Tony Toupe Skrevet May 11, 2007 Rapporter Skrevet May 11, 2007 Hej alle, Jeg kører selv rundt i en AUDI TT 1.8 T 180HK (99) men synes det er ved at være på tide at skifte den ud. Det store spørgsmål for mig er, hvorvidt jeg skal købe min "nye" bil i Sverige eller købe den i Tyskland og importere den… Jeg er på udkig efter en Mercedes (også åbne for andre forslag), en af de bedre klasser f.eks. CL500 SL500 o.l. Men jeg har absolut ingen praktisk erfaring mht. bilimport ud over hvad jeg kan læse mig til her i forummet. Derfor tænkte jeg: Er der nogen der ved de i nær fremtiden skal til Tyskland for at hente en bil, og ønsker selskab fra en frisk gut midt i 20'erne? Jeg kan så kompensere med at give en god frokost på turen. Jeg håber nemlig ved samme lejlighed at jeg kan suge til mig med info, og dermed selv ville have en chance for at tage der til på egen hånd f.eks. til juli og købe en bil til undertegnede Der er jo såå mange faldlemme man kan falde i ved sådan et køb, om man ikke er ordentligt forberedt. Håber der er nogle flinke sjæle der samtidig ville finde det cool med lidt frisk selskab:rolleye: Andersen
Mr. Kubik Besvaret May 11, 2007 Rapporter Besvaret May 11, 2007 Hej alle, Jeg kører selv rundt i en AUDI TT 1.8 T 180HK (99) men synes det er ved at være på tide at skifte den ud. Det store spørgsmål for mig er, hvorvidt jeg skal købe min "nye" bil i Sverige eller købe den i Tyskland og importere den… Jeg er på udkig efter en Mercedes (også åbne for andre forslag), en af de bedre klasser f.eks. CL500 SL500 o.l. Men jeg har absolut ingen praktisk erfaring mht. bilimport ud over hvad jeg kan læse mig til her i forummet. Derfor tænkte jeg: Er der nogen der ved de i nær fremtiden skal til Tyskland for at hente en bil, og ønsker selskab fra en frisk gut midt i 20'erne? Jeg kan så kompensere med at give en god frokost på turen. Jeg håber nemlig ved samme lejlighed at jeg kan suge til mig med info, og dermed selv ville have en chance for at tage der til på egen hånd f.eks. til juli og købe en bil til undertegnede Der er jo såå mange faldlemme man kan falde i ved sådan et køb, om man ikke er ordentligt forberedt. Håber der er nogle flinke sjæle der samtidig ville finde det cool med lidt frisk selskab:rolleye: Andersen Nu skal jeg ikke pt. til tyskland og hente en bil, men hvis jeg skal - vil du være i mine tanker(benzin) :) Jeg har hentet et par stykker, uden at det gør mig til ekspert... Hvis jeg lige skal ryste lidt ud af ærmet, som jeg har erfaring med (sikkert andre som har nogle andre erfaringer) * Sorter de første 10 fra på listen. Somregel er der en rigtig god grund til at prisen er meget lav. * Hvis du køber en dyr bil - over 200k få den til et værksted og få den tjekket, de kr. 1000 er rigtig godt givet ud * Tjek prisen i Sverige, hvis den er lidt dyre ca. 20.000 så drop tyskland. * Find en bil som er under 6 år og kørt under 100.000 km, så dækker forsikringen diverse reperationer (selvfølgelig afhængig af selvskab) * Tag kontakt, til de svenske bilforhandlere som tager biler hjem - de kan af og til komme med et godt tilbud, og du kan købe en garanti. * Sørg for en lang prøvetur, og kør bilen ud til ca. max hastighed - der vil selv små fejl bliver store på styretøj og undervogn. * Tag en ven med som skal være "bad cop" - man kan godt blive lidt forblændet af bilen * Find nogle alternativer i det område du finder en bil * 2 klassikere, at der mangler nøglen til hjullåseboltene og koden til radioen. * Tag som udgangspunkt, at servicebog og kmtæller er blevet modificeret - d.v.s kig/føl på bilen om det er det du gerne vil have * Lyt til din mavefornemmelse Det var lige, hvad jeg kunne komme i tanke om. Jeg er helt sikker på, at andre "eksperter" i dette forum har en anden mening :-) Hilsen Mr. Kubik
Carwash Besvaret May 12, 2007 Rapporter Besvaret May 12, 2007 Hej alle, Jeg kører selv rundt i en AUDI TT 1.8 T 180HK (99) men synes det er ved at være på tide at skifte den ud. Det store spørgsmål for mig er, hvorvidt jeg skal købe min "nye" bil i Sverige eller købe den i Tyskland og importere den… Jeg er på udkig efter en Mercedes (også åbne for andre forslag), en af de bedre klasser f.eks. CL500 SL500 o.l. Men jeg har absolut ingen praktisk erfaring mht. bilimport ud over hvad jeg kan læse mig til her i forummet. Derfor tænkte jeg: Er der nogen der ved de i nær fremtiden skal til Tyskland for at hente en bil, og ønsker selskab fra en frisk gut midt i 20'erne? Jeg kan så kompensere med at give en god frokost på turen. Jeg håber nemlig ved samme lejlighed at jeg kan suge til mig med info, og dermed selv ville have en chance for at tage der til på egen hånd f.eks. til juli og købe en bil til undertegnede Der er jo såå mange faldlemme man kan falde i ved sådan et køb, om man ikke er ordentligt forberedt. Håber der er nogle flinke sjæle der samtidig ville finde det cool med lidt frisk selskab:rolleye: Andersen har lige hentet en lille smart roadstar lidt uden for frankfurt i mandags . jeg læste mig frem til og sprugte i denne debat og skriv en liste hva og hvordan. det er faktisk ikke særlig svært man skal bare som Mr. Kubik skriver gøre sig nogle tanke og lidt forbredelse og have go tålmodighed. jeg arbejder på at skrive som nogle andre her på debatten en liste over punkterne og udgift ved at importer selv sin DYD fra tyskland.. carwash
Tony Toupe Besvaret May 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 14, 2007 Klart! Det er også mere fordi man gerne vil undgå at ryge i faldlemmen når det skal gøres første gang. F.eks. læste jeg om en der havde fået de forkerte prøveplade udleveret... Hvilken roadster har du hentet, og hvad har du umiddelbart sparet? Hvad når den skal sælges, frygter du ikke et tab der? Og forsikringen, bliver man ikke total snydt der? Andersen
Stephanie Besvaret May 14, 2007 Rapporter Besvaret May 14, 2007 Min kæreste og jeg importerede vores passat 99 tdi fra tyskland for ca 2år siden. Havde kun kørt 48.000km og betalte ca det samme som kilometer talet :th2: Den var helt fin i stand specielt når det var en gammel mand på lidt over de 80 år der ejede den.. Alt var simpelthen helt nyt i den stadig. Vi var/er vildt glad og troede vi lavede et rigtig godt køb (som vi også gjorde). Men iforhold til hvad den danske bilmarked kunne tilbyde os for en helt ny bil, ville det have været bedst at købe en fra fabrikken i dk. Vi sidder lidt og overvejer en Q7. Den koster 1.5mill hvis man køber den i dk og have den på hvide dk-plader (plus beløb for plader osv). Men hvis man købte den i dk og se-plader, så koster den kun 500.000 dkk (inkl syn og omregistreringen!) :th2: Det er nemlig ca 990.000dkk som ryger til afgift alene til den danske stat
Carwash Besvaret May 14, 2007 Rapporter Besvaret May 14, 2007 Hej alle, Jeg kører selv rundt i en AUDI TT 1.8 T 180HK (99) men synes det er ved at være på tide at skifte den ud. Det store spørgsmål for mig er, hvorvidt jeg skal købe min "nye" bil i Sverige eller købe den i Tyskland og importere den… Jeg er på udkig efter en Mercedes (også åbne for andre forslag), en af de bedre klasser f.eks. CL500 SL500 o.l. Men jeg har absolut ingen praktisk erfaring mht. bilimport ud over hvad jeg kan læse mig til her i forummet. Derfor tænkte jeg: Er der nogen der ved de i nær fremtiden skal til Tyskland for at hente en bil, og ønsker selskab fra en frisk gut midt i 20'erne? Jeg kan så kompensere med at give en god frokost på turen. Jeg håber nemlig ved samme lejlighed at jeg kan suge til mig med info, og dermed selv ville have en chance for at tage der til på egen hånd f.eks. til juli og købe en bil til undertegnede Der er jo såå mange faldlemme man kan falde i ved sådan et køb, om man ikke er ordentligt forberedt. Håber der er nogle flinke sjæle der samtidig ville finde det cool med lidt frisk selskab:rolleye: Andersen kig på denne http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8926
Alex71 Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 Tysklandstur og MB CLK 320 Hej, Overvejer muligvis en tur til tyskland..men skal først af med min egen bil. Købte min MB CLK 320 dernede i tidernes morgen (3 år siden). Havde set på en Audi A6 og ringede til den tyske forhandler, men de tog ikke andre i biler i bytte. Alternativt skal du købe min friske Mercer - sølvmetal, 12/97, godt med udstyr, kørt snart 200.000,-, har lige været gennem stort service hos MB, bl.a.bl.a. - skr. 85.000,- En 5 liters mercer!?, så har du da ikke råd til benzin, he he. Hej alle, Jeg kører selv rundt i en AUDI TT 1.8 T 180HK (99) men synes det er ved at være på tide at skifte den ud. Det store spørgsmål for mig er, hvorvidt jeg skal købe min "nye" bil i Sverige eller købe den i Tyskland og importere den… Jeg er på udkig efter en Mercedes (også åbne for andre forslag), en af de bedre klasser f.eks. CL500 SL500 o.l. Men jeg har absolut ingen praktisk erfaring mht. bilimport ud over hvad jeg kan læse mig til her i forummet. Derfor tænkte jeg: Er der nogen der ved de i nær fremtiden skal til Tyskland for at hente en bil, og ønsker selskab fra en frisk gut midt i 20'erne? Jeg kan så kompensere med at give en god frokost på turen. Jeg håber nemlig ved samme lejlighed at jeg kan suge til mig med info, og dermed selv ville have en chance for at tage der til på egen hånd f.eks. til juli og købe en bil til undertegnede Der er jo såå mange faldlemme man kan falde i ved sådan et køb, om man ikke er ordentligt forberedt. Håber der er nogle flinke sjæle der samtidig ville finde det cool med lidt frisk selskab:rolleye: Andersen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu