Zagor Skrevet March 5, 2007 Rapporter Skrevet March 5, 2007 Jeg har kigget på en bil og personen har bilen leaset på sit ejet firma. Hvis jeg skal købe denne skal jeg betale kontant og personen vil frigør sin leasnings kontrakt. Hvilke risici er der og er der noget jeg skal være ekstra påpasselig med?
BS Besvaret March 5, 2007 Rapporter Besvaret March 5, 2007 Der er vel den risiko at personen aldrig frigør sin leasing kontrakt. Eventuelt kan du tage kontakt til det leasingfirma han leaser den igennem og høre hvordan man nemmest gør. Kom lige til at tænke på. Han kan da ikke sælge en leaset bil. Det er jo leasing selskabets bil. Undersøg det godt og grundigt inden du giver nogen penge til ham.
hsahirf Besvaret March 5, 2007 Rapporter Besvaret March 5, 2007 Jeg har kigget på en bil og personen har bilen leaset på sit ejet firma. Hvis jeg skal købe denne skal jeg betale kontant og personen vil frigør sin leasnings kontrakt. Hvilke risici er der og er der noget jeg skal være ekstra påpasselig med? Jeg forstår ikke lige om sælger, med sit firma, har leaset en bil af trediepart, men uanset hvad, så skal du købe en bil af bilens ejer - man kan kontrollere bilens ejer på vv.se. Jeg ville hvertfald aldrig betale penge kontakt til en, som ikke ejer bilen. Men leasingfirmaet giver vel heller ikke kunden den "hemmelige" del af registreringsbeviset? Hvis det er fordi han kan sælge den for mere end han kan frikøbe den for, men skal bruge af salgssummen for at frikøbe, så må man kunne stille en bankgaranti eller noget, så man sikrer at gælden bliver betalt
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu