Shuhab Skrevet April 22, 2007 Rapporter Skrevet April 22, 2007 Hejsa, Kæresten og jeg har snakket om at flytte til Sverige, og nu ser det ud til at være sikkert. Vi mangler dog viden om de forskellige områder i Malmö, og vil derfor gerne høre fra folk der bor rundt omkring i Malmö. Hvordan er deres pågældende sted for en kommende børnefamilie, kulturlivet og andre væsentlige ting. Kort om mig og kæresten: Jeg skal selv til at starte i KU til sommer, og og kommer til at pendle frem og tilbage. Kæresten har egen webdesign virksomhed, og vil servicere sine kunder hjemmefra. Af hvad jeg kan læse, skal man holde sig fra Rosengården, og folk i Genarp kan ikke lide at man flytter til Lund ;). Jeg har forsøgt at søge efter nogle tråde om dette emne, da jeg kan forestille mig, at jeg næppe er den første. Dog uden det store held, så hvis nogen blot kan pege videre på nogle tråde, vil det også være helt fint. Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak, Shuhab.
torben Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Hejsa, Kæresten og jeg har snakket om at flytte til Sverige, og nu ser det ud til at være sikkert. Vi mangler dog viden om de forskellige områder i Malmö, og vil derfor gerne høre fra folk der bor rundt omkring i Malmö. Hvordan er deres pågældende sted for en kommende børnefamilie, kulturlivet og andre væsentlige ting. Kort om mig og kæresten: Jeg skal selv til at starte i KU til sommer, og og kommer til at pendle frem og tilbage. Kæresten har egen webdesign virksomhed, og vil servicere sine kunder hjemmefra. Af hvad jeg kan læse, skal man holde sig fra Rosengården, og folk i Genarp kan ikke lide at man flytter til Lund ;). Jeg har forsøgt at søge efter nogle tråde om dette emne, da jeg kan forestille mig, at jeg næppe er den første. Dog uden det store held, så hvis nogen blot kan pege videre på nogle tråde, vil det også være helt fint. Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak, Shuhab. Her er et link i måske kan bruge :th2: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2863&highlight=hvor+malm%D4
testeren Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Hej Kan klart anbefale det område vi selv er flyttet til, nemlig Rörsjöstadens nordlige ende (den anden ende er for så vidt finere endnu, men priserne der er allerede høje). Vi bor tæt på Värnhemstorget som i de kommende år bliver shinet gevaldigt op, og bl.a. kommer der et center med 90 butikker, bio, fitness m.v., herudover lukker busterminalen på den anden side af Föreningsgatan til næste år, og skal laves til et endnu udefineret kreativt område med blandet bolig og torv/butikker i de gl. bushaller. Området ligger ca. 1-1,5 km fra gågaden og der er stisystem hele vejen i/langs parken der løber midt i området hvor der er legepladser og sol i det grønne område. Fra Värnhemstorget går busser i alle retninger og bl.a. til stationen, det tager vist 7 min., og hvis man cykler 5-6 min. Det er tæt på caféer, Netto, og Willys hvor det er billigt at handle. Det er nemt at komme rundt om byen og Ikea ligger bare 5 min. væk i bil. Alt i alt et upcoming område hvor priserne er på vej op, mere end i forvejen - selv er vi lige blevet begavet med en god slat efter en totalrenovering. Der var 6 der bød på den sidste 2V-lejlighed i vores forening. Så hvis du/I er til noget der minder om Østerbro/Frederiksberg med en snert af Vesterbro er det her det sker. God boligjagt! :-)
Stokholm Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Hej Så hvis du/I er til noget der minder om Østerbro/Frederiksberg med en snert af Vesterbro er det her det sker. God boligjagt! :-) Der er vist ikke noget område i Malmø der kan sammenlignes med kbh ø eller frederiksberg ;) Men for malmø er det da et dejligt sted. Der er alt hvad man kan ønske sig. Man for ikke det vilde byliv, men der er ikke langt til centrum hvor der sker noget. Vi har været glade for at bo her de sidste 2 år.
testeren Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Nu taler jeg jo om den anden side af Värnhemstorget, men kan da også godt være udviklingen kan smitte lidt af på jer, selvom jeg ikke synes det område ser helt så imponerende ud klemt inde ml. store veje og jernbane, men det er jo en smagssag ;-) Og må hellere lige rette mig selv lidt - jeg mente den del af Frederiksberg/Østerbro med lejligheder a la svømmehalskvarteret - altså ikke de helt store herskabslejl. og ikke de store megavillaer - sådan lidt generaliseret og for at forklare udseendet/og blandingen af boliger. Klart man ikke kan lave direkte sammenligning.
Stokholm Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Nu taler jeg jo om den anden side af Värnhemstorget, men kan da også godt være udviklingen kan smitte lidt af på jer, selvom jeg ikke synes det område ser helt så imponerende ud klemt inde ml. store veje og jernbane, men det er jo en smagssag ;-) Og må hellere lige rette mig selv lidt - jeg mente den del af Frederiksberg/Østerbro med lejligheder a la svømmehalskvarteret - altså ikke de helt store herskabslejl. og ikke de store megavillaer - sådan lidt generaliseret og for at forklare udseendet/og blandingen af boliger. Klart man ikke kan lave direkte sammenligning. Det var nu ikke ellstorp jeg talte om heller ;)
Mohlin Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Jag älskar området runt "Möllan" allatså Möllevångstorget. Bra med billiga pubar/restauranger, billiga grönsaker på torget, mycket småbutiker. Jag har bott där i 10 år (innan jag flyttade till Sengeløse) och många av mina kompisar bor där, med barn, och ja...det har lite dåligt rykte, men jag tycker det är våldsamt överdrivet.
Martin R Besvaret April 25, 2007 Rapporter Besvaret April 25, 2007 Jeg kan klart anbefale Västra Hamnen - det koster selvfølgelig, men hvis vi ser bort fra det - så er det et kanont område, tæt på byen, stadig luft og vand lige ved døren - og samtidig et flot område... Men der er ikke andet end at tage en tur herover, og så mærke stemningen ;)
Prospero Besvaret June 9, 2007 Rapporter Besvaret June 9, 2007 Bor själv i Rörsjöstaden, och det är ett område jag verkligen kan rekommendera. Centralt, men ändå lungt, fina sekelskiftshus, gröna Kungsgatan(kanske Malmös vackraste gata?), en bra lekplats för de med barn, mysiga fik, och det är inte så dyrt med lägenhet som G:a Väster, Davidshall eller Västra Hamnen, även om det inte är billigt med bostadsrätt. Bor själv i en hyresrätt, och det är helt klart billigare än om jag skulle köpa en lägenhet.
Gitte-M-J Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 jeg bor på öster promenaden det er et dejligt område tæt på alt. 10 min fra byen, central st. og gode indkøbsmuligheder. det skader ikke at der er udsigt til kanalen og en flot velholdt gård med egen legeplads. som sagt kan kun anbefales.
Lasse Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Södre Inderstaden er klar at foretrækker! Södra innerstaden ligger midt i malmö, 12 min til centralen, og tæt på det meste. Lejlighederne her er billigere end mange andre steder og her er stille og roligt. Vi bor tæt på Mölletorvet, som er et lækkert torv med masser af grøntsager og gode restauranter. men det er vel alt sammen en smagssag..
newport Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Spångatan, dejligt centralt ved Trianglen - trives her
mceesay Besvaret November 28, 2007 Rapporter Besvaret November 28, 2007 Slotsstaden Jeg har lige købt lejlighed på köpenhamnsvägen i slotsstaden. Den ligger lige ved siden af pildamsparken, som hjalp gevaldigt i mine overvejelser. Er der nogen der bor her?? Hvad synes i evt om stedet??
Mohlin Besvaret November 28, 2007 Rapporter Besvaret November 28, 2007 . Vi bor tæt på Mölletorvet, som er et lækkert torv med masser af grøntsager og gode restauranter. MölleVÅNGStorget heter det. Men jag håller med om att där är trevligt, även om det nog räknas till ett av det "farligaste" ställena att bo på. Har själv bott där i 7 år och trivdes kanonfint.
Futz Besvaret November 28, 2007 Rapporter Besvaret November 28, 2007 MölleVÅNGStorget heter det. Men jag håller med om att där är trevligt, även om det nog räknas till ett av det "farligaste" ställena att bo på. Har själv bott där i 7 år och trivdes kanonfint. Ja og så holder de "occasional drive bys", husleje niveauet nede så man har råd til at bo der.
Lasse Besvaret December 8, 2007 Rapporter Besvaret December 8, 2007 Jeg tror du overdriver lidt med dit computerspil-billede. Møllevangstorget, er et meget spændende sted med alle mulige gode butikker og restauranter, og så selvfølgelig selve torget med billige og friske grøntsager. Det er også noget med at det største discotek i malmö er under opførelse i LEON bygningen (kan ikke huske hvad den helt præcis hedder), som ligger tæt på Møllevangstorget. Den nye station Triangln som er en del af den nye cityring, er under opførelse meget tæt på Møllevangstorget. Så Møllen er klart hipt på mange forskellige måder. Se evt også dette indlæg: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=11100&page=2
Kim Andersen Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Skal der være natur og frisk luft til dig og din familie er Oxie uden for Malmø stedet her bor ca. 600 dansker i byen. Center Station Gokartbane BMX klub Er i til fodbold har vi Oxie IF oldboys hvor en del dansker mødes Og ikke, at forglemme en stor golfbane, Jo OXIE det er sagen Lige nu er der rækkehuse til salg på Rapsåkersvägen og Rågåkersvägen
dannemare Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Lige nu er der rækkehuse til salg på Rapsåkersvägen og Rågåkersvägen Der er skam også et nydeligt et på Fajansvägen ;) http://w4.objektdata.se/pregen/449/OBJ23956_861512449/wp.htm Men, jo, vi er bestemt enige. Oxie er et dejligt sted at bo, og hvis det ikke var, fordi villaerne i Oxie lige er blevet lidt for dyre til os, var vi helt sikkert blevet - men nu blev det så til en villa i det lidt billigere Staffanstorp i stedet. :) Frederik
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu