Jump to content

selvangivelse: Begrænset/udvidet/supplement

Recommended Posts

Skrevet

jeg har prøvet at søge, men jeg har ikke kunne finde relevant, nutidig info der svarer mit spørgsmål så nu smider jeg endnu en post til forummet. Jeg synes der er hersker noget forvirring omkring hvorvidt man skal anvende den Selvangivelse for begrænset skattepligtige eller Den udvidede selvangivelse. Nogle personer er på forum'et skriver at det er den udvidede de udfylder. Men SKAT skriver (i nogle 2006 posts) at det er den begrænsede som skal udfyldes. Hvem har ret? Jeg mistænker at hvorvidt det er den ene eller anden blanket kommer an på lønningsforhold og om man er selvstændig (?). Jeg er selv almindelig dansk lønslave og har været det hele 2006 hvor jeg også har boet i SE. Såfremt det er den begrænsede selvangivelse jeg skal udfylde så skal man vel derudover også indsende Supplement til Selvangivelsen for begrænset skattepligtig da man ellers ikke har mulighed for at fratrække renteudgifter til SU-lån og pensionsudgifter. Har jeg ret? På forhånd tak!

Besvaret
Jeg er selv almindelig dansk lønslave og har været det hele 2006 hvor jeg også har boet i SE. Såfremt det er den begrænsede selvangivelse jeg skal udfylde så skal man vel derudover også indsende Supplement til Selvangivelsen for begrænset skattepligtig da man ellers ikke har mulighed for at fratrække renteudgifter til SU-lån og pensionsudgifter. Har jeg ret? På forhånd tak!
Du har ret - selvangivelse for begrænset skattepligtig + supplement :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...