Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg har fundet en bil i tyskland, helt nyt dvs den har kun kørt 250km fra 04-2007 og slet ikke registeret i nogen navn, så mit spørgsmål er hvis jeg købe den og importer den til Sweden skal jeg betale svensk moms/afgift eller tysk moms/afgift? jeg har læst på vv. se at ..... FEES and TAXES - Value-added tax (VAT) When you import a new vehicle from an EU country, you are required to report this to the Special Tax Office of the Swedish Tax Agency in your municipality. VAT must be declared and paid no later than 35 days after the date of purchase. VAT is 25 percent of the price according to the invoice. The vehicle is regarded as new if one of the following requirements is fulfilled: -when bought it had travelled less than 6,000 km -it had been in traffic for less than 6 months. Examples of when a car is regarded as new 5,000 km and 5 months 5,000 km and 2 years 7,000 km and 5 months.

Besvaret

Nemlig 25% oven i hatten af det du har givet for bilen: Avgifter och skatter: Mervärdesskatt (moms) När du för in ett nytt fordon från ett EU-land, är du skyldig att anmäla detta till Skatteverket särskilda skattekontoret i Ludvika. Momsen ska deklareras och betalas senast 35 dagar efter datum för köpet. Momsen är 25% av bilens pris enligt faktura.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...