st1berg Besvaret March 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 20, 2007 Nu varer det heldigvis ikke så længe som det har gjort før det bliver min tur.... FUUUUUUCCCKKKKK!!!!! Hvor jeg glæder mig!! Men jeg synes altså at betale op til 35000 kr er lige i overkanten. Jeg har selv en kalender der booket op til grænsen af hvad der kan lade sig gøre + 2 stk. børn og et ønske om at følge det eneste rigtige fodbold hold:th2: Men jeg synes sq det er overdrevet, medmindre at man tilbyder en helt speciel ydelse. Kan man det samme som "alle andre", kan det altså være svært at finde grund til at betale så meget ekstra.... For 35 kilo smutter jeg ihvertfald selv
Andreas- AutoPerformance Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Nu varer det heldigvis ikke så længe som det har gjort før det bliver min tur.... FUUUUUUCCCKKKKK!!!!! Hvor jeg glæder mig!! Men jeg synes altså at betale op til 35000 kr er lige i overkanten. Jeg har selv en kalender der booket op til grænsen af hvad der kan lade sig gøre + 2 stk. børn og et ønske om at følge det eneste rigtige fodbold hold:th2: Men jeg synes sq det er overdrevet, medmindre at man tilbyder en helt speciel ydelse. Kan man det samme som "alle andre", kan det altså være svært at finde grund til at betale så meget ekstra.... For 35 kilo smutter jeg ihvertfald selv Vad folk ofta glömmer är dom faktiska besparingar man gör...(oavsett vilken yrkesmässig importör man använder sig av) Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 5000 SEK Märking av rutor ca 500 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 12000 SEK Besiktning ca 2000:- Totalt ca. 21.000 SEK Sen har du alla "mjuka" värden som din importör erbjuder dig, ex. bilen är helförsäkrad under hela resan/transporten till Sverige, möjligheten att teckna extra garantier, etc etc.
claus Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Vad folk ofta glömmer är dom faktiska besparingar man gör...(oavsett vilken yrkesmässig importör man använder sig av) Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 5000 SEK Märking av rutor ca 500 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 12000 SEK Totalt ca. 19.000 SEK Sen har du alla "mjuka" värden som din importör erbjuder dig, ex. bilen är helförsäkrad under hela resan/transporten till Sverige, möjligheten att teckna extra garantier, etc etc. Det er vel heller ikke alle biler i tager 35.000 for at hente kunne jeg forestille mig, afhængigt af hvor langt man skal ned i Tyskland osv , skal man have en anden bil med i nærheden osv .... Correct me if I am wrong.....
Andreas- AutoPerformance Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Det er vel heller ikke alle biler i tager 35.000 for at hente kunne jeg forestille mig, afhængigt af hvor langt man skal ned i Tyskland osv , skal man have en anden bil med i nærheden osv .... Correct me if I am wrong..... När det gäller oss kan priset variera något, även åt andra hållet... Vill du ha hem exempelvis en SLR McLaren eller en Carrera GT så kostar det en slant till :-)
claus Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 När det gäller oss kan priset variera något, även åt andra hållet... Vill du ha hem exempelvis en SLR McLaren eller en Carrera GT så kostar det en slant till :-) -well det giver sgu også god mening i mine øre... folk der ikke vil betale for servicen er jo også frie til at handle deres biler selv , samt alt det bøvl der måtte opstå.... fortsat god vind fremad..... , imponerende samling bilar....
nielsen.se Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 5000 SEK Märking av rutor ca 500 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 12000 SEK Totalt ca. 19.000 SEK Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 1000,- på blocket Märking av rutor ca 298 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 4000 SEK Totalt ca. 6800:- Det er mit regnestykke
Guest PeterK Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 1000,- på blocket Märking av rutor ca 298 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 4000 SEK Totalt ca. 6800:- Det er mit regnestykke JA - Det er lige præcis dit regnestykke......SOM privat mand der bruger sin fritid på at hente bilen. MEN her er jo tale om en forretning som selvfølgelig skal have dækket rejseomkostninger som løber op i en del timer etc. Du sammenligner pærer med bananer..................At gøre det selv vil altid være billigere end at bestille den færdige vare. Det er også billigere at installere sin egen computer, server, badeværelse, you name it, end at outsource opgaven 100%!! Min konklusion er bare at importprisen minus omkodning af nøgler, forsikring og hvad de eller´s tilbyder IKKE er særlig høj i forhold til dét at købe en bil til 500.000+...........Vi taler om en nettoprisforhøjelse på 2-3%!! Nok om dette emne........Jeg mener bare at der absolut er en eksistensberettigelse for firmaer som Autoperformance, Autohaus etc. lige som der er eksistensberettigelse for firmaer som (opdigtet:) ) AZ computerhjælp, Køkkenmontering AS, Bilrepservice AB, FC Hundesikring osv osv osv.... SÅÅÅ vælg en professionel (og vurdér selv om de er professionelle) eller do it yourself...........Sådan er det også med så mange andre hverdagsting!! PS: Hvorfor tror Du Bauhaus har så stor succes??? PSS: Jeg HADER Bauhaus og service/kvalitet er absolut i bund:cool:
Toft Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 1000,- på blocket Märking av rutor ca 298 SEK Resekostnader/Trafikförsäkring ca 4000 SEK Totalt ca. 6800:- Det er mit regnestykke Det ligner meget godt mit regnestykke, bortset fra at jeg ikke gad bruge penge på det knald med ruderne (og det var ikke for at spare de 198 sek jeg fik tilbudet til). Desuden tilkom udgifter til reg-besiktning (2.000 sek), samt skrotningsavgift (1.500 sek). Jeg kom ialt, med ALT inkl, af med ca 9.000 sek (rejse, benzin, afgifter osv). Og så havde jeg en kammerat med, som jeg selvfølgelig betalte alt for, så kunne have gjort det billigere;) Turen tog ca. 22 timer (5 timers rejse derned, 8 timer i en hyggelig by, 9 timers rejse hjem), og det var en oplevelse jeg aldrig ville være foruden! 1.013 km hjem i sin ny erhvervede bil Synes det er helt fint at folk betaler 25.000+ sek, for at få et firma til at hente dem en bil, fred med det. Jeg ser det personligt bare ikke som "at hente sig et stk bil i Tyskland". Hele processen, og ikke mindst den dag man tager afsted (og selvfølgelig får indfriet sine forventninger) er en oplevelse, som ikke kan beskrives! Det skal prøves hvis man har lyst, for tid har alle sgu, også selv om man har børn, hund og alt muligt andet :th2:
newport Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Omkodning av nycklar ca. 1500 SEK UNØDVENDIGT 6-månaders rabatterad försäkring (gäller flertalet bilar) ca 1000,- på blocket UNØDVENDIGT Märking av rutor ca 298 SEK UNØDVENDIGT Resekostnader/Trafikförsäkring ca 4000 SEK Totalt ca. 6800 = BS faktistiske udgifter = rejseudgifter+ reg.besigt (evt. kontrol besigt),vejning og skrottavg. ca 3-3500 plus rejseudgifterne
nielsen.se Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Lidt gammelt indlæg, men her må jeg lige forsvarer "bilsælgerne": Der er sgu da ingen som gider hente en bil i Tyskland for kr. 10.000!!!! Spørg du peter autohaus om det. Se meget tidligere i denne tråd. JA - Det er lige præcis dit regnestykke......SOM privat mand der bruger sin fritid på at hente bilen. MEN her er jo tale om en forretning som selvfølgelig skal have dækket rejseomkostninger som løber op i en del timer etc. Du sammenligner pærer med bananer..................At gøre det selv vil altid være billigere end at bestille den færdige vare. Det er også billigere at installere sin egen computer, server, badeværelse, you name it, end at outsource opgaven 100%!! Min konklusion er bare at importprisen minus omkodning af nøgler, forsikring og hvad de eller´s tilbyder IKKE er særlig høj i forhold til dét at købe en bil til 500.000+...........Vi taler om en nettoprisforhøjelse på 2-3%!! Nok om dette emne........Jeg mener bare at der absolut er en eksistensberettigelse for firmaer som Autoperformance, Autohaus etc. lige som der er eksistensberettigelse for firmaer som (opdigtet:) ) AZ computerhjælp, Køkkenmontering AS, Bilrepservice AB, FC Hundesikring osv osv osv.... SÅÅÅ vælg en professionel (og vurdér selv om de er professionelle) eller do it yourself...........Sådan er det også med så mange andre hverdagsting!! PS: Hvorfor tror Du Bauhaus har så stor succes??? PSS: Jeg HADER Bauhaus og service/kvalitet er absolut i bund Jeg synes du skal læse hele tråden. Det ser ud til vi er enige.. Jeg er nemlig helt og aldeles indforstået og med på at der er nogen der laver forretning på import af biler. Hele tråden handlede jo bare om at gøre det selv mod at betale en anden mange penge for det. Iøvrigt ville jeg da aldrig betale 2-3% overpris for noget jeg selv kan gøre ligeså godt. En anden ting, vil du ikke lade være med at RÅBE? Det ligner meget godt mit regnestykke, bortset fra at jeg ikke gad bruge penge på det knald med ruderne (og det var ikke for at spare de 198 sek jeg fik tilbudet til). Desuden tilkom udgifter til reg-besiktning (2.000 sek), samt skrotningsavgift (1.500 sek). Jeg kom ialt, med ALT inkl, af med ca 9.000 sek (rejse, benzin, afgifter osv). Og så havde jeg en kammerat med, som jeg selvfølgelig betalte alt for, så kunne have gjort det billigere;) Turen tog ca. 22 timer (5 timers rejse derned, 8 timer i en hyggelig by, 9 timers rejse hjem), og det var en oplevelse jeg aldrig ville være foruden! 1.013 km hjem i sin ny erhvervede bil Synes det er helt fint at folk betaler 25.000+ sek, for at få et firma til at hente dem en bil, fred med det. Jeg ser det personligt bare ikke som "at hente sig et stk bil i Tyskland". Hele processen, og ikke mindst den dag man tager afsted (og selvfølgelig får indfriet sine forventninger) er en oplevelse, som ikke kan beskrives! Det skal prøves hvis man har lyst, for tid har alle sgu, også selv om man har børn, hund og alt muligt andet Ja i mit regnestykke manglede også de penge til besiktning og skrot. Sorry. Jeg havde tilmed også sat rejseudgifterne meget højt. 2500 mere end jeg brugte faktisk. En lille pudsighed er da også at det er underligt at dem der køber dyre biler og bruger meget tid på at tale om dem og tune dem og pudse dem og køre dem stærkt og hårdt over broen ikke selv vil have fornøjelsen af at køre hjem med den gennem tyskland af alle steder?
Flemming40 Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Import af ikke EU-typegodkendt bil Hey Spændende tråd med masser af gode oplysninger:thumbup: . Jeg vil lige prøve med et lidt andet spørgsmål. Er der nogen af Jer, der har importeret en bil, som ikke er EU-typegodkendt? Jeg spørger fordi jeg leder med lys og lygte efter oplysninger om mulighederne for at importere en bil, der kun er SVA-godkendt (Caterham 7 og lignende biler som kun er produceret i små serier). Vil det være muligt at få sådan én indregistreret i Sverige, eller kan jeg lige så godt slå det ud af hovedet igen? Flemming
Guest Mogens Besvaret March 22, 2007 Rapporter Besvaret March 22, 2007 Er der nogen af Jer, der har importeret en bil, som ikke er EU-typegodkendt? Jeg spørger fordi jeg leder med lys og lygte efter oplysninger om mulighederne for at importere en bil, der kun er SVA-godkendt (Caterham 7 og lignende biler som kun er produceret i små serier). Vil det være muligt at få sådan én indregistreret i Sverige, eller kan jeg lige så godt slå det ud af hovedet igen? Det kan du læse ret meget om hér - www.gunnarsgarage.se/Fakta2.htm
Flemming40 Besvaret March 22, 2007 Rapporter Besvaret March 22, 2007 Det kan du læse ret meget om hér - www.gunnarsgarage.se/Fakta2.htm Jeg kender godt den hjemmeside, men i den seneste tid har den side du henviser til ikke stået på hjemmesiden. Den lader til at være erstattet af denne http://www.gunnarsgarage.se/Kopinfo.htm Men det er nu heller ikke en Caterham jeg har i tankerne, men en brugt Ariel Atom af den model, der benyttede Rover K-serie motoren.
Guest Mogens Besvaret March 22, 2007 Rapporter Besvaret March 22, 2007 Men det er nu heller ikke en Caterham jeg har i tankerne, men en brugt Ariel Atom af den model, der benyttede Rover K-serie motoren. Selv tak....... - på dette link står noget om, at et blad har fået een på plader. Mail dem: www.sportbilen.se/bildspel.php?cat=arielatom
Nif Besvaret March 22, 2007 Rapporter Besvaret March 22, 2007 Hvorfor ændre prisen sig hvis bilens motor er 5L i forhold til samme bil med en 1.8L motor, når man betaler for importservice.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu