Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min kære moder har fødselsdag i dag. Jeg har tænt på at give hende et par nye briller der er lidt mere moderne end dem fra 60'erne. Jeg mindes at have hørt at briller er en del billigere her i Sverige, men når jeg læser herinde, så mener flere at de også findes lige så billige i DK, eller er det kun kontaktlinser? Er det så stellet, glas eller begge der er billigere herover? :confused: Nogen erfaringer? Mark

Besvaret

Jag tror att det är billigare i Sverige, men det där med att ge bort glasögon...Man ska ju ha ett recept på glas, och gå igenom en undersökning osv. Priset beror på hur mycket glasen ska slipas osv osv.

Besvaret

Skal man have recept for at købe briller? Kan de ikke lave undersøgelsen i butikken som de gør i Danmark og sælge en nogle briller som passer til en?? :confused:

Jag tror att det är billigare i Sverige' date=' men det där med att ge bort glasögon...Man ska ju ha ett recept på glas, och gå igenom en undersökning osv. Priset beror på hur mycket glasen ska slipas osv osv.[/quote']
Besvaret

Jo, det är det som kallas för "recept". Man måste gå till en doktor (optiker = ögonläkare) som ser vad du behöver för styrka och eventuellet andra saker (brytningsfel osv), och sen slipas glasen efter dessa "recept". Eller beskrivningar om du tycker bättre om det ordet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...