Jump to content

Hvad hedder 'skjult rørskadeforsikring' på svensk.??

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle - et hurtigt spørgsmål..?? Vi flytter østpå i næste uge, og i den forbindelse er jeg i øjeblikket ved at indhente tilbud på en Villahemforsikring. Huset vi har købt er en fint ældre villa fra 1928, så jeg vil jeg gerne sikre mig at vi er dækket med hensyn til skjult rørskade..:eek: Vi har lige fået et tilbud hos lansforsakringar, hvor de skriver at der indgår 'Anticimex Trygghetsavtal' herunder forsikring mod 'äkta' hussvamp samt självriskersättning vid vattenskador i deres tilbud - betyder det så at vi er dækket med hensyn til skjult rørskade...eller hva..?? Med venlig hilsen Peter

Besvaret
Hej Alle - et hurtigt spørgsmål..?? Vi flytter østpå i næste uge, og i den forbindelse er jeg i øjeblikket ved at indhente tilbud på en Villahemforsikring. Huset vi har købt er en fint ældre villa fra 1928, så jeg vil jeg gerne sikre mig at vi er dækket med hensyn til skjult rørskade..:eek: Vi har lige fået et tilbud hos lansforsakringar, hvor de skriver at der indgår 'Anticimex Trygghetsavtal' herunder forsikring mod 'äkta' hussvamp samt självriskersättning vid vattenskador i deres tilbud - betyder det så at vi er dækket med hensyn til skjult rørskade...eller hva..?? Med venlig hilsen Peter
Uden at være ekspert på området - men alene ud fra egen erfaring/opfattelse - mener jeg at "skjult rørskade" er begreb, som de svenske forsikringsselskaber ikke kender :sad: Jeg kan kun blive glædeligt overrasket, hvis andre har bedre viden :)
Besvaret

Anticimex är en firma man ringer till när det gäller skadedjur i första hand. Getingar, råttor, kackerlacker osv. Det är mycket möjligt att de sanerar också för svamp. De har nog alla sorters gift! Rörskadorna kan jag inte hjälpa dig med, har aldrig haft hus i Sverige.

Besvaret

Jeg ville undersöge forsikringspolicen og se hvad der står gäldende under "läckage" og "ledningssystem/avlopp" og lign. Synes også jeg har läst en gang i en tråd, at svenskerne ikke havde skjulte rör...? (gift er ikke lösningen på Ägte hussvamp)

Besvaret

Vad är skillnaden på äkta och falsk? Dolda rör finns i Sverige också (skulle se underligt ut annars), men jag vet inte om det finns specielle försäkringsklausuler för det. Det ingår kanske allmänt i vattenskada eller läckage?

Besvaret
Vad är skillnaden på äkta och falsk?
Der findes ingen falsk -Den anden hussvamp som findes hedder Tyndködet hussvamp:rolleye: Men den findes tilgengäld ikke i bygninger, kun i naturen (og Ägte hussvamp findes ikke i naturen, da den ikke tåler vinterkulden...)
  • 11 months later...
Besvaret

Hussvamp forsikring

Der findes ingen falsk -Den anden hussvamp som findes hedder Tyndködet hussvamp:rolleye: Men den findes tilgengäld ikke i bygninger' date=' kun i naturen (og Ägte hussvamp findes ikke i naturen, da den ikke tåler vinterkulden...)[/quote'] Länsforsikring "giver" første års hussvampforsikring hos Anticimex. Nu skal vi så vælge, om vi vil fortsætte hos Anticimex eller chance og undlade den forsikring. Hvad tænker I? :confused:
Besvaret

Dolde rör har en helt alm afskrivning, mine forældre har lige haft en skade, og da huset var over en hvis alder var der ikke noget at gøre. Hvordan det afskrives må du kunne se i de enkeltes forsikringsbetingelser

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...