Jump to content

Styrthjelm til bilrace???

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Jeg skal ud på bane for første gang med min Porsche 997 S.....Det er på lørdag på Sturup med Porsche klub DK og man skal have en hjelm med!!! Så nu spørger jeg "dumt", er der forskel på en motorcykelhjælm og en "bil-hjelm"?? Hvad er mest normalt at stille op i for en amatør som mig:confused: Nogen der ved om tilskuer/venner på dukke op på disse PCD/PCS arrangementer??

Besvaret
Jeg skal ud på bane for første gang med min Porsche 997 S.....Det er på lørdag på Sturup med Porsche klub DK og man skal have en hjelm med!!! Så nu spørger jeg "dumt", er der forskel på en motorcykelhjælm og en "bil-hjelm"?? Hvad er mest normalt at stille op i for en amatør som mig:confused: Nogen der ved om tilskuer/venner på dukke op på disse PCD/PCS arrangementer??
Hvis du har planer om at köre en del race så välg en bilhjelm,en MChjelm kan du ikke höre din motor/og däkskride lyde så godt som en Bilhjelm,og det er vigtige når du er på bane.. Ps jeg ville ikke ta din Porsche ind på den bane,den er ikke bygget til andet ind gocart og små biler.. Dine däk og motor blivet alt for varme.. Vent til der er race på Knutstrop, det er en bane din 997 kan li :):) Der får du nok også lidt modstand af mig :)
Guest Mogens
Besvaret

Kein Problem

Ps jeg ville ikke ta din Porsche ind på den bane,den er ikke bygget til andet ind gocart og små biler. Dine däk og motor blivet alt for varme..
Dog har andre 997-ejere deltaget uden problemer på dén front ;)
Vent til der er race på Knutstrop, det er en bane din 997 kan li :):) Der får du nok også lidt modstand af mig :)
Hvornår er så det?
Besvaret
Hvis du har planer om at köre en del race så välg en bilhjelm,en MChjelm kan du ikke höre din motor/og däkskride lyde så godt som en Bilhjelm,og det er vigtige når du er på bane..
Jeg ville også vælge en bilhjelm, men ikke af den årsag. En mc hjelm er ikke mere lyddæmpet end en bilhjelm (jeg har kørt med begge typer da jeg har kørt gokart (race) og til dagligt kører mc). En FIA godkendt hjelm (til formel/gokart) har typisk et meget mindre udsyn end en mc hjelm, og er derfor ikke godkendt til alm. landevejskørsel. Desuden er de højere end mc-hjelme (går længere ned ved hagen) og giver lidt mindre bevægelsesfrihed. Hvis du kører i åben bil/formel/gokart så hører du lige godt med begge typer integral hjelm, men hvis du kører i lukket bil, så køb en åben bilhjelm.
Guest PeterK
Besvaret

Og hvor køber man så lige en bil-hjelm?? Var hos MC-Hjørnet i dag på Roskildevej og de havde ikke noget!!!

Guest Mogens
Besvaret

Lindebjerg er stedet for racedrivers...

Og hvor køber man så lige en bil-hjelm?
Du kan købe det hele her - www.racingcentret.dk Hjelm + hætte (Sparco 1.200 kr), handsker og sko, medmindre du selvfølgelig køber det i Porscheshoppen...
Besvaret

Du kan sagtens bruge den på Sturup som alle andre gør. Forstår ikk Peter? I en anden tråd brokker du dig over min far ikk bruger hans Biturbo på bane, som den jo "er bygget til"? :) Jeg har selv kørt på Sturup og det klarede min Boxster helt fint.. jeg synes dog personligt banen er meget lille og kedelig... alt foregår i 3. gear.

Besvaret
Du kan sagtens bruge den på Sturup som alle andre gør. Forstår ikk Peter? I en anden tråd brokker du dig over min far ikk bruger hans Biturbo på bane, som den jo "er bygget til"? :) Jeg har selv kørt på Sturup og det klarede min Boxster helt fint.. jeg synes dog personligt banen er meget lille og kedelig... alt foregår i 3. gear.
Du skriver det jo selv bane er for lille til 996tt og 997s. Men til din pigebil er den ok..:):) Jeg har kört på sturup mange gange i 996 GT3CS 996 tt M3 og så videre og biler med power og som ikke er små biler (Som en pe 206 ) synes jeg ikke får köling nok,og hvis du läser på andre sider hvor de også köre race sir folk stort set det samme... Det kan også väre jeg har taget skade af at köre på ringen, der er lavet til Porsche..:)
Besvaret
Du skriver det jo selv bane er for lille til 996tt og 997s. Men til din pigebil er den ok..:):) Jeg har kört på sturup mange gange i 996 GT3CS 996 tt M3 og så videre og biler med power og som ikke er små biler (Som en pe 206 ) synes jeg ikke får köling nok,og hvis du läser på andre sider hvor de også köre race sir folk stort set det samme... Det kan også väre jeg har taget skade af at köre på ringen, der er lavet til Porsche..:)
Vi skal køre mc race på sturup i juli, og normalt bruger teamet en Triumph Daytona 955. Men, pga. størrelsen på banen så regner vi med at hive en Triumph Daytona 675 på banen den ene dag. Fordi den er mindre er den noget lettere at hive rundt på den lille bane. Det samme gælder vist for biler... bare se til DTC løbet for et par uger siden. Der var vist kun 2-3 stykker der havde plads nok, resten blev bulet :o
Besvaret
Vi skal køre mc race på sturup i juli, og normalt bruger teamet en Triumph Daytona 955. Men, pga. størrelsen på banen så regner vi med at hive en Triumph Daytona 675 på banen den ene dag. Fordi den er mindre er den noget lettere at hive rundt på den lille bane. Det samme gælder vist for biler... bare se til DTC løbet for et par uger siden. Der var vist kun 2-3 stykker der havde plads nok, resten blev bulet :o
Så er Sturup da heller ikke mindre hva;) (Men blev da selv overrasket at biler rent faktisk kan overhale på banen (eller på "langsiden" i hvertfald)). Sturup er jo lige så lang som Knutstorp, og personligt synes jeg den er mere interessant end Anderstorp, da den er mere krävende og der er höjdeforskelle osv. Men nej, man behöver ikke skifte gear, men er det gearskiftet som gör det sjovt at köre på bane? Tja, vi er jo alle forskellige, og har aldrig kört i en bil på bane, så måske det er andre faktorer som spiller ind her, men rigtig nok behöver man ikke en 1000cc på Sturup, har set flere SV650 overhale diverse fireblades osv. men som så meget andet er det jo föreren der er afgörende:rolleyes:
Besvaret
*snip* men rigtig nok behöver man ikke en 1000cc på Sturup' date=' har set flere SV650 overhale diverse fireblades osv. men som så meget andet er det jo föreren der er afgörende:rolleyes:[/quote'] Præcis. Teamet har testet med begge mc'ere og 955'eren er simpelthen for stor. På 675'eren blev alt spist !... R1, gixxer you name it... Langsiden var stort samme tid, men krøllerne blev simpelthen rettet ud på den lille maskine. Derimod var/er der ingen tvivl på de andre baner, der er 955'eren hurtigere. Iøvrigt er der mc race på Falkenberg i weekend, og som sædvanlig gi'r jeg øl til dem der kigger forbi vores pit (nummer 67)
Besvaret
Iøvrigt er der mc race på Falkenberg i weekend' date=' og som sædvanlig gi'r jeg øl til dem der kigger forbi vores pit (nummer 67)[/quote']Så var det ikke denne weekend du var på Sturup? Så ses vi ikke på söndag:sad: (men hvis der er andre der har lyst til at kigge på mc'er, (nu hvor jeg alligevel har spammet denne tråd), så körer sydskanas emseklub på söndag 17-20:th2: Fri adgang, men jeg kan ikke gi öl, for det findes ikke...)
Besvaret
Fri adgang' date=' men jeg kan ikke gi öl, for det findes ikke...)[/quote'] Vi drikker naturligvis heller ikke, men øllerne findes ... Svenskerne er pjattet med at købe øl af de tossede triumph-danskere :th2:
Besvaret
Men pas på :) Jeg var dernede og se STCC og der skulle de også köre MC 600cc race men banen blev underkendt til mc da de mener den er for farlig at köre på. Men det har du vel hört om.:)
Besvaret
Men pas på :) Jeg var dernede og se STCC og der skulle de også köre MC 600cc race men banen blev underkendt til mc da de mener den er for farlig at köre på. Men det har du vel hört om.:)
Nej, det har jeg faktisk ikke. Men ved da de ikke kørte DBA Challange (Dk's svar på 600cc serien) af samme årsag.
Besvaret
Ja, det var ärgeligt, eller... det er nok meget godt, for så får de vel lavet den lovlig langt om länge! De har fået lavet den bedre, men åbenbart ikke nok endnu. Lige nu ligger der faktisk også en super rutineret mc-körer på intensiven efter at väre styrtet efter sving 3 i söndags:sad: :sad:
Besvaret
Ja' date=' det var ärgeligt, eller... det er nok meget godt, for så får de vel lavet den lovlig langt om länge! De har fået lavet den bedre, men åbenbart ikke nok endnu. Lige nu ligger der faktisk også en super rutineret mc-körer på intensiven efter at väre styrtet efter sving 3 i söndags:sad: :sad:[/quote'] Det er så trist når sådan noget sker, :cry:
Guest PeterK
Besvaret

Har lige været nede hos MC-huset i Malmö og fik en fremragende service. Prøvede 20 hjelme (Mit hoved er ikke verdens mindste:laugh: ) og fandt en hjelm med fri hage og hvor jeg også kan hører de 355 hypper bagi;) 795sek......Billigt, men nok heller ikke verdens bedste kvalitet, men jeg skal også "kun" sidde inden i en Porsche:rolleyes:

Besvaret
795sek......Billigt, men nok heller ikke verdens bedste kvalitet, men jeg skal også "kun" sidde inden i en Porsche:rolleyes:
Jeps, enig.. man skal ALTID spare på hjelmen. Hvis man kører galt, så er hovedet jo det sidste man har brug for.... Så hellere nogle flere HK i bilen så man kan kører stærkere :th2: (ironi anvendt)
Besvaret
Jeps, enig.. man skal ALTID spare på hjelmen. Hvis man kører galt, så er hovedet jo det sidste man har brug for.... Så hellere nogle flere HK i bilen så man kan kører stærkere :th2: (ironi anvendt)
HAHA......:th2: :lol:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...