Juff Skrevet May 25, 2007 Rapporter Skrevet May 25, 2007 Så er jeg igen i tvivl... nu om 2 ting ;) Skal vores lille Noah have sit eget gule papsygesikringsbevis ? i så fald skal jeg vel have fat i aalborg kommune som udsteder vores ? Men han har jo ikke noget cprnr. ? Og hvordan fungere det med pas og småbørn født i dk og bosiddende i se, hvordan skaffer jeg det ?
Rikke Besvaret May 25, 2007 Rapporter Besvaret May 25, 2007 Så er jeg igen i tvivl... nu om 2 ting ;) Skal vores lille Noah have sit eget gule papsygesikringsbevis ? i så fald skal jeg vel have fat i aalborg kommune som udsteder vores ? Men han har jo ikke noget cprnr. ? Og hvordan fungere det med pas og småbørn født i dk og bosiddende i se, hvordan skaffer jeg det ? Noah er sygeforsikret her i Sverige, jf. den eneste grund til at I får et gule pap er at I arbejder i DK (går jeg ud fra) og således er berettiget hertil. Noah er kun knyttet til det svenske system og du skal derfor kontakte Forsäkringskassan - EU kontoret (040 - 66 48 671) og få dem til at udstede et kort til Noah. Pas skal udstedes i DK (går ud fra Noah er dansk statsborger?) - print formularen på politi.dk, udfyld, tag billede, tag til fx. Borgerservice i Københavns kommune (der ligger en på Jarmers Plads) og medbring attesterne du har fået fra Skatteverket herovre. Borgerservice giver Noah et erstatningsnummer (han får kun CPR såfremt I flytter tilbage til DK). Husk at I begge skal skrive under på formularen hvis I har fælles forældremyndighed, men det er nok at blot en af jer tage ind og bestiller - dog skal Noah også være med. Håber det hjalp.
Juff Besvaret May 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 25, 2007 wuhuuu :D Tak Rikke . lige en ting til.. Er det et kort han skal have her i sverige, i så fald hvad hedder det ? Vi andre betaler jo bare når vi skal til lægen i malmö, og han kommer gratis til jordemoder/lægebesøg :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu