnen af 5K.. Eller er der mon nogen der regner forkert? Passede prisen så med den pris der var i tyskland for den samme bil pågældende tidspunkt? Du ved jo selv hvad det koster at hente en bil hjem :):)
nielsen.se Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 de 30 k er inkl Alt fly ned til syd Tyskland ca 3,500 sek tid på at få styr på historien på bilen,Mymåle laken, transport firma 7,500 sek Syn 2,230 sek Garanti 7,500 6 mdr kasko for 800 sek. Så der er ca HELE 10,000 sek som vi betaler moms og skat af... Alle betaler moms og skat, lige med undtagelse af det danske kongehus og glistrup engang.. De penge du får fra en kunde har kunden også betalt skat og moms af. De 7500 til garanti er med til at give billigere kasko, men for 7500 er det første års helforsikring da betalt alligevel. Da min kone og jeg flyttede herover sidste år, skulle jeg have fat i en Mercedes S500 (W220) fra 2001, lod jeg et firma klare det. Andreas fra www.sportbilcenter.se, fandt min, hentede den, lod mig besigtige den inden synet fik plader på. Syn, papirer og svenske plader incl. 1 år bilgaranti (gennem Svensk bilgaranti). kr. 15.000 sek Så mon ikke autohaus tjener lidt mere end de 10K? Ingen kritik overhovedet af en god forretning. Slet ikke. Jeg sætter pris på en god forretning. Derfor er det også så meget mere interessant selv at spare de penge. Du ved jo selv hvad det koster at hente en bil hjem :):) Jeg gav totalt incl. transport, hotelophold, forplejning, forsikring og eksportplader 7000,- SEK Så enten er der sparet 23K eller 8K. Køb evt. egen mymåler hvis der er usikkerhed om skader på lakken, eller lej en hos et værktøjsmagasin. Historikken på bilen, ja hvis det er en ren privat handel ville jeg også være mistænksom på det ulogiske. Er det for godt til at være sandt er det sikkert snyd! Igen råder jeg til at købe ved forhandler hvis man ikke selv får bilen tjekket på et ADAC center eller et andet aut. autoværksted dernede. Så for at citere K. Plummer. "Summen af kardemommen" er at der er mange penge at spare ved at gøre det selv. Præcis som der er penge at spare ved at bygge sit eget badeværelse, ikk steenberg, ville du hyre en murer til det, når du kan selv?
Andreas- AutoPerformance Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Jeg skrev mit indlæg for at fortælle om at det ikke er svært at gøre det selv, ikke for at angribe de forretningsdrivende der tilbyder at gøre det. Jeg kan ikke på et ordentligt sagligt grundlag udtale mig om de enkeltheder du nævner herover. Men det lyder da helt sikkert som en fin service, og helt sikkert relevant til de personer der er usikre på selv at hente bilen hjem. Men nu skal vi ikke gøre det til rocket science. Det er bare en bil der skal hentes. Men jeg vil gerne lige aflive det rygte om at der ikke er forsikring på bilen når man selv kører hjem. Køber man en ADAC forsikring er man fuldt dækket! Den dækker præcis som en helförsäkring. Uheld, påkørsel, tyveri, brand med mere. Sætter man eksportplader på dernede og køber ADAC forsikring kan man køre alt det man vil i hele verden... ADAC's försäkring "Doppelkarte" för "Zollkennzeichen" är INTE någon helförsäkring ! Helförsäkring kan INTE tecknas på vare sig "Zollkennzeichen 15 eller 30 dagars" eller "Kurzzeitkennzeichen 5-dagars".
Peter H. Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Om han sætter til eller ej skal jeg lade være usagt' date=' men jeg tror at hans forretning går rigtig godt, han har eksisteret i malmø i ca. 10 år, bare på andre lokationer. Om prisen passede med det de stod til på Mobile.de er jo svært at sige da forskellene er enorme dernede og en masse af de "billige" er altid solgt når man ringer. Jeg betalte 199000 SEK for en Mercedes S500 med fuld historik, alt i udstyr incl. keyless go, årgang 2000 med 96000 km på tælleren med fuld servicebog. Han fortalte mig at han kunne holde prisen på et fornuftigt niveau grundet gode samarbejdspartnere i Tyskland, han skal altså først selv til Tyskland når der er sgat ok for bilen af hans tyske samarbejdspartnere. Han tager også selv ned og henter dem (kører bilen hjem) han sparer derved noget i transport. Jeg var rigtig godt tilfreds med ham og har været i kontakt med ham mange gange siden for at snakke løst og fast, skalhelt sikkert bruge ham næste gang den skal skiftes.[/quote'] Kan jeg ikke få reg nret på din bil så kan jeg se om km passer og om den har väret igennem har firma eller det er sort.... Ps det er jo ikke nogle hemlighed af bilsportcenter er gået konkurs nogle gange, men det er nok fordi han gör det sååååå billigt :):)
Schacke Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Hej Peter Har sendt dig en PM......
newport Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Har selv haft en forretning som importere motorfordon fra udlandet till Sverige, og tager en del fra Tyskland (nu som hobby). Er stadig aut. importør og det er faktisk det vigtigste. Men vær opmærksom, ind i mellem bliver bilerne får bilerne stadig status som direkte importeret. 10K til 15K er en pris hvor importørem stadig tjener godt, oftest får han en ekstra rabat fra køberen! Peter - brug ikke dette forum for at score kunder, det er ikke etisk!!! Køber i selv bilerne, send mig en PM og jeg skal sørge for at en aut. importør forregisterer bilerne for jer så de (måske) for status som svensksolgte. Vær ikke bange for at gøre det selv. Det er sjovt - en fed tur og rart efter at man har gjort det selv! Omkostningerne er rejsen, besigtning - oftest lang under 10K. Forsikringen er dækket af de tyske plader som må køre udenfor tyskland, ja kun for ulykker på andres køretøjer, but hell. Alternativ kan interim plader købes hos vägverket. Peter stå af her - det er ikke en diskution du bør blande dig i.
st1berg Besvaret February 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 14, 2007 Alle betaler moms og skat, lige med undtagelse af det danske kongehus og glistrup engang.. De penge du får fra en kunde har kunden også betalt skat og moms af. De 7500 til garanti er med til at give billigere kasko, men for 7500 er det første års helforsikring da betalt alligevel. Så mon ikke autohaus tjener lidt mere end de 10K? Ingen kritik overhovedet af en god forretning. Slet ikke. Jeg sætter pris på en god forretning. Derfor er det også så meget mere interessant selv at spare de penge. Jeg gav totalt incl. transport, hotelophold, forplejning, forsikring og eksportplader 7000,- SEK Så enten er der sparet 23K eller 8K. Køb evt. egen mymåler hvis der er usikkerhed om skader på lakken, eller lej en hos et værktøjsmagasin. Historikken på bilen, ja hvis det er en ren privat handel ville jeg også være mistænksom på det ulogiske. Er det for godt til at være sandt er det sikkert snyd! Igen råder jeg til at købe ved forhandler hvis man ikke selv får bilen tjekket på et ADAC center eller et andet aut. autoværksted dernede. Så for at citere K. Plummer. "Summen af kardemommen" er at der er mange penge at spare ved at gøre det selv. Præcis som der er penge at spare ved at bygge sit eget badeværelse, ikk steenberg, ville du hyre en murer til det, når du kan selv? NOPE!!:D Nobody can do it like me!!
Andreas- AutoPerformance Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 Har selv haft en forretning som importere motorfordon fra udlandet till Sverige, og tager en del fra Tyskland (nu som hobby). Er stadig aut. importør og det er faktisk det vigtigste. Men vær opmærksom, ind i mellem bliver bilerne får bilerne stadig status som direkte importeret. 10K til 15K er en pris hvor importørem stadig tjener godt, oftest får han en ekstra rabat fra køberen! Peter - brug ikke dette forum for at score kunder, det er ikke etisk!!! Køber i selv bilerne, send mig en PM og jeg skal sørge for at en aut. importør forregisterer bilerne for jer så de (måske) for status som svensksolgte. Vær ikke bange for at gøre det selv. Det er sjovt - en fed tur og rart efter at man har gjort det selv! Omkostningerne er rejsen, besigtning - oftest lang under 10K. Forsikringen er dækket af de tyske plader som må køre udenfor tyskland, ja kun for ulykker på andres køretøjer, but hell. Alternativ kan interim plader købes hos vägverket. Peter stå af her - det er ikke en diskution du bør blande dig i. Här har du nog missförstått begreppen... Ett fordon som importeras av en aukt. importör får status "EJ Direktimport" hos vägverket, det har ingenting att göra med begreppet "Svensksåld". Svensksåld är en bil som sålts ny i Sverige och inget annat. Om en bil impoterats av en aukt. importör blir status ALLTID "EJ Direktimport" och självklart inte bara ibland... Mvh AutoPerformance, Aukt. Importör sedan 2001
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu