Scion Skrevet June 18, 2007 Rapporter Skrevet June 18, 2007 Hej folkens, jeg har ikke posted så meget her før. men ihverfald. Jeg sidder pt. og overvejer hvad jeg skal gøre når nu jeg flytter til sverige, jeg overvejer enten at købe en Saab 9-3 1,9 TDI fra nyere tid, altså 2-3 år gammel. Det kunne også blive en 2,2 TDI istedet, hvis jeg bliver for fristet. Den har den fordel at den kører langt på literen, og literen er jo ikke så dyr når det er diesel. Det er jo rart når man skal pendle i bil til danmark. Det andet jeg overvejer, er en peugeot 406 coupé 3.0 V6 210Hk fra 2001 eller deromkring. Den er mildest talt ikke benzinøkonomisk, den klarer vel 10km/l på en motorvej. og det er jo så benzin som også er dyrere end diesel. Den er nok sjovere en saaben til gengæld :) Begge biler får meget pæne ord med på vejen som brugtvogne. Anyway, Saab'en koster nok 150-190.000SEK, peugeoten fås til 90.000-130.000. Da jeg alligevel skal låne hele beløbet (rundt regnet), så bringer det mig ud i det dilemma som hedder...at enten betaler jeg banken nogle penge i afbetaling, eller også betaler jeg kassen for benzin. Wildcardet er så også at jeg ikke ved i hvor høj grad jeg kan arbejde hjemmefra, hvilket jo kan betydeligt nedbringe udgiften til brændstof, og det vil jo favorisere Peugeot'en i højere grad end Saab'en. Men jeg tænkte at folk måske havde nogle tanker generelt om det, og at måske var der også nogen som havde konkrete kommentarer til bilerne og hvor smart det er at eje sådan nogle. Snakkes :) Mvh Martin
Junkeren Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Den er nok sjovere en saaben til gengæld :) Du har jo truffet dit valg så... Carpe Diem for satan! Det er Sverige og du kan få lige den vogn du ønsker dig. ;) /Junkeren
leon Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 køb dog en saab 9-3 2.0t evt aero fra 03-04 de kan fås for ca 130.000 sek. Evt. en chip og du er flyvende. Peugeot stinker(mange fejl) selvom coupéen er fed. 2,2 tid har ikke fået de bedste anmeldelser. Mvh Leon
Scion Besvaret June 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 19, 2007 Du har jo truffet dit valg så... Carpe Diem for satan! Det er Sverige og du kan få lige den vogn du ønsker dig. ;) /Junkeren du leder mig i fordærv!:)
Scion Besvaret June 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 19, 2007 køb dog en saab 9-3 2.0t evt aero fra 03-04 de kan fås for ca 130.000 sek. Evt. en chip og du er flyvende. Peugeot stinker(mange fejl) selvom coupéen er fed. 2,2 tid har ikke fået de bedste anmeldelser. Mvh Leon Tjo, udemærket at høre at 2,2'eren har fået skidte anmeldelser. Coupe'en har iflg. konsumentverket faktisk fået ret gode ord med på vejen, jeg har ikke tjekket hvordan den "normale" 406'er klarer sig iflg dem. Men altså nu kørte jeg jo i min studietid i min mors peugeot 106'er, og den kørte da 240.000km (10 år gammel) før den gik i udug (det var vores egen fejl, skiftede til en billig og dårlig mekaniker), og der var ikke rigtigt nogen "fejl", man kan så sige den var også ret simpel...der var ikke så meget der kunne gå galt :) Men jeg er ikke tilbøjelig til at sige peugeot sådan generelt er noget skrammel, det er mest det.
kennet86 Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 har næsten selv altid haft peugeot, og flere jeg kender har haft peugeot (og citroen samme firma). meget få af dem har haft endelige problemer med deres bilen, og de fleste problemer der har været har fabrikken stortset betalt for. peugeoet er ved at have nogenlunde styr på deres elektronik nu, men der vil altid være fejl i deres elektronik, hvorfor?. fordi peugeot tør tage chancer og prøve nye ting af før andre mærker gør det, men tingene er ikk altid gennemtestet og det giver en størrefejl procent, vil man være så godt som uden fejl skal man vælge subaru (at stave), men der er ikke meget "sjov" i dem mht. udstyr osv. da de ikke sætter noget dere biler før ALLE! andre har prøvet det og det er 200% sikkert for fejl. jeg overvejde selv at købe en 607 SW V6 HDI da denne virkelig er sjove at lege med, ellers så "nøjes" med den lidt mindre 607 2,2 HDI bi-turbo. den yder 170 (20-30 HK mindre end V6 HDI) men køre ca. 16 km/l (V6 HDI køre ikke ret mget over 11) og en chip og du runder hurtigt de 200 HK, måske enda mere, er du villig til at offer lidt ekstra så kan motoren yde 250 HK uden fare for at gå i tykker (pålidlig kilde fra citroen som jo køre med samme motor).
Scion Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Jeg kom i tanke om noget andet, hvad med forsikring, i danmark bliver man jo taget hårdt bagi når man køber en hurtig bil. Jeg er 27 (eller det er jeg når jeg flytter), og har haft egen bil i to år, har dog kørt (skadefrit) i 8 år - men det står ikke på nogen police. Skal jeg regne med at der er nogen forskel på saab'en og peugeot'en, når det gælder prisen på forsikringen - og hvor meget taler vi om i det hele taget?
ole Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 forsikring. Skal jeg regne med at der er nogen forskel på saab'en og peugeot'en, når det gælder prisen på forsikringen - og hvor meget taler vi om i det hele taget? Prøve og ring til SAAB forsikring 08 - 541 70 710 Prøve også kikke på skaten ved benzin og diesel biler. En nyere SAAB TID 1.9 med filter er billige end en 1.9 uden filter og en TID 2.2 er en gamle motor og dyr.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu