Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey folkens. Sidder lige og er ved at udfylde den, men der melder sig lige 2 spørgsmål. Indberetter min danske bank ikke rente udgifter\indtægter mere når jeg er bosat i Sverige?? Nederst skal jeg udfylde vedr. bolig i udlandet, hvor meget skal jeg udfylde her?? På forhånd tak :-)

Besvaret

Har du ikke fået et service brev med din selvangivelse ? Går udfra du arbejder i DK, bor I sverige - så har du nok fået en selvangivelse for begrænset skattepligt ikke ? altså en blank selvangivelse, hvor du selv skal udfylde/overføre tal fra dit servicebrev plus hvad SKAT ikke kender til. Ejendom, som jeg har forstået det, skal kun udfyldes hvis du ejer et hus eller anden fast ejendom/ubebygget jorde - dog ikke en bostadsrätt, da det er en andelslejlighed, og der ikke skal betales ejendomsværdiskat på den. På www.skat.dk kan du få adgang til skattemappen - i normaltsprog, TastSelv servicen. Herinde kan du se alt der er indberettet på dig, tidligere årsopgørelse, forskud mv. samt indberette/ændre forskuds og selvangivelse.

Besvaret
Har du ikke fået et service brev med din selvangivelse ?
Jeg flyttede til Malmø 1. november 2006, og har fået min udvidet selvangivelse i tastselv på skat.dk Åhhh... nej, betyder det at jeg skal have fat i Skat igen:eek:
Besvaret

Nej, du skal ikke nødvendigvis have fat i SKAT igen - i din skattemappe(tastselv) ligger også det servicebrev der følger med til en udvidet selvangivelse. Ellers kan du finde oplysningerne i skattemappen, under punktet Personlige skatteoplysninger. Der kan du også se tidligere års indberettet oplysninger.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...