Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej jeg sidder med denne låneberegner og synes det virker lidt for godt til at være sandt! Er der nogle der kan svare mig på, om dette beløb virkeligt er hvad jeg skal regne med, jeg kommer til at sidde for om måneden? På forhånd tak:new: Linda Område Kommun Malmö Lån Belopp Ränta Bottenlån 1.695.000 kr (Räntesats 4.13%) Topplån 0 kr (Räntesats * ) Summa lån 1.695.000 kr Kontantinsats Köpeskilling Ändra Månadskostnad kr/månad Bottenlån + 5.834 kr Topplån + 0 kr Skattereduktion (30 %) - 1.750 kr Summa ränteutgifter = 4.084 kr Amortering, topplånet + 0 kr Summa ränteutgifter inkl. amortering = 4.084 kr Driftskostnad + 2.000 kr Fastighetsskatt + 918 kr Summa boendekostnad = 7.002 kr Räntekostnad för lånet: 4.084 kr, efter skattereduktion (30 %) för att du enklare skall kunna jämföra med andra låneinstitut och banker. Se ovan vilka räntesatser vi räknat med. Vi gör alltid en sedvanlig kreditprövning innan lånet beviljas.

Besvaret

Mine kommentarer: 1) Der er ingen Kontantinsats. Normalt er der en udbetaling på 10%. 2) Der afdrages ikke på lånet - det er afdragsfrit. Summa ränteutgifter = 4.084 hvilket er det samme som Summa ränteutgifter inkl. amortering = 4.084 kr Ellers kan jeg ikke se at der skulle være noget galt. Men hvad er rentesatsen det er udregnet efter?

Besvaret

beregning Noget usikker på hvad du ønsker vi skal bekræfte, men her er mit forsøg: 1) låneberegningen er korrekt - månedlig renteomkostning bliver i underkant af 4.100 SEK. Dette er så et afdragsfrit lån, og omkostningen er EFTER skat. Rent likviditetsmæssig skal du dog betale 5.834 pr måned i renter på lånet. 2) den samlede boendekostnad er svær at forholde sig til, fordi vi ved ikke om det er tale om en villa eller en leilighed. Er det en villa, er 2.000 i driftsomkostninger måske korrekt. Er det en leilighed, har jeg problemer med å tro at 2.000 dækker huslejen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...