Nif Skrevet May 22, 2007 Rapporter Skrevet May 22, 2007 Til dem som ikke er klar over det er der ingen mulighed for at trække færgen fra hvis man har under 24km kørsel. Dette anede jeg ikke selv, så måske en kedelig info. for nogen som heller ikke vidste det.
Basse Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Der er nu fradrag, men der skal ske en modregning for hver km. du har under 24 km, så vidt jeg kan læse mig frem til i ligningslovens § 9 C og i ligningsvejledningen. Og nu til det rigtige gode - jeg har af pålidelig kilde fået informationer omkring deloitte og touche har fået godkendt fradrag for færgen m/bil for en af deres klienter, uden at der forelå specielle omstændigheder. Netop mellem Helsingborg/Helsingør. SKAT skal nok til at erkende, at det i dagens Danmark og Sverige er normalt man tager bilen, i stede for gåbenene. Plus at de snart må erkende hvor stor øresundsregionen egentlig er, og må åbne lidt mere op for integrationene. Jeg vender tilbage når jeg evt. kan finde en dom på det - for jeg tvivler på det er en administrativ afgørelse. Hvis det skulle ende med det er en administrativ afgørelse, så danner det ikke præcedens - og vi skal hver i sær ud i en magtkamp evt. landsskatteretssag indtil bare EEN person vinder, og det er under generelle omstændigheder. Personligt er jeg gået igang med at undersøge det, da min arbejdsgiver flytter adresse til Fredensborg(bor i Helsingborg og arbejder i Helsingør pt.), og jeg skal til at have bil med hver dag. Så indtil da vil jeg nørde afgørelser og se om jeg ikke kan grave mere op. Måske et punkt til Øresundsforeningen ? - der er sq gået for meget BRO i den forening *griner*
Nif Besvaret May 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2007 Der er nu fradrag' date=' men der skal ske en modregning for hver km. du har under 24 km, så vidt jeg kan læse mig frem til i ligningslovens § 9 C og i ligningsvejledningen. [/quote'] Ja det er rigtigt. Den var lige smuttet. Men ik meget at modregne hvis det er Helsingborg/Helsingør
Basse Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Ja det er rigtigt. Den var lige smuttet. Men ik meget at modregne hvis det er Helsingborg/Helsingør Det er sandt, var også bare for at få de rigtige facts på bordet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu