Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Jeg har et spørgsmål her og vil kunne ønske at nogen kan svare mig på det! Skal købe en bil i Tyskland, og kan se at mange reklamerer med at hvis bilen skal eksporteres så får man den en del billigere ca. 20% Er det Tysk moms de trækker fra så ? OG hvis ja, skal man så betale svensk moms for at indregistrere den i Sverige ? Mvh. Caleb

Besvaret

Tysk moms er 17% og svensk moms er 25%. Så hvis momsen trækkes ud i tyskland skal du betale 25% moms. Men hvis du henter den privat så undlad at trække momsen ud. Derved sparer du moms forskellen. Om de 20% de reklamerer med er ifbm moms ved jeg ikke.

Besvaret
Hejsa. Jeg har et spørgsmål her og vil kunne ønske at nogen kan svare mig på det! Skal købe en bil i Tyskland, og kan se at mange reklamerer med at hvis bilen skal eksporteres så får man den en del billigere ca. 20% Er det Tysk moms de trækker fra så ? OG hvis ja, skal man så betale svensk moms for at indregistrere den i Sverige ? Mvh. Caleb
Du kan få alle dine svar hvis du bruger knap #søg# på sunddebat :) Og du ved godt hvor du ikke skal søge hjælp m.m.:
Well, nu er det her jo en offentlig debat, og med det følger der jo både ris og ros af de sælgere, mæglere og andre man handler med. Siden det er en offentlig debat synes jeg godt at jeg kan tillade mig at komme med min advarsel mod Autohaus, til trods for at Peter færdes herinde og glædeligt rådgiver og hjælper. Jeg kan desværre ikke give Autohaus en anbefaling med på vejen ifm køb og salg af vores bil. Måden vi fik at vide at vores bil var solgt, var fra Vägverket, som sendte os en lap, og intet ord fra Autohaus. Vi måtte efterfølgende selv tage kontakt til Autohaus for at høre salgsprisen og aftale nærmere om afslutning af handlen. Efterfølgende ville han vende tilbage, men det gjorde han ikke, og vi måtte gentagne gange ringe og maile, ofte uden respons. Bilen blev solgt i slutningen af marts, men det er først for ganske kort tid siden at vi endelig fik så godt som afsluttet... Jeg synes bare ikke det er i orden at der går over 14 dage mellem en mail eller et svar på et spørgsmål ( specielt ikke når man kan se at personen er yderst aktiv herinde ), og jeg synes bestemt heller ikke at man forsøger at gøre alle glade ved, at man skal have af vide gennem Vägverket, at ens bil er solgt. det kræver kun et simpelt opkald eller en mail... Dét er ikke service i mine øjne, og det virker meget uprofessionelt... Hele processen har været et irritationsmoment uden lige, og til slut måtte jeg overlade alt vedrørende denne sag til min bedre halvdel, jeg jeg simpelthen var for arrig til at kunne skrive pænt til Autohaus. ( Tænk at skulle sende den samme mails til begge firmaets adresser samt en PM herindefra, før man får respons!) Jeg har hørt om folk der har været meget glade for Autohaus' service, men det kor kan jeg desværre ikke istemme mig, men kun glæde mig over at andre har haft positive oplevelser... Og sorry Peter, men når man færdes herinde må man kunne klare både ris og ros....
Besvaret
Der bliver ikke trukket noget moms fra nogen steder. Man betaler moms i tyskland, den er iøvrigt på 19% på biler. Der er fri bevægelighed for alle varer i EU og en vare momset i et EU land skal den ikke momses andre steder. Grunden til at det kan svare sig at hente bil i tyskland er udbud og efterspørgsel.
Besvaret

Hej Gutter Mange tak for jeres hurtige svar, jeg var nemlig i tvivl om hvorvidt jeg kunne lave en kup :) Men logisk nok skal den moms der bliver trukket fra i Tyskland, så betales i Sverige, det vil være en dårlig handel hvis man så gjorde det.

Guest Mogens
Besvaret
Men logisk nok skal den moms der bliver trukket fra i Tyskland, så betales i Sverige, det vil være en dårlig handel hvis man så gjorde det.
Jep. Som een af de 4 blhandlere, der optræder herinde, sagde til mig: 1) Undgå de biler, hvor der står "MwSt ausweisbar" i annoncen (betyder at momsen kan trækkes ud). 2) Sørg for at det fremgår tydeligt af handlens dokumenter, at momsen ér betalt

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...