göte_børge Skrevet February 24, 2007 Rapporter Skrevet February 24, 2007 Plys subst. -set, -ser, -serne fløjlsagtigt, blødt stof med lang luv som anvendes til møbelbetræk. Någon som kan det svenska ordet?
göte_børge Besvaret February 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2007 det må vel være Sammet Sammet = fløjl vel? Er så plys = fløjl ?
Guest Trine Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Sammet = fløjl vel? Er så plys = fløjl ? Nu bliver jeg helt i tvivl, men jeg mener da plys er plys. Jeg ser sådan en gammeldags plyssofa for mig som stod i min oldemors hjem. Det bruges også om plysbjørn (ved ikke om det er kommet før eller efter Peter Plys fik sit navn dog...) Aner ikke hvad det hedder på svensk dog... Fløjl er noget andet...
irode Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Jeg har lige checket med svigerfar - det hedder PLYSCH :th2: Iflg ordbogen: Sammetsliknande tyg men med längre lugg, används främst i möbler Nogengange er forklaringen så simpel, at man ikke kan finde den selv ;)
göte_børge Besvaret February 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 26, 2007 Jeg har lige checket med svigerfar - det hedder PLYSCH :th2: Iflg ordbogen: Sammetsliknande tyg men med längre lugg, används främst i möbler Nogengange er forklaringen så simpel, at man ikke kan finde den selv ;) Perfekt, tack irode inkl svärfar.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu